Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2009, 17:54
groteroos groteroos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2009
Berichten: 1
groteroos is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief managementassistent

Voor een onderwijsinstelling die op zoek is naar een management assistent heb ik een sollicitatiebrief gemaakt. Met jullie tips en opmerkingen op andere brieven en ik de volgende brief gemaakt. Graag commentaar en/of tips wat ik anders kan doen.

Geachte xxxxxx,

Een ontzettend interessant bedrijf, een zeer uitdagende functie en een gedreven persoon die een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Ik ben al enige tijd op zoek naar een functie als management assistent en wil mij graag voor deze functie beschikbaar stellen.

Graag zou ik mijzelf willen voorstellen als een zelfstandige, enthousiaste jonge vrouw die weet wat zij wil, en bereid is daar hard voor te werken.

Ik ben enthousiast over het karakter van de organisatie. Op Uw website geeft U aan het belangrijk te vinden dat Uw organisatie wordt (h)erkend als de meest aansprekende onderwijsonderneming in Arnhem en haar regio en voorziet in de best gekwalificeerde mensen. Deze positieve uitstraling, samen met een ondernemende houding, moet leiden tot groei in Uw organisatie. Niet alleen moet dit leiden tot nieuwe onderwijsarrangementen, nieuwe en meer studenten, maar ook tot het leveren van gekwalificeerd personeel. Graag zou ik in zo’n omgeving mijn loopbaan verder vorm geven.

Van mijn werkgevers heb ik vaak gehoord dat ik een zeer aangename, leergierige en flexibel inzetbare medewerker ben. Ik heb mogen ervaren hoe ik mijn enthousiasme kan inzetten in mijn werk. Nieuwe taken maak ik mij snel eigen en ik kan makkelijk schakelen tussen de werkzaamheden. Gezien de ervaring die ik heb opgedaan in mijn vorige functie, hoop ik dat deze eigenschappen samen met mijn enthousiasme een positieve aanvulling kunnen zijn in uw organisatie.

Juist die kwaliteiten die zo belangrijk zijn in een nieuwe werknemer laten zich moeilijk uitdrukken in een C.V.. De bijlage zal daarom slechts voor een deel de juiste antwoorden bevatten op uw vragen over mijn opleiding en achtergrond. Vanuit dit oogpunt zie ik daarom uit naar een persoonlijke kennismaking, ook om mij nader te oriënteren over de inhoud van deze functie.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2009, 17:46
Jac9ueline Jac9ueline is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 7
Jac9ueline is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief managementassistent

Leuke brief, leuk taalgebruik.

Je beroept je nogal op enthousiasme, komt goed over, maar denk er ook over na wat de valkuilen hierbij zijn, want mensen lopen ook wel eens stuk op hun beginners-enthousiasme in een organisatie.
Verder neem ik aan dat de concrete info over je kunnen in je CV staat.

Complimenten!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2009, 17:58
Elke Elke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Berichten: 5
Elke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief managementassistent

Helemaal mee eens met het bovenstaande. Ook mijn complimenten voor je taalgebruik. Je komt over als inderdaad een enthousiast persoon.
Ik weet natuurlijk niet hoe je CV eruit ziet. Misschien komt jouw professionaliteit wel daar naar voren en anders zou ik toch proberen dit in je brief iets beter te benadrukken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief managementassistent. Graag commentaar Jel Sollicitatiebrief en cv 8 26 mei 2008 10:37
Sollicitatiebrief managementassistent Neferia Sollicitatiebrief en cv 3 28 maart 2007 20:14
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon