Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2010, 11:25
sunshine82 sunshine82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 13
sunshine82 is on a distinguished road
Standaard Word steeds afgewezen...

Ik heb mavo-dataillahandel gedaan, en in verschillende kledingwinkels stage gelopen..
Daarna ben ik de opleiding SPW gaan doen, maar dit beviel me niet.
Toen ik inmiddels klaar was met school ben ik gaan werken in een kledingwinkel, en heb daar een jaar met héél veel plezier gewerkt. Toen kreeg ik een grote verassing, Ik was zwanger... Dus ben gestopt met werken. Naar twee jaar wilde ik toch wel weer wat gaan doen, maar niet overdag, ik wilde voor mijn kindje zorgen. dus de horeca was voor mij de beste oplossing. Omdat ik dan 's avond kon werken, en overdag zorgen voor mijn kindjes..

Nu ze wat ouder zijn, wil ik graag weer terug naar wat ik het liefst deed.. Werken in een kleding-winkel. Bloed kruipt waar het niet gaan kan he!

Dit omdat dit zo goed bij mij past, en ik in die omgeving het gelukkigst ben. In een kledingwinkel komen mijn kwaiteiten het best tot zijn recht. Het verkopen/adviseren zit mij in het bloed, en ging mij altijd gemakkelijk af. Het geeft mij veel voldoening om een klant tevreden de deur uit te zien gaan. Tevens vind ik het erg prettig in een team te werken, waar iedereen even enthousiast is over het assortiment als ik ben, die enthousiasme mis ik in de horeca. er is geen enkele taak dat ik zonder plezier deed,

Nu word ik steeds aggewezen, omdat ik niet beschik over voldoende ervaring. Maar als iedereen dat blijft zeggen, kom ik toch nooit aan een baan in de branche die ik wil.... Ik kan nu toch ook niet meer ervaring opdoen..

Ik heb een jaar ervaring, maar dat was van 2004-2005. Ik weet het is lang geleden.. Ik ben inmiddels 27 jaar!

Heeft iemand tips voor mij???? Ik begin nu toch wel wanhopig te worden

Laatst gewijzigd door sunshine82; 18 augustus 2010 om 11:27 Reden: een zin toegevoegd!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 augustus 2010, 18:44
sunshine82 sunshine82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 13
sunshine82 is on a distinguished road
Standaard Re: Word steeds afgewezen...

Helemaal niemand??

Heb weer twee afwijzingen binnen!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2010, 02:40
annelies_b annelies_b is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2010
Berichten: 3
annelies_b is on a distinguished road
Standaard Re: Word steeds afgewezen...

misschien iemand je sollicitatie brief na laten kijken?
verder weet ik het ook niet blijven proberen en het is een moeilijke tijd voor de fashion dus ze zoeken de beste uit
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 augustus 2010, 09:31
sunshine82 sunshine82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 13
sunshine82 is on a distinguished road
Standaard Re: Word steeds afgewezen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annelies_b Bekijk bericht
misschien iemand je sollicitatie brief na laten kijken?
verder weet ik het ook niet blijven proberen en het is een moeilijke tijd voor de fashion dus ze zoeken de beste uit
De brief is het niet, Ik bel altijd na, voor de reden van de afwijzing, Wat ze van de brief vonden, waarin ik te kort schoot.en of ze nog tips hebben voor eventuele andere sollicitatie's

Krijg altijd al antwoord, dat brief, er goed is, maar dat ik niet voldoende ervaring heb.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 augustus 2010, 16:05
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Je bent niet de enige die wanhopig wordt: ik word ook steeds afgewezen.
Ik denk erover om vrijwilligerswerk te doen in de richting waarin ik werk zoek om zo ervaring op te doen. Is dat voor jou ook een optie? Met een klein kind/kinderen is dat natuurlijk niet gemakkelijk, maar misschien het proberen waard. Je zou iets kunnen zoeken waarbij je mensen moet adviseren (misschien wel mbt uiterlijk).
Ook zou je kunnen overwegen om je eens persoonlijk te gaan voorstellen bij een zaak, zodat ze je leren kennen. Misschien kun je ook voorstellen om een keer (gratis) mee te draaien als het een drukke dag is; dan zien ze wat je kunt.

Ik wens je veel succes, maar ook veel geduld.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 oktober 2010, 11:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard steeds afgewezen......

Bij veel kledingwinkels werkt het erg goed als ze je zien. Ga dus eerst langs, aangezien ze daar voornamelijk representatieve medewerkers zoeken. Iets wat buitengewoon lastig is om in een brief geloofwaardig te doen overkomen.

Veel succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 oktober 2010, 14:18
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard

Als je solliciteert bij een kledingwinkel wil ik je als tip geven je brief persoonlijk langs te brengen zodat ze meteen zien wie er bij de brief hoort.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 februari 2011, 13:09
sunshine82 sunshine82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 13
sunshine82 is on a distinguished road
Standaard

Heb wederom afwijzingen binnen. Heb de brieven niet langsgebracht. maar nu wel een foto erbij gedaan..

Ik vind het zo frusterend, dat als ik ze bel of mail, met de vraag waarom ik afgewezen ben. Ze ALTIJD zeggen dat ik niet voldoende relevante (en actuele) werkervaring binnen de modebranche heb....

Maaaar: we ontvangen je CV uiteraard graag opnieuw wanneer je nieuwe werkervaring als verkoopmedewerker in de mode hebt opgedaan... BLA BLA BLA... Hoe kan ik nu nieuwe ervaring opdoen, als me die kans niet gegeven word.....

Ik ben er maar eventjes tussen uit geweest, als je het bekijkt op een heel leven.... toch?

Hoe kan ik netjes in mijn brief vertellen dat ik best berijd ben om eerst een keer (gratis) mee te draaien als het een drukke dag is; zodat ze zien wat ik kan.

Ik ben gewoon een geboren verkoper. In de horeca kreeg ik het voorelkaar dure flessen wijn te verkopen, zonder dat ik er ook maar iets van weet. Ook de bijverkoop in de horeca is toch verkoop....???

Ik ben zo frustie! Ik wil weer zóóó graag werken in een winkel.......
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 februari 2011, 23:47
emkooij emkooij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2011
Berichten: 3
emkooij is on a distinguished road
Standaard

heb je tijdens op je opleiding stage gelopen? veel bedrijven vinden dit erg waardevolle ervaringen, misschien ( ik weet niet of je dit hebt gedaan) kan je iets uitgebreider omschrijven wat jouw taken waren toen je wel nog in de detailhandel werkte.

aangeven dat je gratis een proefdag wil werken zien werkgevers vaak erg positief, je kan bijvoorbeeld aangeven dat:
om u een goed beeld te geven van wat ik kan zou ik bereid zijn om een proefdag te lopen. zo kunt u goed zien wat mijn kwaliteiten zijn.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 februari 2011, 11:12
Annabelletje Annabelletje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 7
Annabelletje is on a distinguished road
Standaard

Mag ik vragen naar wat voor functies je solliciteert? In wat voor winkels?

En ik raad je toch aan even je cv en brief hier te plaatsen, ook al bedrijven zeggen dat het daar niet aan ligt, het kan geen kwaad om er naar te laten kijken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Steeds weer twijfels: ben ik te loyaal? PeterAmsterdam Loopbaanvragen 7 2 juli 2010 11:52
Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen Hita Alle andere carrièreonderwerpen 15 12 juni 2010 10:42
Al heel vaak afgewezen na sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 9 21 maart 2010 10:44
Word ik gediscrimineerd om mijn figuur? Annek Sollicitatiegesprek 7 10 februari 2010 19:56
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon