Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2010, 21:49
vrouw28 vrouw28 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2010
Berichten: 1
vrouw28 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief voor opleidingsplaats anesthesiemedewerker

Beste mensen,

Ik hoop in aanmerking te komen voor een opleidingsplaats tot anesthesie medewerker. Ik heb alle vereiste vooropleidingsdiploma's. Voor de functie vragen ze in dit geval Havo of mbo niveau 4. Nu heb ik een MBO niveau 4 diploma en een hbo diploma. Beide niet in de richting van de zorg. Nu twijfel ik of het verstandig is om ook mijn HBO opleiding te vermelden op mijn CV. Het mbo en hbo zijn namelijk twee verschillende opleidingen geweest die beide met mensen te maken hebben maar in een andere richting namelijk toerisme en media. Dit zijn ook twee keuzes geweest waar ik niet altijd achter heb gestaan en ben er achter gekomen dat ik toch echt in de zorg thuis hoor. Om mijn motivatie vanuit toerisme kracht bij te zetten zat ik er dus aan te denken mijn Hbo diploma niet op mijn CV te vermelden. Ik heb trouwens al bijna 8 jaar ervaring als grondstewardess.

Zie onderstaande brief. Ik ontvang graag reacties ter verbetering van mijn motivatie.



Geachte heer/mevrouw,

Met deze motivatiebrief wil ik mijn interesse tonen in een opleidingsplaats tot anesthesiemedewerker.

Met veel interesse heb ik mij verdiept in de beschikbare informatie betreffende het beroep anesthesiemedewerker. De mogelijkheid die u biedt om werken en leren met elkaar te combineren spreekt mij hierin erg aan.

De opleiding zie ik als een mogelijkheid mijzelf te ontwikkelen tot professioneel anesthesiemedewerker. Ik ben het best te omschrijven al een stressbestendig, communicatief en gemotiveerd persoon met een groot verantwoordelijkheidsbesef. Dit zijn tevens eigenschappen die ik tijdens mijn jarenlange ervaring als grondstewardess heb ontwikkeld.

De reden voor mijn interesse in deze opleidingsplaats is omdat ik graag met mensen werk. Dit in combinatie met de technologische aspecten maakt dit voor mij tot een interessant beroep. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan het geruststellen van mensen en ervoor zorgen dat zij goede zorg krijgen. Ik beschouw deze mogelijkheid dan ook als een uitdaging om hier een bijdrage aan te leveren.

Ik hoop dat ik u met mijn brief en Curriculum Vitae genoeg redenen heb gegeven om mij uit te nodigen voor een gesprek. Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2010, 17:23
Pralientje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Motivatiebrief voor opleidingsplaats anesthesiemedewerker

Hai,

Zelf ook een MBO en HBO opleiding binnen het toerisme gedaan en beiden een diploma hierin behaald. Toevallig ben ik nu ook serieus aan het nadenken om te gaan werken in de zorg. Reeds sinds enkele jaren werkzaam binnen een grote financiele dienstverlener als administratief medewerkster. Totaal geen affiniteit hier meer mee (lees: onverschilligheid) en de beoogde winstresultaten van de directie staan me steeds meer tegen. Het lijkt wel of het er niet meer zo toe doet, zelf privé het een en ander gebeurd waardoor ik anders tegen het bedrijfsleven ben gaan aankijken. Het welbekende 'is dit het nou'? Wil meer voldoening uit mijn werk krijgen en door vrijwilligerswerk binnen een verzorgingstehuis enkele jaren terug, denk ik nu zeker te weten dat ik geschikt ben voor de zorg. Ben me nu aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn en reeds een paar keer eerder gesolliciteerd binnen een zorginstelling. Toen helaas het deksel op de neus gekregen doordat ik niet de benodigde diploma's had. Erg jammer want onze studies hebben wel alles te maken met dienstverlening en omgaan met mensen. Wat dat betreft denk ik dat onze instelling om mensen te helpen, de belangrijkste factor is om te bepalen of iemand geschikt is voor de zorg.

Zelf zou ik er altijd voor kiezen om alle opleidingen en werkervaringen te vermelden op het CV. Zo verloochen je jezelf niet al begrijp ik best dat je zo je kansen probeert te optimaliseren. Je kennis en ervaring hebben je gemaakt tot wie je nu bent, waar het om gaat is dat jij de stap durft te maken om te veranderen van sector. Hopelijk valt dat op tijdens de selectieprocedure!

Ik wens je veel succes toe, ik ben er nog niet helemaal uit welke richting ik nu op wil gaan maar mijn besluit om te veranderen doet al zoveel goed!

Groetjes!




Ik hoop in aanmerking te komen voor een opleidingsplaats tot anesthesie medewerker. Ik heb alle vereiste vooropleidingsdiploma's. Voor de functie vragen ze in dit geval Havo of mbo niveau 4. Nu heb ik een MBO niveau 4 diploma en een hbo diploma. Beide niet in de richting van de zorg. Nu twijfel ik of het verstandig is om ook mijn HBO opleiding te vermelden op mijn CV. Het mbo en hbo zijn namelijk twee verschillende opleidingen geweest die beide met mensen te maken hebben maar in een andere richting namelijk toerisme en media. Dit zijn ook twee keuzes geweest waar ik niet altijd achter heb gestaan en ben er achter gekomen dat ik toch echt in de zorg thuis hoor. Om mijn motivatie vanuit toerisme kracht bij te zetten zat ik er dus aan te denken mijn Hbo diploma niet op mijn CV te vermelden. Ik heb trouwens al bijna 8 jaar ervaring als grondstewardess.

Zie onderstaande brief. Ik ontvang graag reacties ter verbetering van mijn motivatie.



Geachte heer/mevrouw,

Met deze motivatiebrief wil ik mijn interesse tonen in een opleidingsplaats tot anesthesiemedewerker.

Met veel interesse heb ik mij verdiept in de beschikbare informatie betreffende het beroep anesthesiemedewerker. De mogelijkheid die u biedt om werken en leren met elkaar te combineren spreekt mij hierin erg aan.

De opleiding zie ik als een mogelijkheid mijzelf te ontwikkelen tot professioneel anesthesiemedewerker. Ik ben het best te omschrijven al een stressbestendig, communicatief en gemotiveerd persoon met een groot verantwoordelijkheidsbesef. Dit zijn tevens eigenschappen die ik tijdens mijn jarenlange ervaring als grondstewardess heb ontwikkeld.

De reden voor mijn interesse in deze opleidingsplaats is omdat ik graag met mensen werk. Dit in combinatie met de technologische aspecten maakt dit voor mij tot een interessant beroep. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan het geruststellen van mensen en ervoor zorgen dat zij goede zorg krijgen. Ik beschouw deze mogelijkheid dan ook als een uitdaging om hier een bijdrage aan te leveren.

Ik hoop dat ik u met mijn brief en Curriculum Vitae genoeg redenen heb gegeven om mij uit te nodigen voor een gesprek. Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,[/QUOTE]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Recherchekundige Young Professional Sollicitatiebrief en cv 2 22 mei 2016 14:13
CV & motivatiebrief Australië Thormodo Sollicitatiebrief en cv 1 23 februari 2010 19:24
Motivatiebrief Traineeship Logistiek Ronneman Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2009 00:01
motivatiebrief voor opleiding juud90 Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 17:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon