Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2007, 13:17
daantje13 daantje13 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 2
daantje13 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie: pedagoog in het onderwijs

Na een aantal brieven gestuurd te hebben, zonder resultaat wil ik vragen of jullie misschien tips of opmerkingen hebben op deze sollicitatiebrief.
Wil iemand alsjeblieft hier op reageren

Alvast bedankt!

Geachte Mw. xxxx,

Met enthousiasme solliciteer ik naar de functie, begeleider zorg binnen onderwijs, gezien op de website van Stichting xxx. Het spreekt mij erg aan dat er veel direct contact is met het kind, de ouders en dat er nauw samengewerkt wordt met het team. De positieve ervaringen die ik nu heb met het werken met kinderen, geven mij extra stimulans en energie om daadwerkelijk wat te betekenen voor kinderen die speciale zorg of begeleiding nodig hebben.

Door mijn opleiding Pedagogiek, de verschillenden stageplekken en werkervaring heb ik een brede kijk op de opvoeding en ontwikkeling van kinderen ontwikkeld.
In de kinderopvang heb ik bijvoorbeeld veel geleerd over de ontwikkeling van het jonge kind. Bij het begeleiden van kinderen probeer ik ze te stimuleren in wat ze kunnen. Zo haal ik graag de positieve kanten van een kind naar boven en vind het goed om ze succeservaringen te laten opdoen.
In het onderwijs en in de jeugdzorg heb ik jongeren ondersteund in groepsprocessen, de nadruk lag om de jongeren zelf actief te laten zijn. Hierbij was het vertrouwen winnen van de jongeren erg belangrijk. In het welzijnswerk heb ik ouders voorlichting en pedagogische adviezen gegeven in themabijeenkomsten. Hier vind ik het belangrijk dat je ouders zelf deskundig laat zijn over het eigen kind en de ouders zelf laat meedenken over oplossingen.

Mijn werk als vrijwilligster in een ontwikkelingsland heeft mij niet alleen levenservaring gegeven, maar ook een realistische kijk gegeven op het begeleiden van jongeren in andere leefomstandigheden.

Ik denk dat Stichting xxxx de plek is waar ik de vaardigheden die ik reeds beschik kan toepassen. Ik ben een rustig persoon die wel van een gezellige sfeer houd. Kinderen voelen zich snel veilig en vertrouwd bij mij. Ik werk graag in een team, maar kan ook goed zelfstandig werken. Na een tijdje gewerkt te hebben in de kinderopvang, ben ik toe aan een nieuwe uitdaging en ben ik enthousiast om nieuwe kennis en ervaringen op te doen.

Graag zou ik verder kennis willen maken met u en mijn CV nader willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon