Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 19 december 2013, 10:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad getwijfeld of ik wel moest verwijzen naar een mislukte sollicitatie. Mijn bedoeling was om hiermee te laten zien dat ik bezig geweest ben om mezelf te verbeteren t.a.v. van de toenmalige sollicitatie/ functie-eisen. Ze hadden in het telefoongesprek aangegeven dat ze honderden brieven hadden ontvangen en dat ze niet specifiek konden aangeven waarop ik persoonlijk was afgewezen. Wat ze wel aangaven is dat ze vooral gekeken hadden welke sollicitatiebrief het meest aansloot bij de functie-eisen. Zodoende heb ik stappen ondernomen om mijn profiel te verbeteren.
Je bent dus niet door de briefselectie gekomen. Zoals je het nu beschrijft, lijkt het net of je verder in de procedure zat en om bepaalde redenen niet de ideale kandidaat was. Ik zou je eerdere sollicitatie niet vermelden. Bovendien wil je nu stage lopen, dat is iets anders dan dat je reageert op een vacature.

Citaat:
Mijn verbeter punten heb ik niet in mijn brief gezet, dat wilde ik nl. in mijn CV vermelden. Dit om te voorkomen dat ik een te lange brief zou schrijven.
Naar mijn mening hoort dit er wel in thuis. Juist door te vermelden hoe je dit hebt gedaan, kun je jezelf op de kaart zetten.

Citaat:
Hetgeen wat ik lastig vind om onder woorden te brengen is waarom ik juist zo graag bij deze organisatie wil werken. Ik kom niet verder met termen als "het werk lijkt me leuk". "afwisselend werk" een nieuwe uitdaging" en nog meer van dit soort cliche opmerkingen.
Dat is ook heel lastig, maar jij wilt bij dit bedrijf werken en zult dus bij hen in de smaak moeten vallen. En inderdaad: omdat je weg wilt uit je huidige baan, is geen goede binnenkomer. Een werkgever wil iemand die bewust voor hem kiest en bij hem wil werken omdat er iets is wat hem bijzonder aanspreekt. Niet omdat hij iets anders niet wil. Zie je het verschil?

Citaat:
Waarom nemen bedrijven stagelopers aan, naast de mogelijkheid van nieuwe toekomstige medewerker te kunnen beoordelen en op 'proef' te hebben? Frisse wind? Goedkope arbeidskracht?
Er zijn bedrijven die stagiairs aannemen, maar er zijn er ook die er niet aan beginnen. Een stagiair kan dan wel niet zo veel verdienen, maar vergis je niet: het begeleiden van een stagiair kost tijd en tijd is ook geld. Heb jij al eens geďnformeerd of dit bedrijf openstaat voor stagiairs?

Jij wilt een switch maken van gymdocent naar een administratieve functie. Dat is een behoorlijke ommezwaai en roept vragen op. Vanuit jouw perspectief kan ik begrijpen dat je wilt onderzoeken of het bij je past, maar bekijk het eens van de werkgeverskant: waarom zou een bedrijf jou daarbij moeten helpen? Dat klinkt heel hard, maar een organisatie is geen liefdadigheidsinstelling. Om ervoor te zorgen dat ze interesse in je krijgen, zul je allereerst moeten laten zien dat je echt gemotiveerd bent om je te verdiepen in de administratieve sector en dat kun je laten zien door alvast een opleiding of cursus te volgen. Een hbo- of wo-opleiding is echt niet nodig, denk bijvoorbeeld aan een cursus moderne bedrijfsadministratie. Ten tweede zul je toch echt met een goede motivatie op te proppen moeten komen die verklaart waarom een administratieve baan jou aanspreekt en waarom je bij een bepaald bedrijf wilt werken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage Law Sollicitatiebrief en cv 2 15 januari 2013 22:59
Gefaald eerste stage, voorlopig geen bindend studieadvies! ramadan93 Opleiding kiezen en volgen 5 12 september 2012 09:33
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon