Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juli 2019, 06:09
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard Sollicitatiebrief producttrainer winkelpersoneel voedingssupplementenmerk

Beste allemaal,

Hieronder mijn sollicitatiebrief voor de functie van producttrainer bij een voedingssupplementenmerk.

Als jullie er even naar zouden willen kijken, zou ik jullie dankbaar zijn .
Ik hoor graag van alles terug, ook kleine detaildingetjes.

Alvast bedankt!

Hier komt ie:



[DATUM]


Betreft: sollicitatie vacante functie producttrainer [BEDRIJFSNAAM] voedingssupplementen


Beste mevrouw [NAAM],

Met zeer grote interesse vernam ik de vacature producttrainer voor [BEDRIJFSNAAM] voedingssupplementen op diens website. Graag vertel ik u in deze brief waarom ik met grote belangstelling solliciteer op genoemde functie.

Werken en leren heb ik altijd gecombineerd. Hierdoor heb ik nu op tweeëndertigjarige leeftijd al zestien jaar werkervaring opgebouwd, voornamelijk in drogisterijen en gezondheidswinkels. Affiniteit met voedingssupplementen, evenals vakkennis hiervan, is bij mij dan ook absoluut aanwezig. Om mijn interesse in gezondheid verder te voeden, start ik in september in deeltijd een vervolgstudie in orthomoleculaire voeding- en suppletieleer. Mijn reeds opgedane kennis en de kennis die ik in deze studie verder ga opdoen, zal ik uiteraard volledig benutten tijdens mijn werkzaamheden als producttrainer voor [BEDRIJFSNAAM] voedingssupplementen.

In mijn voormalige functie als filiaalmanager van een [BEDRIJFSNAAM]-drogisterij heb ik reeds ervaring opgedaan met het geven van trainingen aan winkelpersoneel: bij iedere centrale werkbespreking reserveerde ik tijd om mijn team vakspecifieke groepstrainingen te geven, veelal gericht op het seizoen en de daarbij behorende zelfzorgklachten. Daarnaast heb ik een commercieel economische deeltijdstudie gevolgd, waarbij ik zelf uitgebreid heb ondervonden hoe lessen wel, maar vooral ook hoe deze niet aan werkenden dienen te worden gegeven.

Een goede producttrainer vind ik iemand die niet alleen de eigenschappen en de functie(s) van de producten benoemt, maar ook het onderscheidend vermogen en de meerwaarde hiervan weet over te brengen. Voorts kent een goede producttrainer mijns inziens ook de belangrijkste concurrenten, heeft de sterktes en zwaktes van deze merken paraat en benoemt deze gedoseerd in zijn lessen.

Bijdragen aan het succes van [BEDRIJFSNAAM] voedingssupplementen maakt mij enthousiast door diens kwalitatieve en onderscheidende producten. Op de gezondheidsmarkt zijn helaas maar al te veel cowboys actief die met een zo goedkoop mogelijk product en een zo optimaal mogelijke claim, zo veel mogelijk winst willen maken over de rug van de gebruiker en diens gezondheid heen. [BEDRIJFSNAAM] voedingssupplementen prevaleert als een van de weinige Nederlandse supplementenmerken, gelukkig wél het gezondheidsbelang van diens gebruikers. Dit trekt mij ten volle aan.

Als communicatief sterke commercieel ingestelde pragmaticus met maximale gerichtheid op vooruitgang, die van nature een hoog kwaliteitsniveau van zijn werk nastreeft, verwacht ik een goede invulling aan genoemde functie te kunnen geven. Iets dat ik ook dolgraag ga doen. Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en werkervaring, verwijs ik u met alle plezier naar mijn curriculum vitae. In een persoonlijk gesprek geef ik u hier uiteraard graag een toelichting op.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

[NAAM]


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2019, 11:08
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Hallo RichWes,
Ik vind het in de basis een prima brief. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat je net iets te veel je best doet en daardoor komt de brief hier en daar wat prekerig op me over. Daar zou je nog op kunnen letten. Dat vind ik met name in de alinea "Bijdragen aan het succes...." Ik denk dat ik de brief sterker zou vinden als je die alinea weg zo laten, of het in de inleiding van je brief zou laten bij het gegeven dat het bedrijf een uitstekende naam in de markt heeft en je trots zou zijn om bij te dragen aan het succes.
Veel succes met de brief en de sollicitatie!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2019, 20:43
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Bedankt voor je feedback!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon