Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 oktober 2007, 18:59
Galadriel Galadriel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2007
Berichten: 2
Galadriel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor administratief medewerker bij natuurvereniging

Hallo,

Kunnen jullie even jullie mening geven over mijn sollicitatiebrief? Het betreft een interne sollicitatie (ik werk nu bij bij een regionaal secretariaat zeg maar en solliciteer nu bij de hoofdzetel). De persoon aan wie ik de brief richt is iemand die ik ken en regelmatig spreek (bij de voornaam). Daarom voelde het raar om nu ineens "Beste mevrouw XXX" te schrijven. Vandaar "Beste collega". Ik weet niet wat jullie daarvan denken? In onze vereniging is de sfeer wel informeel, iedereen spreekt elkaar bij de voornaam aan en er wordt niemand "chef" of zo genoemd. Nu krijg ik wel net mail van m'n baas (aan wie ik de vraag ook gesteld had) dat ik gerust het volgende kan schrijven:

Geachte mevrouw XXX (familienaam)
Beste XXXX (voornaam)

Dus de combinatie van de 2. Of toch beter "collega"?

Waar ik ook aan twijfel is het zinnetje dat mijn toekomst onzeker is op mijn huidige werkplek. Nu is het wel mijn 'baas' die bij de hoofdzetel geďnformeerd heeft of er soms bij hen een vacature was voor me, dus ik vermoed dat hij zelf ook wel zal verteld hebben over mijn onzekere toekomst.

-------------------------------------------------------

Beste collega,


Ik ben altijd al erg bekommerd geweest om de natuur en het behoud ervan. Het geeft me daarom een goed gevoel te kunnen werken voor een vereniging die op dit vlak echt een verschil uitmaakt en zo mijn steentje te kunnen bijdragen. Omwille van een gebrek aan middelen is mijn toekomst bij XXXXXXXXX echter erg onzeker en daarom wil ik mij graag kandidaat stellen voor de functie van administratief/technisch bediende.

Op mijn huidige werkplek zijn mijn voornaamste taken: algemene administratieve ondersteuning van het secretariaat, telefonisch onthaal, redactie van het tijdschrift, boekhouding, verslaggeving en opvolging van projecten. Ik heb ook regelmatig contacten met vrijwilligers.
Het geeft me voldoening om met een goed georganiseerde administratie mijn collega’s te ondersteunen zodat zij ook hun werk optimaal kunnen uitvoeren. Dat vereist soms heel wat organisatietalent en uiteraard ook nauwkeurig en stipt werken. Deze eigenschappen en de ervaringen die ik heb opgedaan wil ik nu graag ten dienste stellen van het team van XXXXXXXXX.

Ik zou graag de gelegenheid krijgen mijn motivatie en achtergrond verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groeten
XXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 oktober 2007, 21:56
Galadriel Galadriel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2007
Berichten: 2
Galadriel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor administratief medewerker bij natuurvereniging

Hier een tweede versie van mijn brief. Welke vinden jullie de beste?


Geachte mevrouw XXXXX,
Beste XXX,


Ik ben altijd al erg bekommerd geweest om de natuur. In ons gezin trachten wij zoveel mogelijk milieubewust te leven en te genieten van al het prachtige wat de natuur te bieden heeft.
XXXXXXX is een vereniging die echt een verschil uitmaakt en ik wil heel graag ook op professioneel vlak mijn steentje bijdragen aan de bescherming van onze kostbare en zo kwetsbare natuur.
Daarom wil ik me graag kandidaat stellen voor de functie van administratief/technisch bediende bij de dienst XXXXXXX.

Bij XXXXXXXXX zijn mijn voornaamste taken: algemene administratieve ondersteuning van het secretariaat, telefonisch onthaal, redactie van het tijdschrift, boekhouding, verslaggeving en opvolging van projecten. Ik heb ook regelmatig contacten met vrijwilligers.
Het geeft me voldoening om met een goed georganiseerde administratie mijn collega’s te ondersteunen zodat zij ook hun werk optimaal kunnen uitvoeren.
Dat vereist soms heel wat organisatietalent en uiteraard ook nauwkeurig en stipt werken. Deze eigenschappen en de ervaringen die ik heb opgedaan wil ik nu graag ten dienste stellen van het team van XXXXXXXXXXX.

Ik zou graag de gelegenheid krijgen mijn motivatie en achtergrond verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten,
XXXXXXX
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief ICT medewerker - 1e alinea overdreven? Geert72 Sollicitatiebrief en cv 3 14 juni 2007 21:51
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 23:41
Sollicitatiebrief secretarieel medewerker bestuur Ingrid Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 00:49
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon