Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2008, 22:16
Rujoh Rujoh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2008
Berichten: 6
Rujoh is on a distinguished road
Standaard Website gebruiken om te solliciteren?

Al surfend op het grote www kwam ik een artikel tegen (helaas weet ik niet meer waar) en daar werd gesproken over het gegeven dat er mensen zijn die er een website op na houden welke gebruikt worden om te solliciteren. Ik kan het deels voor me halen, maar wat moet ik me hier bij voorstellen? Wordt er een sollicitatiebrief geschreven met een verwijzing naar de site? Wordt dat in een CV gedaan? Ik las eerder een artikel in een krant/tijdschrift dat Hyves ook hiervoor (kan) wordt (worden) gebruikt. Wie is in staat om me hier het fijne over te vertellen? m.a.w. moet ik er ook aan geloven?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2008, 10:52
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: website

Beste Rujoh,

Heb je dit soms gelezen: als mensen solliciteren, dan wordt door de werkgever op internet gezocht of iemand een site op hyves heeft. Deze site wordt dan bekeken en zo wordt een beeld gevormd van de sollicitant.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2008, 11:01
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: website

Dag Rujoh,

In bepaalde branches is het handig als je een website hebt om te laten zien wat je kunt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een grafisch vormgever die gemaakt werk laat zien, een website bouwer of een edelsmid. In je brief of CV kun je dan inderdaad naar je site verwijzen zodat werkgevers een beter beeld hebben van datgene wat je te bieden hebt. Uit je andere vraag begrijp ik dat je als facilitymanager aan de slag wilt. Bij dergelijke functies heeft een website minder nut omdat het om dienstverlening gaat die je niet kunt laten zien.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2008, 11:16
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

IN aanvulling: Hyves kan worden gebruikt, maar ik associeer die site niet met serieuze professionals. Ik zou jouw sollicitatie daarmee minder serieus nemen. Persoonlijk vind ik die site buitengewoon klungelig in elkaar zitten, maar het lijkt wel alsof ik de enige ben die geen "vriend" is van deze site.

Een mooie, overzichtelijke website waarmee je solliciteert zou ik als personeelsfunctionaris erg waarderen.
Let wel op de functionaliteit: Ik moet bijvoorbeeld in een oogopslag jouw CV kunnen vinden en kunnen afdrukken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 maart 2008, 21:16
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Catbert,

Zonder veel woorden vuil te maken: ik deel jouw gedachten over Hyves.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 maart 2008, 21:56
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Facebook en Linkedin zijn veel serieuzere platforms inderdaad. Maar ook daarvan kun je je afvragen of het veel toevoegt. Uiteindelijk verandert het niets aan het hele sollicitatietraject.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 maart 2008, 14:28
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Hoi,

Ik ben nu zelf ook op zoek naar een nieuwe baan. Ik heb een web-log gemaakt. Het is belangrijk om te bedenken wat je wil en wat je kan, oftwel wat maakt jou bijzonder. Vervolgens is het belangrijk om mensen die je kent (ga netwerken!) dit te laten weten om zosnel en gemakkelijk mogelijk je droombaan te vinden. Hoe meer communicatiemiddelen je gebruik (CV, Sollicitatiebrief, korte presentatie over jezelf(b.v Elevator Pitch), visitekaartjes maar ook een website hoe gemakkelijker en sneller je mensen die je kent (netwerk) je merkwaarden weten.

Groetjes,
Youri
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 maart 2008, 22:01
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Hallo,

Er wordt de laatste tijd veel gepubliceerd over het feit dat werkgevers ook Googlen met namen sollicitanten. Als je dan rare dingen hebt staan op Hyves, b.v. foto´s, verhalen, kan dat in je nadeel werken. Kan je natuurlijk ook in je voordeel laten werken. :-)

www.linkedin.com is wel voorbeeld van netwerksite. Binnen je netwerk kan je eventueel banen vinden en jezelf voorstellen, je CV, je specialiteiten enz. Mensen kunnen je ook aanbevelen.

groeten,
Rosina
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 april 2008, 21:31
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Volgens mij voegt het weinig toe. Ik heb nog vrijwel geen HR manager gesproken die actief zit te surfen om kandidaten te vinden. De mensen die dit wel doen zijn wervers maar die nemen ook CV's aan van mensen die niet op internet hun verhaal doen. Dus het maakt weinig tot niets uit denk ik.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 5 april 2008, 11:24
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

LinkedIn is nog wel nuttig als netwerksite en uithangbord van je cv, maar Hyves toch een stuk minder (voor mensen van boven de 16 in ieder geval...)

Nu heb ik sinds kort een andere baan en van een collega hoorde ik dat ze de kandidaten wel hadden zitten googelen en hadden opgezocht op hyves. Hoewel ik snap dat ze zich een beeld proberen te vormen van de kandidaten, vind ik dat toch een onprettige manier van selecteren. Ik heb mijn hyves-pagina dan ook afgeschermd voor vreemden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren bij vorige werkgever jolanda1977 Sollicitatiebrief en cv 8 8 juli 2012 23:14
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 01:30
Wil weer aan het werk en weet niet hoe te solliciteren jamila elhaddouchi Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2008 23:04
Solliciteren en vakantie Jos Horbach Alle andere carrièreonderwerpen 2 10 maart 2007 10:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon