Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2017, 15:21
anglca anglca is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2017
Berichten: 2
anglca is on a distinguished road
Post BBL opleiding Verzorgende-IG

Hallo allemaal,

Ik wil graag de BBL opleiding verzorgende-IG gaan doen. Hiervoor heb ik mijn sollicitatie verstuurd. N.a.v. deze sollicitatie moet ik een portfolio invullen. Kort gezegd: een overzicht van verworven competenties en kwalificaties.

Om ook even een kort beeld over mijzelf te krijgen:
Ik ben momenteel bijna 25 jaar, woon samen met mijn man en hebben een dochtertje van 9 maanden.

Ik ben in 2013 afgestudeerd als directiesecretaresse. Ik heb eerst een jaar in een callcenter gewerkt en daarna 2 jaar als directiesecretaresse bij onze gemeente. Inmiddels ben ik al een jaar werkloos en al een half jaar hard zoekende naar een baan.

Terug naar de reden van deze topic.
In 2008-2009 heb ik al de BOL opleiding verzorgende IG gedaan en ook een aantal maanden stage gelopen. Ik ben toen geswitcht naar de directiesecretaresse opleiding. Waarom? Ik wist toen niet echt wat ik wilde doen en zocht een "gemakkelijke oplossing".

Nu wil ik dus toch heel graag de opleiding gaan doen. In dit portfolio stellen ze 3 vragen waar ik moeite mee heb (mogelijke antwoorden erbij vermeld)

1. Waarom kies je voor een verzorgende opleiding binnen de divisie Verpleging & Verzorging (V&V)?
Ik wil werken met mijn hoofd, hart en handen. Niet alleen omdat het mij voldoening geeft en/of de maatschappij er iets aan heeft, maar omdat diegene die ik help er iets aan heeft.

2. Motiveer waarom jij voor [xxx] de meest geschikte kandidaat bent voor de opleiding:
Door de opleiding verzorgende-IG en bijhorende stage in 2008-2009, weet ik heel goed waar ik aan begin.

3. Benoem 3 sterke en 3 zwakke kanten van jezelf
Sterke kanten: Integer, stressbestendig, empathisch
Zwakke kanten: eigenwijs, perfectionistisch, ik praat teveel

Belangrijk te noemen:
het is een schriftelijk portfolio waabij ik steeds maar 1 regel heb iets in te vullen. Mijn antwoorden (behalve nummer 3) zijn eigenlijk al te lang.

Hebben jullie nog tips? Na 2 dagen hard denken ben ik het even kwijt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2017, 12:27
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
1. Waarom kies je voor een verzorgende opleiding binnen de divisie Verpleging & Verzorging (V&V)?
Ik wil werken met mijn hoofd, hart en handen. Niet alleen omdat het mij voldoening geeft en/of de maatschappij er iets aan heeft, maar omdat diegene die ik help er iets aan heeft.
Je antwoord is naar mijn smaak wat te algemeen geformuleerd. Met dit antwoord kun je ook solliciteren naar een functie als politieagent, docent of coach. Probeer wat specifieker te zijn. Vooral omdat je destijds bent overgestapt naar de opleiding tot directiesecretaresse is het heel belangrijk dat je dit heel scherp formuleert.

Citaat:
2. Motiveer waarom jij voor [xxx] de meest geschikte kandidaat bent voor de opleiding:
Door de opleiding verzorgende-IG en bijhorende stage in 2008-2009, weet ik heel goed waar ik aan begin.
Je weet inderdaad waar je aan begint, maar dat motiveert onvoldoende waarom je de meest geschikte kandidaat bent. Leg concreet uit wat jou zo aanspreekt in de opleiding en het werk dat je gaat doen.
Citaat:
3. Benoem 3 sterke en 3 zwakke kanten van jezelf
Sterke kanten: Integer, stressbestendig, empathisch
Zwakke kanten: eigenwijs, perfectionistisch, ik praat teveel
Wat bedoel je met 'Ik praat teveel'? Ben je dan een kwebbelkous of een roddeltante? Ik vermoed het eerste, want anders spreek je jezelf tegen. Je geeft namelijk aan dat je integer bent. Ik zou 'Ik praat teveel' dan ook anders omschrijven, iets positiever,
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie bbl opleiding verzorgende IG lobbes Sollicitatiebrief en cv 3 20 februari 2015 09:18
Open Sollicitatie brief BBL Opleiding deniseee Sollicitatiebrief en cv 2 13 december 2011 21:17
Sollicitatiebrief bbl opleiding graag commentaar Nubia Sollicitatiebrief en cv 4 31 juli 2011 15:50
Sollicitatiebrief BBL opleiding Verzorgende (ig) check it of het goed is nsrn Sollicitatiebrief en cv 5 8 juli 2010 02:54
sollicitatiebrief voor een opleiding verzorgende bbl ray Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2008 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon