Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 november 2006, 23:04
Anita Anita is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Berichten: 2
Anita is on a distinguished road
Standaard NCOI Bestuurskunde I

Dag,

Ik denk erover de opleiding Bestuurskunde I via het NCOI te gaan volgen.
Wie heeft ervaring met het NCOI en/of deze opleiding?
De opleiding is in 1 of 2 jaar te volgen (avondopleiding), hoe groot is de studiebelasting?
En... hoe wordt de studie gewaardeerd op je cv?

Alle reacties over het NCOI of de studie zijn meer dan welkom!

Groet,

Anita.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2006, 14:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anita Bekijk bericht
Dag,

Ik denk erover de opleiding Bestuurskunde I via het NCOI te gaan volgen.
Wie heeft ervaring met het NCOI en/of deze opleiding?
De opleiding is in 1 of 2 jaar te volgen (avondopleiding), hoe groot is de studiebelasting?
En... hoe wordt de studie gewaardeerd op je cv?

Alle reacties over het NCOI of de studie zijn meer dan welkom!

Groet,

Anita.
Anita,
Ik heb mij opgeven voor een HBO opleiding bij het NCOI. De opleiding is al twee keer niet gestart?? Een collega die een andere HBO opleiding volgt idem.
Groeten Leander
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 december 2006, 23:16
Lynn Lynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 14
Lynn is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Hallo,
Ik studeer bedrijfseconomie bij de LOI. Voordat ik me aanmelde voor deze studie, heb ik eerst goed gekeken of deze opleiding geaccrediteerd was.
Voor een eventuele vervolgstudie is dit belangrijk, met name omdat een visitatiecommissie bepaald of de opleiding aan al de (HBO) normen en eisen voldoet. Een paar weken geleden heb ik op de site van www.studiekeuze123.nl gelezen dat er enkele HBO opleidingen van het NCOI zijn die niet geaccrediteerd waren. Daar waren de desbetreffende studenten niet erg blij mee, aangezien je denkt een volwaardig HBO diploma te ontvangen aan het einde van de studie.
Ik zou zeker de tip willen geven om dit goed uit te zoeken alvorens jezelf aan een studie te gaan verbinden.
Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2007, 18:12
Leonien
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Ik volg een eenjarige HBO opleiding bij NCOI en ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb van tevoren wel het eea nagevraagd voordat ik ben gestart met de opleiding. De bacheloropleidingen zijn geaccrediteerd. De eenjarige opleidingen zijn onderdeel van de bacheloropleidingen, maar dan heb je geen recht op de titel bachelor. Maar dat is bij geen enkele eenjarige opleiding het geval heb ik begrepen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 januari 2007, 14:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Hallo Anita,

Je kunt ook informatie vinden op www.nvao.nl en kijken of de opleiding geaccrediteerd is.

Zo las ik dat er maar 4 HBO opleidingen van NCOI geaccrediteerd zijn, namelijk:

- Bedrijfskundig Management
- Commerciële Economie
- Master of Bussiness Adm (MBA)
- Personeelsmanagement

Dit is verleend t/m 2012.

Ik zit zelf ook te denken om een opleiding te gaan volgen, personeelsmanagement, maar ga dit eerst goed uitzoeken.
Ik heb geen idee in hoeverre dit serieus wordt genomen als het in je CV staat.

Maar goed, LOI en NTI in ieder geval niet.

Succes ermee !
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 januari 2007, 22:28
Lynn Lynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 14
Lynn is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Mag ik vragen waarom je niet via de LOI wil studeren. Ik heb zelfs universiteiten gevraagd of ik met het diploma van de LOI een master kan volgen. En deze opleiding heeft dezelfde erkenning als een reguliere hogeschool.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2007, 10:50
Lynn Lynn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 14
Lynn is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Ik stydeer via het LOI, en heb daarover niets te klagen. Het ingezonden huiswerk heb ik binnen 4 dagen beoordeeld terug. Ook mijn studieboeken zijn in orde.
Ik heb voor ik deze studie begon grondig nagevraagd hoe deze afstandsopleider bij het bedrijfsleven en tevens universiteiten als zodaning erkend stond en dat was helemaal positief. Ook zijn deze studies volledig geaccrediteerd.En dat was bijvoorbeeld niet het geval bij een reguliere hogeschool waar ik mijn propedeuse heb gehaald (van een andere studie).
Ik ben zeer tevreden.Maar er zijn altijd in een opleiding zaken die je niet of minder leuk ervaart, bij een afstandsopleider maar zeker (uit eigen ervaring) bij een reguliere hogeschool.

Groeten van Lynn
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 januari 2007, 11:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Ik heb weleens een informaticamodule gedaan bij de Open Universiteit (thuisstudie). Dat is natuurlijk een heel andere instelling, maar er was niks mis mee hoor. Ik heb die module altijd op mijn cv vermeld en hij werd gewoon serieus genomen.

Het lijkt me wel verstandig er op je cv duidelijk bij te vermelden dat het om een officiële geaccrediteerde bachelor-opleiding gaat. Want het is nu eenmaal zo dat NTI, LOI, NHA etc. ook alledaagse cursussen onder mbo-niveau aanbieden en de naam wordt ook daarmee geassocieerd. Vaak wordt zo'n hbo-opleiding gegeven in samenwerking met een reguliere hogeschool en die kun je er misschien bij vermelden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 januari 2007, 12:21
Anita Anita is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Berichten: 2
Anita is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Leonien, kun je me iets meer vertellen over je ervaringen met de opleiding? Klopt de aangegeven studiebelasting? Bij welke HBO-opleidingen kun je instromen met dit certificaat?

Het lijkt mij toch een ideale manier van studeren. De studiebelasting lijkt redelijk en ik wil toch wel colleges volgen omdat mijn motivatie voor een afstandsopleiding van de Open Universiteit hierdoor in het water viel.

Meer reacties zijn welkom!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 januari 2007, 16:58
Webber
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: NCOI Bestuurskunde I

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hallo Anita,

Je kunt ook informatie vinden op www.nvao.nl en kijken of de opleiding geaccrediteerd is.

Zo las ik dat er maar 4 HBO opleidingen van NCOI geaccrediteerd zijn, namelijk:

- Bedrijfskundig Management
- Commerciële Economie
- Master of Bussiness Adm (MBA)
- Personeelsmanagement

Dit is verleend t/m 2012.

Ik zit zelf ook te denken om een opleiding te gaan volgen, personeelsmanagement, maar ga dit eerst goed uitzoeken.
Ik heb geen idee in hoeverre dit serieus wordt genomen als het in je CV staat.

Maar goed, LOI en NTI in ieder geval niet.

Succes ermee !
Vorig jaar is in de media uitgebreid naar voren gekomen dat het NCOI niet alle opleidingen apart geaccrediteerd heeft. Dat hoeft ook niet zo lang de inhoud max x% afwijkt van de geaccrediteerde basisopleiding (conform NVAO reglement). Ik volg HBO bedrijfskundig informatiemanagement. Uiteindelijk zal ik, als alles goed gaat, een bachelor Bedrijfskundig Management halen met de aantekening Informatiemanagement.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ncoi

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 15:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon