Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 augustus 2012, 01:06
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard Hoe en waar maak ik in sollicitatiebrief duidelijk dat ik op reis / op vakantie ga?

Bij een sollicitatie aangeven dat je (telefonisch) lastig bereikbaar zult zijn. Hoe en op welke plek kan dat?

Vanaf de start van het jaar 2012 ben ik bezig met het zoeken naar een passende baan, en ook in de maanden daarvoor (najaar 2011) heb ik mijzelf al behoorlijk uitgebreid georiënteerd op de arbeidsmarkt. Ik ben dus echt al een tijdje bezig met het verzenden van sollicitatiebrieven en helaas heeft dit tot op heden niet meer opgeleverd dan uitnodigingen voor enkele sollicitatiegesprekken. (In die gevallen werden er ook andere kandidaten uitgenodigd op sollicitatiegesprek, en werd er telkens een keuze gemaakt voor één van de andere kandidaten.) Nu heb ik vandaag een vacature gelezen van een bedrijf waarvoor ik erg graag zou willen gaan werken. Ik heb affiniteit met de werkzaamheden die in de vacaturetekst vermeld staan. Verder denk ik ook te beschikken over de benodigde competenties / kwaliteiten voor het vervullen van deze functie. Ik zou dan ook graag willen solliciteren. Er bestaat echter wel een vraagje waar ik mee zit:

Er wordt in de vacaturetekst een ingangsdatum voor de functie vermeld (eind september) en deze datum komt mij eigenlijk ook wel mooi uit. Maar ikzelf heb het plan om van midden augustus tot en met 12 september te gaan backpacken door Europa. Ik zal dan op reis gaan langs diverse steden en onderweg voornamelijk slapen in hostels. Ik houd er zelf duidelijk rekening mee dat ik in deze tijd wat moeilijker telefonisch bereikbaar zal zijn. Want er zullen ook momenten zijn waarop de batterij van de telefoon leeg is en zich niet de mogelijkheid voordoet om de telefoon weer op te laden. Daarnaast zal ik de telefoon vaak ook opbergen in een kluisje of locker wanneer ik in een hostel ben, waardoor ik mijn telefoon niet continu binnen handbereik zal houden. Daarom vraag ik het volgende: Is het wel/niet verstandig om op mijn c.v. te vermelden dat ik telefonisch op bepaalde momenten niet bereikbaar zal zijn (en dat ik er de voorkeur aan geef om te communiceren per e-mail)? Is het gebruikelijk om zoiets te vermelden wanneer dat men op vakantie gaat? Ik zou het zelf natuurlijk erg vervelend vinden om meerdere oproepen te missen waardoor bij het bedrijf mogelijk de indruk ontstaat dat ik totaal niet geďnteresseerd ben in hen?

Daarnaast weet ik nu nog helemaal niet wat ik doen zou wanneer ik een uitnodiging van ze zou ontvangen voor op een dag waarop ik eigenlijk nog op reis ben. Maar dat is een zorg waar ik nog wel even over na zal denken. Ik wil natuurlijk zo flexibel en zo enthousiast mogelijk overkomen in de richting van dat bedrijf en de (volledig geplande) reis van de zou daarbij een beletsel kunnen vormen.

Bij voorbaat dank voor de reacties.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 augustus 2012, 10:14
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Zoiets vermeld je niet in je cv of brief als je reageert op een vacature. Lijkt me dat het alleen maar een reden zou kunnen zijn om de voorkeur aan andere kandidaten te geven.

Bel met het bedrijf en vraag informatie over de procedure, wanneer er gesprekken staan gepland etc. Wanneer dit in je vakantie valt kan je aangeven dat je erg geinteresseerd bent in de functie, maar van .. tot .. in het buitenland verblijft en of je eventueel, na het versturen van je brief, eerder op gesprek mag komen. Dan toon je initiatief en is het aan het bedrijf of ze het willen.

Kan je de sollicitatie op deze vacature niet voortzetten ivm je vakantie, dan zou je wellicht een open sollicitatie kunnen schrijven waarin je aangeeft dat je hebt gebeld, je nog steeds geinteresseerd bent en dat ze je na 12 september mogen benaderen als er vacatures zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 augustus 2012, 14:56
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Standaard

Dat je telefonisch niet of niet goed te bereiken bent hoor je inderdaad niet in je cv te zetten. De kans is dan zeer groot aanwezig dat je brief gelijk opzij wordt gelegd en verder niet behandeld zal worden.

Misschien is het een tip om je voicemail erop aan te passen. Wanneer je dan gebeld wordt horen ze dat je met vakantie bent. Maar laat wel duidelijk weten dat je de voicemails zo vaak mogelijk afluistert en beantwoordt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon