Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2013, 21:55
Jiska Jiska is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 mei 2013
Berichten: 3
Jiska is on a distinguished road
Standaard Salaris student bij Accountantskantoor?

Hey tijgers,

In september begin ik aan de HBO deeltijd opleiding Financial Services Management. Ik heb morgen een gesprek voor een parttime functie naast mijn studie bij een accountantskantoor. Ik heb nul ervaring in de financiële branche, en het zal echt een startersfunctie zijn: beginnend met de meer secretariële taken (waar ik wel goed in ben, ik ben directiesecretaresse geweest), en naarmate ik meer leer op school en van de andere accountants, krijg ik meer verantwoordelijkheden. De opleiding betaal ik vooralsnog zelf, en daarnaast gaat mijn dochtertje 4 dagen naar de opvang. Ik vind het zelf logisch dat mijn salaris zal stijgen naarmate ik productiever word, maar wat is een redelijk startsalaris om te vragen? Ik heb als secretaresse het minimumloon verdiend, dus daar kan ik ook niet op terugvallen.
Om een beetje uit de studie-en opvangkosten te zijn, moet ik eigenlijk €1900,- bruto vragen voor 32 uur, wat echt veel is voor mij. Kan ik dat doen, denken jullie? Please give some advice!

Jiska
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2013, 01:31
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Jiska,

Om een realistische inschatting van je toekomstige salaris te kunnen maken zou je jezelf het volgende kunnen afvragen:
  • Het gaat om een startersfunctie, dus houd rekening met een starterssalaris
  • Welke kwaliteiten breng jij mee om een hoger salaris dan een starterssalaris te verantwoorden?
  • Voeg hier zelf nog zoveel mogelijk relevante punten aan toe....

Het feit dat je een opleiding gaat doen lijkt me geen meerwaarde om een hoger startsalaris te eisen; immers het is een startersfunctie, dus voor iemand zonder relevante werkervaring maar misschien wel met relevante opleiding. Of andersom.
Het feit dat je ervaring hebt met administratieve taken is wel een pluspunt maar zoals je zelf al aangeeft heb je dit eerder gedaan tegen een minimumloon. (Ca. 1470 euro bij fulltime) Of dit een normaal salaris was, of dat het onderbetaald was kan ik niet inschatten. Het hangt natuurlijk ook af van zaken als eventuele andere diploma's, je leeftijd en ervaring.

1900 euro bruto voor 32 uur, komt overeen met 2137,50 euro bruto voor 36 uur of 2375 euro voor 40 uur. Dit even om het salaris waarover je zit te denken door te trekken naar een fulltime dienstverband.

Mij lijkt het hoog...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2013, 21:40
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

IS er geen mogelijkheid om jouw studie uit te onderhandelen. Vraag of de werkgever die betaalt, jij krijgt hiervoor minder salaris en na 2 jaar is de studieschuld weg en wordt je salaris aangepast. Dan snijdt het mes aan twee kanten heb heb je nu al een toekomstige salarisverhoging in het vooruitzicht.
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Wat is een redelijk salaris voor een teamleider bij een deurwaarderskantoor? yahola Salaris 2 18 december 2011 01:38
Wat is een gangbaar salaris voor financieel traineeship bij internationaal concern? tom.rikhof Salaris 2 14 april 2011 22:13
Marktconform salaris voor praktijkinstructeur bij een reďntegratiebedrijf? John35 Salaris 1 8 september 2009 12:01
Salaris Junior Projectmanager duaal student Tamaraa Salaris 2 16 juni 2009 17:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon