Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 april 2012, 21:57
rembandt00 rembandt00 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2012
Berichten: 1
rembandt00 is on a distinguished road
Standaard Ziekmelden of vrijgesteld van werk bij een wederzijdse ontslagprocedure?

Ik ben 7 jaar werkzaam bij mijn werkgever, waarvan ik de laatste twee jaar mijn huidige functie vervul.
Het laatste anderhalf jaar heb ik op mijn tenen gelopen. Ik heb dit meerdere keren aangegeven bij mijn werkgever. Er moest wat veranderd worden in de begeleiding en de werkdruk. Hierop heeft de werkgever niet gereageerd. Hierdoor ging de situatie dus escaleren, er ontstonden conflicten, raakte overspannen eind 2011.
Nu komt de werkgever met de drastisch keuze om of door te gaan in mijn huidige functie waarbij de werkdruk zo zal blijven en waarbij ze dan wel begeleiding zullen geven. Ze hebben aangeven hier geen vertrouwen in te hebben, waarom bieden ze het dan aan?? Of kiezen voor een outplacement traject.
De werkgever (een grote organisatie) kon geen alternatief werk voor me vinden.
Na 1,5 jaar op mijn tenen lopen en waarbij ik nog niet serieus genomen wordt (werkdruk wordt niet verlaagd) heb ik besloten om te kiezen voor een outplacement traject. Volgende week geef ik dit definitief aan bij mijn werkgever.

Het is een heel verwerkingsproces. Een werkgever waaraan je zo loyaal was, die laat je zo vallen. (Ik werk in de zorg.)

Ik heb nu van de werkgever de tijd gekregen om na te denken van wat ik wil en me te gaan orienteren bij verschillende outplacementbureau's.
In korte tijd komt veel op je af, financieel, juridisch, afscheid werkgever, verlies werk.

Ik heb me ziek gemeld (overspannen). Vervolgens mocht ik daarna meteen naar mijn werk komen. We hebben toen afgesproken dat ik een week rust zou krijgen en vervolgens halve dagen te gaan werken. De rest van de tijd kon ik besteden aan orienteren bij outplacementbureau's.

Ik heb een paar dagen weer gewerkt, maaar ik vind het werken moeilijk, het kost mij energie. Ik wil vooruit kijken. Ik ben klaar met mijn werk. Ik wil er zoveel mogelijk uithalen bij mijn wederzijdsontslag procedure en dan een nieuwe start. Waarbij ik wel een eerlijke kans krijg!

Ik ben opzoek naar mensen die in vergelijkbare situatie zitten of hebben gezeten. Hebben die zich toen volledig ziek gemeld of gedeeltelijk of gewoon nog gewerkt? Hoe lang duurde bij jullie deze procedure?
Als ik zeg dat ik kies voor een outplacement traject, kan dan mijn werkgever me dan al vrijstellen van werk, waarbij we dan vervolgens onderhandelen over de andere voorwaarden om het contract te ontbinden?

Het is wisselend hoe ik me voel. De ene dag erg boos, de ander dag verdrietig en dan weer opgelucht en vrolijk. Soms voel ik me erg gespannen en soms ook weer niet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 mei 2012, 23:53
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga in gesprek met je huisarts / ARBO-arts / psycholoog en als daaruit blijkt dat je niet in staat bent te werken dan moet je dat niet doen (ziekmelden). Ga vervolgens ZSM op zoek naar een nieuwe baan waar je wel goed functioneert.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 juni 2012, 13:30
Poepie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad gewoon ziekmelden. Als je ziek bent kun je eigenlijk ook geen outplacement volgen omdat je alle gevolgen niet goed kan overzien. Het is ook geen goed idee om tijdens een overspannen tijd (mogelijk burn-out) een andere baan te zoeken omdat je daar niet goed toe in staat bent.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon