Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 20 december 2008, 14:15
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Voor mensen die niet van baan willen veranderen (of moeten i.v.m. tijdelijk contract, ontslag, enz.), zal een sollicitatiewebsite waarschijnlijk niet interessant zijn.

Er zijn legio mogelijkheden om te netwerken en waar een website iets aan kan toevoegen. Bijvoorbeeld een kaartje aan deze of gene geven waarop je sollicitatiewebsite vermeld staat.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #22  
Oud 20 december 2008, 18:43
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Het grote voordeel van personal branding voor sollicitanten is dat zij hierdoor gedwongen worden om op een kritische manier naar zichzelf te kijken.

Wie ben ik eigenlijk, wat straal ik uit en wat zijn mijn talenten, drijfveren, passies en eigen-aardigheden die mij uniek en succesvol maken.

Als je dit al uitstraalt en uitdraagt in je CV, brief, profiel, website en gesprek, dan is de kans vele malen groter dat je in een goede baan, in een organisatie die echt bij je past, terecht komt.

Het gevolg daarvan is weer dat je iets doet waar je echt goed in bent en je daar zo veel plezier in hebt dat je het zeker langer dan 4 jaar uithoudt (want dat is blijkbaar de magische grens die Henk benoemt om "serieus te worden genomen")

__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 20 december 2008, 20:58
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Dat is niet mijn magische grens maar iets dat steeds opnieuw wordt bevestigd door arbeidsmarktonderzoeken.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 20 december 2008, 21:59
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Dat wordt inderdaad wel in onderzoeken genoemd, minimaal 3 jaar. Maar er wordt ook in onderzoeken genoemd, dat er bedrijven zijn die het als een pré zien als mensen ervaring opgedaan hebben in veel verschillende bedrijven. Maar dat is een andere discussie.

Mensen die een vaste baan voor langere tijd willen, kunnen dat dan meteen op hun website e.d. vermelden
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #25  
Oud 21 december 2008, 11:09
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Het is ook iets uit mijn eigen ondervinding. Zeker op WO managementniveau is het niet verstandig vaak van baan te veranderen. Om bij het senior management in aanzien te stijgen heb je tijd nodig om de organisatie te leren kennen en zo in de bedrijfspolitiek en met resultaten te stijgen.

Voor reguliere banen is het misschien niet zo kritisch. Maar daar is het denk ik ook niet materieel wat betreft rendement om aan persoonlijke merkbouw te doen. Dan gaat het om betrekkelijk kleine bedragen. Daarmee krijg je geen CFO, CEO, VP of SVP positie.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 21 december 2008, 14:24
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Als je binnen de organisatie wilt stijgen, dan is voornamelijk personal branding binnen de organisatie van belang.

Het is maar wat je ambieert of personal branding op internet voor jou interessant kan zijn. De een gaat voor een of meer hogere treden op de ladder en/of meer pegels, een ander haalt (meer) voldoening uit proeven aan verschillende bedrijfsculturen en een ruim blikveld waarbij het materiële vaak van ondergeschikt belang wordt gevonden.

M.i. kan op WO management met een ervaring van pakweg minstens 10 jaar personal branding buiten de organisatie ook interessant worden, tenzij je de ambitie hebt om tot aan het pensioen bij dezelfde werkgever in dienst te blijven.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 december 2008, 14:41
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Hallo Annema,

Het is al eerder gezegd, maar je kunt beter een pagina aanmaken op LinkedIn i.p.v. Hyves. Dat is serieuze site.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #28  
Oud 5 mei 2009, 00:26
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Ik heb een website gemaakt met bergen ingescande krantenartikelen die ik heb geschreven en folders/ posters die ik heb gemaakt om me te helpen solliciteren naar een baan in de PR/ communicatie, helaas heeft het me nog niet geholpen. Mijn hyves pagina zou ik nooit vermelden, daar staan al mijn vrienden op met hun dronken hoofden enzo... Tijdens mijn laatste sollicitatierondes heb ik die werkgevers zelfs geblokkeerd op hyves aangezien ik daar al mijn sollicitatie ellende in een blog bijhoud..

Overigens vertelde mijn laatste werkgever me dat hij mij inderdaad gegoogled had tijdens de sollicitatierondes, vooral om in te kunnen schatten of ik niet snel met zwangerschapsverlof zou gaan. Hij schatte het risico op zwangerschap bij mij zeer laag in
Met citaat reageren
  #29  
Oud 5 mei 2009, 00:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Hallo Claudia,

Zou je niet als freelancer willen werken? Zie www.lancelots.nl

Op http://www.villamedia.nl/vacatures/ kun je misschien ook wel interessante vacatures vinden.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #30  
Oud 5 mei 2009, 15:07
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Website gebruiken om te solliciteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door claudia1980 Bekijk bericht
Overigens vertelde mijn laatste werkgever me dat hij mij inderdaad gegoogled had tijdens de sollicitatierondes, vooral om in te kunnen schatten of ik niet snel met zwangerschapsverlof zou gaan. Hij schatte het risico op zwangerschap bij mij zeer laag in
Dit stuit mij heel erg tegen de borst zeg.... is dit echt letterlijk gezegd?
Daar blijkt wel weer uit hoe sommige werkgevers te werk gaan...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

LinkedIN is inderdaad een prachtige manier om jezelf op een positieve manier in de kijkerd te zetten!

Hyves gewoon afschermen of een fictieve naam gebruiken!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren bij vorige werkgever jolanda1977 Sollicitatiebrief en cv 8 8 juli 2012 23:14
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 01:30
Wil weer aan het werk en weet niet hoe te solliciteren jamila elhaddouchi Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2008 23:04
Solliciteren en vakantie Jos Horbach Alle andere carrièreonderwerpen 2 10 maart 2007 10:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon