Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 april 2016, 21:03
evelientje23 evelientje23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2015
Berichten: 5
evelientje23 is on a distinguished road
Standaard HBO propedeuse naar uni

Hey hey,

Vorig jaar heb ik een soortgelijke topic geplaatst over welke keuze ik nou zou moeten maken. Ik zat op dat moment nog op de Havo. Ik stond toen voor 3 keuzes:
1. Vwo in 1 jaar (Vavo)
2. Hbo propedeuse halen en dan naar de uni
3. Hbo afmaken en dan masters doen.

Ik heb toen gekozen om de studie technische natuurkunde op HBO te volgen. Veel mensen zeiden dat het heel zwaar zou gaan worden. Dus daarom heb ik deze keuze gemaakt. Nu zit ik op het HBO en ik vind er helemaal niks moeilijks aan. Ik heb geen uitdaging in deze studie.
Ik heb gekozen voor route nummer 3. Maar ik heb gezien dat er eind april voortentamens zijn van wiskunde B en natuurkunde (6 VWO toetsen). Als je deze haalt en je propedeuse haalt, je dan bent toegelaten tot de uni. En hierdoor ben ik toch weer gaan twijfelen :/
Want een soort gelijke studie heb je dus ook op de universiteit.
Niet veel HBO'ers met een propedeuse halen deze studie.
De voortentamens zijn al bijna en ik heb dus geen tijd gehad om voor te bereiden. Maar de stof in het Vwo heb ik op deze studie in een half jaar gehad. Dus ik denk niet dat het een heel groot probleem zou zijn.

Mijn vraag is:
Wat is jullie advies? zal ik die toetsen gewoon proberen te maken. Of is het toch verstandiger om HBO af te maken en dan master te doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2016, 12:14
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Waarom zou je de toetsen niet gewoon proberen te maken en eerst maar eens kijken wat eruit komt? Dan kun je dan altijd nog beslissen hoe je verder wilt gaan.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2016, 19:57
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Tsja. Ik liep op m'n tenen op de universiteit en wenste achteraf nog wel eens dat ik eerst was teruggevallen op HBO (met een vwo diploma op zak) en daarna pas nagedacht had over een master. Want de universiteit bleek in de praktijk best zwaar.

De reden dat je met een HBO propedeuse niet altijd zonder meer wordt toegelaten tot de universiteit is juist omdat het een zeer moeizame route is. En voor een sollicitatie is het veel makkelijker uit te leggen. Ik moest zeker in het begin regelmatig uitleggen waarom ik mijn master niet heb gehaald, maar ook op lager niveau kwam ik niet binnen want ik zou me gaan vervelen was dan de feedback.

Als je meer uitdaging zoekt, zou ik het eerder zoeken in honorsprogramma's of vrijwilligerswerk/bestuursfuncties of ga bijvoorbeeld in de studentenraad. Dan kan je aan het eind van het HBO altijd nog beslissen of je hogerop wil en als je dan niet wil heb je een veel stevigere basis dan wanneer je op de universiteit op je tenen loopt en vervolgens aan werkgevers moet uitleggen waarom je je master niet hebt gehaald. Ik denk eigenlijk zelfs dat het een betere basis is dan wanneer je nominaal bent afgestudeerd met een master, aangezien je dan meer mee hebt gemaakt, waar je veel meer aan hebt, wat een werkgever daar ook van mag denken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juni 2016, 09:26
Filou Filou is offline
Banned
 
Geregistreerd: 13 juni 2016
Berichten: 4
Filou is on a distinguished road
Standaard

Ik zou ook gewoon de toetsen meedoen. Daarna kun je weer verder kijken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO eerst afmaken of met Propedeuse naar WO? Jeroen06 Opleiding kiezen en volgen 15 14 september 2016 14:53
Na 2e jaar HBO naar 1e jaar Universiteit - Technische Informatica Jirachi Opleiding kiezen en volgen 2 18 maart 2014 22:14
Overstappen van huidige Hbo-opleiding naar Bachelor rechten op de uni of HBO tolgahan03 Opleiding kiezen en volgen 2 7 januari 2014 17:46
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
Loi hbo propedeuse overstap uni cewinta Opleiding kiezen en volgen 1 31 oktober 2007 10:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon