Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 januari 2012, 20:21
LJH LJH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 2
LJH is on a distinguished road
Standaard Nog aanvullingen/tips voor mijn sollicitatie voor de functie Persoonlijk Begeleider?

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om feedback te geven?

Alvast bedankt!!!


------------------------------------------------------------------------

Geachte heer / mevrouw,

Na acht jaar in de Rotterdamse haven te hebben gewerkt, ben ik sinds het begin van 2011 een totaal andere kant opgegaan.

Ik kreeg de mogelijkheid om te gaan werken als Persoonlijk Begeleider op een woonvorm voor cliënten met NAH.
Wat me altijd al had aangetrokken, bleek ook precies de juiste keuze te zijn geweest en ik heb dan ook eindelijk mijn roeping gevonden!

Hetgeen wat mij zo aantrekt in de functie van Persoonlijk Begeleider is het ondersteunen en begeleiden van cliënten in hun woon- en leefsituatie.
Ik vind het belangrijk dat de cliënt centraal staat en dat er oprecht, naar de wensen en behoeftes van de cliënt en diens familie wordt geluisterd en gehandeld.

Mijn persoonlijkheid is het best te omschrijven als enthousiast, assertief, betrokken, leergierig en energiek.
Verder beschik ik over goede communicatieve en sociale vaardigheden.
Ik sta sterk in mijn schoenen en kan goed met onverwachte en stressvolle situaties omgaan. Verder kan ik zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.


Ik hoop dat deze sollicitatie voor u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek zou ik graag mijn enthousiasme verder aan u willen toelichten.


Uw reactie met belangstelling tegemoet ziend,


Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2012, 22:35
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LJH Bekijk bericht
Na acht jaar in de Rotterdamse haven te hebben gewerkt, ben ik sinds het begin van 2011 een totaal andere kant opgegaan.

Ik kreeg de mogelijkheid om te gaan werken als Persoonlijk Begeleider op een woonvorm voor cliënten met NAH.
Wat me altijd al had aangetrokken, bleek ook precies de juiste keuze te zijn geweest en ik heb dan ook eindelijk mijn roeping gevonden!
Ik zou dit in 1 alinea schrijven en NAH de eerste keer uitschrijven (ook al weet het bedrijf wel wat het is, het staat wel netter). Daarnaast zou ik de uitroepteken weg halen, kan schreeuwerig overkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LJH Bekijk bericht
Hetgeen wat mij zo aantrekt in de functie van Persoonlijk Begeleider is het ondersteunen en begeleiden van cliënten in hun woon- en leefsituatie. waarom trekt je dit aan?
Ik vind het belangrijk dat de cliënt centraal staat en dat er oprecht,komma kan weg naar de wensen en behoeftes van de cliënt en diens familie wordt geluisterd en gehandeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LJH Bekijk bericht
Mijn persoonlijkheid is het best te omschrijven als enthousiast, assertief, betrokken, leergierig en energiek. dit stuk zou ik anders doen, noem een aantal persoonlijke kenmerken, voorbeelden hiervan en waarom deze juist in deze functie van belang zijn. Bijvoorbeeld: ik ben energiek en betrokken. Ik steek veel tijd en moeite in bewoners en ik haal er veel waardering en motivatie uit als ik zie dat mijn werk ze ook echt verder helpt.
Als je dit verder uitwerkt bij een aantal persoonlijke eigenschappen en andere eigenschappen zoals je communicatieve/sociale vaardigheden heb je een solide middenstuk voor je brief. Nu mist een beetje de reden waarom ze precies JOU moeten aannemen



Verder beschik ik over goede communicatieve en sociale vaardigheden.
Ik sta sterk in mijn schoenen en kan goed met onverwachte en stressvolle situaties omgaan. Verder kan ik zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren. Dit verder uitbreiden in het middenstuk, eigenschap + voorbeeld + nut voor deze functie


Ik hoop dat deze sollicitatie voor u aanleiding zal geven mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. In dit gesprek zou ik graag mijn enthousiasme verder aan u willen toelichten. De functie van persoonlijk begeleider spreekt mij zeer aan want (argumentatie) en ik denk ook dat ik de juiste persoon ben voor deze functie want (korte samenvatting). Graag zal ik mijn motivatie tijdens een persoonlijk gesprek verder toelichten" vind ik beter klinken


Uw reactie met belangstelling tegemoet ziend, Zou ik persoonlijk weglaten


Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 januari 2012, 01:21
LJH LJH is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 2
LJH is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor uw reactie!
Ga mijn brief gelijk aanpassen. Altijd fijn als iemand anders er even een frisse blik op werpt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 januari 2012, 03:51
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Beste LJH,

Als je eerst een paar keer inhoudelijk reageert binnen dit forum, heb je een grotere kans op feedback.

Zie ook de forumregels: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

Groet,

Richard
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie voor persoonlijk begeleider in de zorg. Graag feedback ingrid136 Sollicitatiebrief en cv 4 12 mei 2011 15:04
Sollicitatie Centralist meldkamer dierenbescherming, graag nog wat feedback! helga1983 Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2010 16:40
Sollicitatiebrief Persoonlijk Begeleider (Duaal SPH) - Feedback is welkom! peggeltje99 Sollicitatiebrief en cv 0 16 januari 2009 00:12
Tips voor Sollicitatie duo functie persoonlijk begeleider en primus interparus Annabel Sollicitatiebrief en cv 2 29 juli 2008 16:04
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon