Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 augustus 2009, 16:56
estherlos24 estherlos24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 2
estherlos24 is on a distinguished road
Standaard Hoe switchen naar werk bij kinderdagverblijf of bso?

hallo iedereen,

ik zal me eerst even voorstellen,
ik ben esther los uit colijnsplaat en ik zit met het volgende probleem.

ik ben dol op kinderen en wil ook graag werken in een kinderdagverblijf en BSO
ik ben 24 jaar en ben afgestudeerd bloemiste.
tot op heden heb ik hier geen werk in kunnen vinden omdat ze allemaal vinden dat ik te weinig ervaring heb en dat ik al te lang van school ben.
nu werk ik al 3 jaar bij kwantum in middelburg en heb het daar naar me zin.
maar toch blijft het aan mij kriebelen dat ik met kinderen wil werken.

ik ben in 2002 begonnen aan mijn opleiding verzorgende niveau 3 hier moest ik helaas na 1 jaar mee stoppen in verband met ziekte
daarna heb ik een nieuwe richting opgepakt SPW niveau 3 deze heb ik ook niet afgemaakt omdat ik heel erg met mezelf in de knoop zat omdat ik heel erg gepest werd op school en heel erg buitengesloten en ik moest alles alleen maar opknappen en dat gaat niet als je op zo'n opleiding zit.

in 2004 ben ik toch begonnen met mijn opleiding MBO bloemiste waar ik mijn diploma van heb maar ik ben nog steeds wat ik eerder al zei nog steeds op zoek naar een baantje met kinderen, maar sollicitatiebrieven schrijven durf ik niet omdat ik bang ben voor een nee antwoord omdat ik nog geen ervaring heb,

wie kan en wie wil mij helpen????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 augustus 2009, 18:27
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wie kan mij helpen

Doe een MBO via je lokale ROC waar je iets mee kunt. Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 augustus 2009, 21:04
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen

Hoi Esther,

Je geeft aan dat je met jezelf in de knoop zit en dat je geen sollicitatiebrief durft te schrijven omdat je een afwijzing vanwege gebrek aan ervaring verwacht. Is dat wel de werkelijke reden? Of ben je huiverig voor een confrontatie met jezelf?
Ik bedoel dit niet vervelend, maar bedenk wel dat als je met kinderen wilt gaan werken je vaak geconfronteerd kunt worden met jezelf. Kinderen zijn eerlijk en direct en voelen feilloos stemmingen aan. Ze zullen je gaan uitproberen, je regelmatig een spiegel voorhouden, rake en directe vragen stellen, etc.
Je kunt proberen ergens als groepsassistent aan de slag te gaan en daarnaast de SPW te gaan doen, eventueel via afstandsonderwijs.
Zonder erkend diploma zul je niet als pedagogisch medewerker aan de slag kunnen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 augustus 2009, 21:43
estherlos24 estherlos24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 2
estherlos24 is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel70 Bekijk bericht
Hoi Esther,

Je geeft aan dat je met jezelf in de knoop zit en dat je geen sollicitatiebrief durft te schrijven omdat je een afwijzing vanwege gebrek aan ervaring verwacht. Is dat wel de werkelijke reden? Of ben je huiverig voor een confrontatie met jezelf?
Ik bedoel dit niet vervelend, maar bedenk wel dat als je met kinderen wilt gaan werken je vaak geconfronteerd kunt worden met jezelf. Kinderen zijn eerlijk en direct en voelen feilloos stemmingen aan. Ze zullen je gaan uitproberen, je regelmatig een spiegel voorhouden, rake en directe vragen stellen, etc.
Je kunt proberen ergens als groepsassistent aan de slag te gaan en daarnaast de SPW te gaan doen, eventueel via afstandsonderwijs.
Zonder erkend diploma zul je niet als pedagogisch medewerker aan de slag kunnen.
ik Zit nu niet meer met mezelf in de knoop en ik weet goed hoe kinderen kunnen zijn ik wil ook best weer een studie gaan doen maar ik vroeg me af kan ik ook een thuisopleiding ofzo doen ik heb namelijk mijn basisvakken van het mbo al gehaald

groetjes esther
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 augustus 2009, 21:52
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen

Hallo,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het knap vind dat je toch MBO- diploma hebt gehaald na het moeten stoppen met SPW. Dat heb je destijds toch maar gedaan en aangedurfd.

Ik wou schrijven dat je misschien via LOI cursus kunt gaan volgen. Had gekeken en zag basiscursus kinderopvang SPW staan. Dan heb je theoretische basis die je kunt inbrengen in volledige MBO. In dat jaar hoef je nog geen stage te lopen. Zag net echter je berichtje van 20.43. Je kunt aan b.v. LOI vragen of je de destijds gehaalde vakken al als vrijstelling kunt inbrengen in opleiding.

Als je cursus volgt, kan je dit aangeven in sollicitatiebrief. Dan zien ze ook dat je erg graag wilt enz.

Ik weet niet of je al op jezelf woont of nog thuis. Als het laatste het geval is, kun je eventueel overwegen om stage te lopen bij een kinderdagverblijf of als vrijwilliger. Op die manier kun je toch wat ervaring opdoen.

Succes ermee!

Rosina
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 augustus 2009, 22:09
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen

Met afstandsonderwijs bedoel ik dus LOI of NTI
En ja dat is mogelijk, alleen is de studieopbouw bij de LOI heel onlogisch (weet ik uit ervaring als stagebegeleider).
Je zou ook volwassenonderwijs kunnen overwegen? Dan ga je 1 dag in de week naar school (18+ opleiding) en daarnaast is een 20-urige baan, betaald of onbetaald een voorwaarde. Je kunt contact opnemen met een ROC en vragen of de basisvakken die je gehaald hebt, als vrijstelling kunt inbrengen. Meestal is dat wel het geval, sinds de de meeste SPW-opleidingen competentiegericht onderwijs is geworden, kun je in je portfolio de kennis, vaardigheden en competenties die je beheerst al af laten tekenen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 augustus 2009, 23:53
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: wie kan mij helpen

Citaat:
maar ik ben nog steeds wat ik eerder al zei nog steeds op zoek naar een baantje met kinderen, maar sollicitatiebrieven schrijven durf ik niet omdat ik bang ben voor een nee antwoord omdat ik nog geen ervaring heb,

wie kan en wie wil mij helpen????
Je hebt deze vraag geplaatst in Netwerken voor een betere baan. Nou dat is dat dus ook precies wat je moet doen. Netwerken houd dus in dat je bij een bedrijf langs gaat en een afspraak probeert te maken, met beroepsmensen en een uurtje van hun tijd vraagt en alle vragen die je hebt aan hen stelt.

Voorbeelden van vragen: Ik wil. .. opleiding volgen is dat een geschikte opleiding voor dit werk. Is het een probleem dat ik geen werkervaring heb. Of hoe kan ik werkervaring op doen als ik dit werk wil gaan doen. Kan je ook part-time werken. Hoeveel verdient dit werk ? Is het zwaar werk ? Wat voor werksfeer is er ? etc.


Het voordeel is dat je zo meer te weten komt en dat later bij een eventuele sollicitatie je beter weet wat je kan verwachten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Werk switchen? DA1313 Opleiding kiezen en volgen 1 8 maart 2010 09:40
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker BSO mirretje83 Sollicitatiebrief en cv 1 22 maart 2009 21:32
Waarom de meeste dromen geen bedrog zijn... wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 26 mei 2008 17:13
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon