Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2013, 21:39
Jacobus Jacobus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2013
Berichten: 3
Jacobus is on a distinguished road
Standaard Sollicatiebrief Stage grootste aannemer

Hallo.

Ik ben een 1ste jaar Civiele Techniek student die het volgende jaar mijn eerste twee stage loopt. Het bedrijf waar ik mijn tweede stage wil lopen is populair onder mijn studie en dus wil ik een goede indruk maken en dus de experts om hun mening over mijn brief te vragen.

Eerder heb ik al voor mijn CV om feedback gevraagd en nu ook voor mijn brief. Is het in orde?


Ik had ook wat vragen, om zeker te zijn.

Ik praat veel over mijzelf en minder over het bedrijf, is dit erg?
Komt motivatie goed (genoeg) naar voren?
Opening en sluiting zijn vrij standaard, maar zijn ze in goed?
Spelling en taal?

Ik stuur de brief per mail, heb geen adresgegevens. Zet ik de brief direct in de mail of als bijlage? Welke gegevens (adres, bedrijfsnaam, titels) moet ik allemaal boven en onder zetten? Mijn gegevens staan in het cv, is dat genoeg?
En als laatste, .doc of .pdf?

Ik heb onderzoek gedaan (20 tabs open), maar een brief is toch heel persoonlijk. Is hij ook geschikt?

Alvast bedankt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Sollicitatiebrief J van K.pdf‎ (97,6 KB, 277x gelezen)
Bestandstype: pdf Curriculum Vitae J van K.pdf‎ (376,3 KB, 98x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2013, 15:22
AdJ AdJ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2013
Berichten: 12
AdJ is on a distinguished road
Standaard

Ha Jacobus,

Als eerst antwoord op je laatste paar vragen;
- Ik zou ervoor kiezen om de brief en het cv als bijlagen te versturen.
In de mail plaats je een kort begeleidend schrijven waarin je vermeld om welke vacature het gaat,
dat je interesse hebt en je verwijst naar de bijlagen met je brief en cv.

- Als je volledig wilt zijn, zet je boven aan je brief eerst je eigen adresgegevens,
dan die van de ontvanger, ook al stuur je de brief per mail.

Dan over je brief;


BAM Civiel Zuidoost

Betreft: Stage sollicitatie

Geachte mevrouw BXXXXXX,

Op het moment zit ik in het eerste jaar van de opleiding Civiele Techniek aan de HAN, Arnhem.
Aan het begin van mijn tweede studiejaar zal ik deelnemen aan twee stages. In het tweede leerjaar is het gebruikelijk de theorie toe te passen in de praktijk door middel van stage.
Ik ben op zoek naar een aannemer voor mijn tweede stage, dit is een stage van 10 weken in de periode van 11 november t/m 31 januari eind dit jaar.
Graag zou ik deze stage bij BAM Civiel Zuidoost lopen.
-> Hiervan zou ik maken; Voor een stage van 10 weken in de periode van 11 november 2013 t/m 31 januari 2014, ben ik op zoek naar een stageplek. Deze zou ik graag bij BAM Civiel Zuidoost willen vervullen .

BAM is als grootste aannemer van Nederland een bron van ervaring.
Door middel van een stage zal ik hier veel kunnen leren en ben bereid hard te werken. Dit (veel kunnen leren & hard willen werken) zijn twee losstaande zaken, maak hier ook aparte zinnen van. Misschien kun je nog iets uitgebreider toelichten waarom je graag een stageplek bij BAM wil.

Van kinds af aan heb ik al interesse in techniek, op de middelbare school nam ik deel aan het extra vak Technasium
en na de examens begon ik aan mijn huidige opleiding, Civiele Techniek. Het is mooi de grotere dingen op aarde neer te zetten.
Probeer nog duidelijker aan te geven waarom BAM jou als stagiair binnen moet halen.

Ik werk creatief en los problemen op met innovatieve oplossingen. Om mij hier verder in te
ontwikkelen heb ik nog veel vakkennis nodig dit is eigenlijk wel logisch, aangezien je in het eerste jaar zit, maar dat je nog veel te leren hebt, maakt je als stagiair natuurlijk niet extra aantrekkelijk. Verkoop jezelf, pronk met wat je al wél kunt/weet.. Ik ben nieuwsgierig en wil het meeste uit deze stage halen.

Mijn motivatie en cv (kleine letters) licht ik graag toe in een gesprek. OF: Graag word ik uitgenodigd voor een gesprek om mijn motivatie verder toe te lichten. Niet alleen bij vragen wil je worden uitgenodigd, je wil worden uitgenodigd om dat jij een goede potentiële stagiair bent! Niks mis met standaard openings- of slotzinnen hoor. De een vind dat belangrijker dan de ander. Hier vind je eventueel tips voor een originele opening van je brief.

Met vriendelijke groet,



JXXXX van KXXXXXXX



Bijlage: curriculum vitae



Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en dat je er iets mee kunt. Succes met je stages! :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicatiebrief stage techniek

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage Law Sollicitatiebrief en cv 2 15 januari 2013 21:59
Gefaald eerste stage, voorlopig geen bindend studieadvies! ramadan93 Opleiding kiezen en volgen 5 12 september 2012 08:33
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 13:34
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 16:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 19:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon