Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 april 2011, 10:53
Rene83 Rene83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2011
Berichten: 4
Rene83 is on a distinguished road
Standaard Overstappen naar de game-industrie?

Ik werk momenteel in de ICT, maar mijn droom was altijd om iets in de game-industrie te gaan doen. Gamen is namelijk een hobby van mij en toen ik jonger was, was ik altijd al bezig met het bedenken van nieuwe games.

Echter, dacht ik altijd dat het niet mogelijk was in Nederland, omdat wij hier te klein in zijn. Maar nu zie ik dat hier overal opleidingen voor zijn ontstaan, hoor ik dat er veel vraag is naar talent (ook omdat gaming steeds meer gebruik wordt naast entertainment, maar ook in gezondheidzorg, educatie, enzo). Vandaar dat ik hier nu over ben gaan twijfelen, vooral omdat ik het echte plezier denk te missen in mijn huidige functie.

Het is alleen een erg grote switch voor mij. Een nieuwe 4 jarige opleiding kost namelijk teveel tijd, naast mijn huidige werk. Ook wil ik voorkomen dat ik aan een lang traject begin en er tussentijds achterkom dat ik dit toch niet wil doorzetten.

Toevallig liep ik laatst tegen een video aan over game workshops waar je in meerdere maanden in de avond games leert maken door ervaren mensen van de gamesbedrijven. Heeft iemand ervaring met dergelijke workshops i.p.v. het volgen van een opleiding? Hoe groot is de kans dat ik hierna dichterbij mijn droombaan kom? Wat zou je mij aanraden te doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 april 2011, 13:05
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Wat doe je nu precies voor werk en waarom denk dat je in de game industrie ander werk gaat doen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2011, 13:18
Rene83 Rene83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2011
Berichten: 4
Rene83 is on a distinguished road
Standaard

Ik ben momenteel software tester, maar vind het vak te saai. Vaak veel tijd niks te doen, omdat we wachten op andere partijen en erg repeterend. Ik denk dat je weinig wachttijden hebt in de games industrie, maar eerder juist erg veel en intensief bezig bent. Daarnaast lijkt het mij erg leuk dat je daar erg veel moet samenwerken met verschillende disciplines in een vakgebied waar ook mijn passie zit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 april 2011, 13:25
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Kan ik me voorstellen. Wil je meer richting bedenken of ontwikkelen van games, of juist testen van games?

Achtergrond van de vraag is eigenlijk of je het testen van games op termijn niet ook saai gaat vinden? En in het verlengde daarvan het ontwikkelen (=programmeren)?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 april 2011, 13:55
Rene83 Rene83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2011
Berichten: 4
Rene83 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie en tips! Ik zoek dan meer richting het bedenken en ontwerpen van games. Denk dat ik het testvak wil gezien heb en waarschijnlijk dan dus ook testen van games. (herkenbare testtermen in de vacatures )

Maar dus meer het creatieve proces, het bedenken en ontwikkelen, dat lijkt mij veel leuker. Je denkt dat er een kans is dat ik een te positief beeld hiervan heb en wellicht tegen hetzelfde ga aanlopen als nu?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 april 2011, 14:02
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Als je richting ontwikkelen (in de zin van programmeren) gaat, kan ik je verzekeren dat je tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen. Het is tijdelijk iets nieuws, maar uiteindelijk is dat niet wat je zoekt als je testen niet leuk vindt. Dat baseer ik op basis van 20 jaar in de IT, ik zal er niet zoveel naast zitten vermoed ik.

Het werkelijk creatieve proces (bedenken) is een heel ander verhaal. Het bedenken van een game lijkt me wel iets voor jou, op basis van wat je beschrijft. Ik kan je helaas qua games niet verder helpen, maar je hebt nu wel een idee waar je je het beste op kunt richten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2011, 14:04
Rene83 Rene83 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2011
Berichten: 4
Rene83 is on a distinguished road
Standaard

Top. Veel dank voor je tips!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
games-industrie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar ondersteunende en administratieve functies in de zorg Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 6 10 maart 2011 21:01
Overstappen van basisonderwijs naar bank: hoe motiveren in sollicitatiebrief? Ptit Filou Sollicitatiebrief en cv 1 20 maart 2010 21:09
Van Flashdeveloper naar Politie - twijfels Skar Loopbaanvragen 3 17 januari 2010 19:52
sollicitatie naar functie van service engineer Zeewolde2008 Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 15:29
Sollicitatie naar Secretaresse shirleydianna Sollicitatiebrief en cv 4 19 augustus 2007 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon