Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 mei 2013, 20:52
Jacobus Jacobus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2013
Berichten: 3
Jacobus is on a distinguished road
Standaard Eerste CV voor stage van een niet zo interessante student

Ik ben een 18 jarige student die vraagt om feedback op zijn eerste officiële CV, deze wil ik gebruiken voor mijn eerste stage.
Alleen ben ik niet heel interessant, dus daarom een paar vraagjes.

Werk en Bijbanen
Ik heb geen werkervaring in mijn richting. Zoals iedereen heb ik wel bijbaantjes gehad, maar die hebben niks te maken met mijn richting (Civiele Techniek). Mij is verteld deze niet te vermelden maar anders lijkt het alsof ik nooit iets gedaan heb. Bij mijn twee bijbaantjes heb ik niet langer dan een jaar gewerkt omdat het restaurant failliet ging en voor mijn tweede baan moest ik tijd vrijmaken voor mijn studie. Bijbaantjes vermelden, ja of nee?

Cursussen
Voordat mijn stage begint zal ik nog mijn VCA (certificaat dat zegt dat ik veilig een bouwplaats op kan) en rijbewijs nog halen. Deze twee heb ik nodig voor mijn mogelijke stage maar heb deze nu nog niet behaald. Hoe kan ik dit vermelden?

Hobby's?
Kijkt men naar dit en wat kan ik vermelden en wat niet? Heb zelf ook geen nevenactiviteiten.

Ik weet dat ik pas begin en dit voor een stage is, maar het bedrijf is redelijk populair bij stagiairs dus probeer ik een goede indruk te maken.
Zijn er verdere problemen met mijn CV?

Sollicitatiebrief zal ik ook nog maken.

Alvast bedankt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Curriculum Vitae carrieretijger.pdf‎ (387,1 KB, 893x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2013, 21:31
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Waarom ben je niet interessant?? Jammer dat je dit van jezelf zegt, want een bedrijf waar jij stage gaat lopen kan jou voor de toekomst wel heel interessant vinden!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacobus Bekijk bericht
Ik ben een 18 jarige student die vraagt om feedback op zijn eerste officiële CV, deze wil ik gebruiken voor mijn eerste stage.
Alleen ben ik niet heel interessant, dus daarom een paar vraagjes.

Werk en Bijbanen
Ik heb geen werkervaring in mijn richting. Zoals iedereen heb ik wel bijbaantjes gehad, maar die hebben niks te maken met mijn richting (Civiele Techniek). Mij is verteld deze niet te vermelden maar anders lijkt het alsof ik nooit iets gedaan heb. Bij mijn twee bijbaantjes heb ik niet langer dan een jaar gewerkt omdat het restaurant failliet ging en voor mijn tweede baan moest ik tijd vrijmaken voor mijn studie. Bijbaantjes vermelden, ja of nee?

Ja, je bijbanen (geen "baantjes" want dan denkt je stage bedrijf dat je ook even een stageTJE komt lopen) als werkervaring melden. Schrijf er iets over wat je gedaan hebt en waar je verantwoordelijk voor was. In deze banen zitten vaak veel competenties die een stagebedrijf terug wilt zien!

Cursussen
Voordat mijn stage begint zal ik nog mijn VCA (certificaat dat zegt dat ik veilig een bouwplaats op kan) en rijbewijs nog halen. Deze twee heb ik nodig voor mijn mogelijke stage maar heb deze nu nog niet behaald. Hoe kan ik dit vermelden?

Ook gewoon melden. Ze er de te verwachten einddatum bij. Wellicht heb je je rijexamen al aangevraagd, dan weet je wanneer je denkt dat je het "roze papiertje" in bezit hebt. Ook dit geldt voor je VCA*

Hobby's?
Kijkt men naar dit en wat kan ik vermelden en wat niet? Heb zelf ook geen nevenactiviteiten.

Ik zou gamen weglaten. waarom zet je hier niet dat je via de digitale media jezelf op de hoogte brengt/houdt van het vak?

Ik weet dat ik pas begin en dit voor een stage is, maar het bedrijf is redelijk populair bij stagiairs dus probeer ik een goede indruk te maken.
Zijn er verdere problemen met mijn CV?

Zorg dat je bladspiegel er goed uitziet. momenteel is blad 2 erg leeg omdat het maar half gevuld is.

Sollicitatiebrief zal ik ook nog maken.

Alvast bedankt.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2013, 22:34
Jacobus Jacobus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2013
Berichten: 3
Jacobus is on a distinguished road
Standaard

Het is niet dat ik mezelf niet interessant vind. Alleen als men naar de feiten in mijn CV kijkt, lijk ik niet zo interessant voor werkgevers. Veel studenten op mijn opleiding hebben al in de bouw gewerkt als bijbaan en algemeen meer gedaan.

- werk en bijbanen
Mijn eerste bijbaan was toen ik 15 was, vind ik al niet veelzeggend nu ik 18 ben. Mijn taak daar was de keuken schoonhouden, groentewerk en alles wat de kok eigenlijk zei.
Op mijn tweede baan had ik niet veel verantwoordelijkheid, vakken vullen. Ik nam wel verantwoordelijkheid met een paar dingen, maar niet iets wat ik kan bewijzen.

- Cursussen
Bedankt voor de tip. Deze cursussen zal ik er dan bijzetten. Ben nog bezig met rijbewijs, maar denk hem voor november wel te halen.

- Hobby's
Ging ik al vanuit. Jammer dat gamen dat imago heeft. Ik vond het alleen zo leeg. Maar "internetten" en "Tijd met vrienden" vond ik ook raar klinken.

- Bladspiegel
Hoe? Ik heb niet meer informatie. Informatie verdelen over beide pagina's? Kleiner lettertype tot het 1 pagina is?

En zeer bedankt, dit helpt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 mei 2013, 17:43
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Jacobus,

Merendeels ben ik het eens met Rens, al zou ik gewoon al je hobby's verwijderen. Ze zijn geen meerwaarde voor de functie die je wil en hebben verder ook geen relevantie. Je sporten vooral wel laten staan!

Bij je opleidingen plaats je bij je hbo-opleiding eerst je opleiding en daarna de opleidingsinstantie, terwijl je dit hieronder bij je middelbare schoolopleiding omdraait. Zorg voor consequentie in je cv! Bij je havo-opleiding zou je de titel van je profielwerkstuk (heet dat nog steeds zo?) kunnen noemen, eventueel met een link waar deze online te lezen is (als je wil dat anderen hem kunnen lezen natuurlijk). Een mooi publicatieplatform waar je gratis je documenten kan uploaden is: issuu.com.

Wat je zou kunnen toevoegen is een kopje 'professionele doelen'. Hier kan je aangeven wat je over een jaar, vijf jaar en misschien ook wel over tien jaar bereikt wil hebben (denk aan werkervaring, verantwoordelijkheden, opleidingen, diploma's etc.). Je zou in dit kopje ook het behalen van dat VCA-certificaat en je rijbewijs kunnen opnemen (onder 'recente toekomst' bijvoorbeeld).

Wat ook een mooie binnenkomer is bij een werkgever is het melden wat je verwacht/wenst te gaan leren bij die stage. Welke nieuwe vaardigheden verwacht jij daar te kunnen opdoen en welke competenties verwacht jij te gaan ontwikkelen binnen dat bedrijf? Kies niet voor een ellenlang verhaal met veel ik-jes erin, maar voor een paar krachtige bullets met concrete leerdoelen. Als hulp kan je in de slb-opdrachtomschrijvingen van je opleiding duiken. Als het goed is moet je in dergelijke opdrachten jouw ontwikkeling in dergelijke competenties en leerdoelen beschrijven.

Heb tot slot idd. aandacht voor je lay-out (Rens noemde dit bladspiegel, wat een mooi woord is dat, had ik nog nooit van gehoord ). De opmaak van de verschillende onderdelen mooi verdeeld over twee pagina's, verdient de voorkeur.

Succes met je sollicitatie.

Groet,


Richard
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bijbaan, cursus, feedback, hobby's, stage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 16:32
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon