Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2007, 20:39
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Post Medewerker Frontoffice

Hallo iedereen,

ik ben weer bezig met een sollicitatiebrief. Ik weet alleen niet of deze brief goed is.

Willen jullie even hiernaar kijken en jullie commentaar geven, AUB.

Dank jullie.

Gemeente XXX
(AW)

(mijn naw)


Nijmegen, 29 januari 2007


Betreft: vacature medewerker Frontoffice, vacaturenummer XXX



Geachte mevrouw XXX,

Een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Dat zijn eigenschappen die voor mij van toepassing zijn. Daarom solliciteer ik naar de functie medewerker Frontoffice.

Zoals u uit mijn curriculum vitae kunt opmaken, sta ik nog volop in mijn ontwikkelingsjaren. Mijn ambitie is om door studie en training binnen uw bedrijf te groeien en gezamenlijk de doelstelling te kunnen realiseren.

Mijn huidige werk bij XXX heb ik met veel plezier gedaan, maar ik wil mij nu verder ontwikkelen. Dit kan niet bij mijn huidige werkgever en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe baan.

De functie medeweker Frontoffice spreekt mij aan, omdat het gaat daar om de dienstverlening. Ik merk dat tegenwoordig een goede dienstverlening niet vanzelfsprekend is en dat vind ik heel erg jammer. Daarom wil ik graag mijn steentje bijdrage aan een goede dienstverlening en dat zou ik graag bij u willen doen.

Dankzij mijn functie bij C&A XXX, binnen een jongerenvereniging én de functie als vertelster bij het COS Gelderland heb ik ruime ervaring met het geven van advies, informatie en voorlichtingen aan verschillende groepen.

In uw vacature noemt u een aantal competenties, waaronder stressbestendigheid en klantgericht handelen. In mijn huidige werk als notariële secretaresse heb ik regelmatig te maken met een zeer drukke periode waarin alles op tijd én correct afgehandeld dient te worden. Het is een stressmoment die ik iedere keer onder de knie krijg. Mijn motto is: “Stressen moet het werk niet tasten”.
Wat betreft het klantgericht handelen graag verwijs ik u naar de referentie van de heer X. XXX Storemanager C&A XXX.

Door mijn werkervaring, eigenschappen en positieve instelling ben ik de ideale kandidaat voor deze functie. Daarnaast heb ik de nieuwe werkzaamheden snel onder de knie. Dat kunt u ook afleiden uit mijn curriculum vitae, namelijk dat ik binnen negen jaar niet alleen Nederlands geleerd heb maar een havo en vervolgens een HEAO diploma heb behaald.

Graag solliciteer ik naar de functie medeweker Frontoffice.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben zodat ik mijn sollicitatie in een gesprek mag komen toelichten.

Met vriendelijke groet,


XXXX

Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2007, 23:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Medewerker Frontoffice

Het zijn eigenschappen die "op" jou van toepassing zijn en niet "voor" jou. Het lijkt me niet dat dat de reden is dat je solliciteert. De reden dat je solliciteert is omdat je deze baan ambieert bij dit bedrijf!

Je kunt beter niet vertellen dat je c.v. niet veel voorstelt, laten zij dat maar beoordelen. Wat je hier doet is jezelf niet echt aanprijzen...

Je moet ze nieuwsgierig maken naar je c.v..

Wat is de doelstelling die je samen met het bedrijf wil realiseren.? Jouw groei?
Geen goeie zin!

Je kan aangeven dat je nog jong en plooibaar bent en dat je open staat voor het volgen van cursussen, om je verder te kunnen ontwikkelen.

Nooit negatief schrijven of praten (tijdens het gesprek) over je huidige werkgever. Dit ga je dan immers ook over je toekomstige werkgever doen!

Je praat over je huidige betrekking in de verleden tijd? Je werkt daar toch nog?

Omdat dat dienstverlening aan een Frontoffice het gezicht/visitekaartje is van het bedrijf, vind jij het een van de belangrijkste functies binnen het bedrijf en dit is mede de reden dat je naar deze functie solliciteert.

Je kan zeggen dat je gewend bent onder stress te presteren en dat klantgericht ingesteld bent omdat de klant met een goed gevoel weggaat en positieve indruk van het bedrijf heeft dankzij de hulp die jij hebt geboden.

(en dat je merkt dat tegenwoordig een goede dienstverle............ dat soort van "gesprekjes" moet je niet in de brief zetten.)

Naast mijn functie bij C&A XXXX ben ik ook nog actief bij een jongerenvereniging en als vertelster bij het COS geld.....waardoor ik veel contact heb met verschillende lagen uit de bevolking.

Tevens verwijs ik u naar de referentie van de heer xxxx storeman.........

Je brief is veel te algemeen. Het moet wat direkter en korter.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2007, 00:20
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice

Hoi,
heeeeel erg bedankt voor je tips en opmerkingen. Ik ga aan de hand van je tips mijn brief aanpassen. Bent je misschien in gelegenheid de gecorrigeerde brief nogmaals te controleren?

Je kunt beter niet vertellen dat je c.v. niet veel voorstelt, laten zij dat maar beoordelen. Wat je hier doet is jezelf niet echt aanprijzen...
in welke alinea doe ik dat, ik kan t nl niet uit mijn tekst halen, zou je een verwijzing willen doen aub.

Nooit negatief schrijven of praten (tijdens het gesprek) over je huidige werkgever. Dit ga je dan immers ook over je toekomstige werkgever doen!

komt t negatief over? hmmm, was niet mijn bedoeling.

Naast mijn functie bij C&A XXXX ben ik ook nog actief bij een jongerenvereniging en als vertelster bij het COS geld.....waardoor ik veel contact heb met verschillende lagen uit de bevolking. geeft t geen indruk dat ik nog steeds bij C&A werk? omdat dat is t niet.

Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2007, 00:50
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice

Ik heb nog eea aangepast, (dankzij je correcties). zou je hiernaar willen kijken, aub. Ik dank je voor de moeite die je voor mij neemt.

groet,

G.

Adres (gemeente)

Adres (mijn adres)


Nijmegen, 29 januari 2007


Betreft: vacature medewerker Frontoffice, vacaturenummer XXX


Geachte mevrouw XXX,

Een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Dat zijn eigenschappen die op mij van toepassing zijn. De dienstverlening aan de Frontoffice is het visitekaartje van uw bedrijf en daarom vind ik het een van belangrijkste functies. Dat is onder andere de reden dat ik naar de functie medeweker Frontoffice solliciteer.

Daarnaast, ik ben nog jong en plooibaar en ik sta open voor het volgen van cursussen en trainingen om me verder te kunnen ontwikkelen.

In uw vacature noemt u een aantal competenties, waaronder stressbestendigheid en klantgericht handelen. In mijn huidige werk als notariële secretaresse heb ik regelmatig te maken met een zeer drukke periode, waarin alles op tijd én correct afgehandeld dient te worden. Ik ben gewend onder stress te presteren en ben ook klantgericht ingesteld. De klant gaat altijd met een goed gevoel weg en heeft een positieve indruk van het bedrijf dankzij de hulp die ik heb geboden.

Naast de functie die ik bij C&A XXX heb gehad, ben ik ook nog actief bij een jongerenvereniging en als vertelster bij het COS Gelderland, waardoor ik veel contact heb met verschillende lagen uit de bevolking.

Door mijn werkervaring, eigenschappen en positieve instelling ben ik de ideale kandidaat voor deze functie. Daarnaast heb ik de nieuwe werkzaamheden snel onder de knie.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben zodat ik mijn sollicitatie in een gesprek mag komen toelichten.

Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 januari 2007, 20:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice

Hoi Lala,

Je begin vind ik niet zo sterk. Hoeveel sollicitanten kunnen zowel zelfstandig als ook in teamverband werken?

Je solliciteert op FRONT-OFFICE en daar heb je hele andere kwaliteiten nodig. Een van de belangrijkste is: luisteren naar klanten en daaruit de klantvraag distileren.

Je zou dus kunnen beginnen in de vorm van: Luisteren naar klanten en daaruit het verzoek/vraag/wens/ halen is een van de meest relevante kwaliteiten waaraan een front-office medewerker moet voldoen. Dit zijn eigenschappen welke ik me in mijn huidige baan eigen heb gemaakt" (maar dan in je eigen bewoording.

Zo merkt degene die jouw brief leest dat je nagedacht hebt over de inhoud van de functie.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 februari 2007, 16:05
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Re: Medewerker Frontoffice

een hele goede tip, heel erg bedankt.

Het namelijk zo dat ik niet veel tijd kan besteden aan t maken v/e sollicitatiebrief,omdat ik erg druk het met mijn kleintje van 7 maanden. Ik neem alle tips en commentaar heel serieus en probeer ze voor de volgende keer te gebruiken.

groet,

G
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medewerker administratie Maarten83 Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2007 16:08
Sollicitatiebrief secretarieel medewerker bestuur Ingrid Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 00:49
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon