Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 september 2009, 17:49
joolaar joolaar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 september 2009
Berichten: 5
joolaar is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief schoolverlater voor opleiding tot kapster

Lieve mensen, willen jullie deze brief misschien nakijken.. Ik ben er te onzeker over.
Het gaat hier om een 'brief' per e-mail.
Ik weet dat een aantal dingen niet helemaal kloppen, maar zit even met de vraag hoe ik dat het beste kan doen. En waar hij naartoe moet heb ik alleen voornaam van, moet dat dan achter heer?

Geachte heer,

In de Rijnpost zag ik een advertentie staan, dat u op zoek bent naar schoolverlaters die opgeleidt willen worden tot kapster.
Graag wil ik op deze advertentie reageren, omdat het kappersvak mij al een lange tijd aanspreekt.

Al een tijdje ben ik van school af, en heb ik in de horeca gewerkt. Hierdoor heb ik goede sociale vaardigheden, wat prettig zal zijn voor het contact met klanten.
Ik ben gedreven, leergierig en leer snel. Graag zou ik een opleiding tot kapster willen volgen, om mij hierna te kunnen ontwikkelen als kapster en nog meer te leren over het kappersvak.

Deze brief licht ik graag toe in een gesprek, en zie uit naar uw reactie.


Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 september 2009, 15:36
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief schoolverlater voor opleiding tot kapster

Beste joolaar,

Ik zou je graag een paar tips willen meegeven.

Ik adverteer jou om vanuit het volgende verder te werken aan je sollicitatiebrief.

1. Inleiding (waar heb ik de baan gezien) Probeer in de inleiding de interesse van de lezer te wekken. Probeer met een originele zin te beginnen. Verwijs eventueel naar het eerder gevoerde telefoongesprek.

2. Je motivatie voor de baan. Schrijf niet alleen dat de functie of organisatie jou aantrekt maar leg ook uit waarom.

3. Onderbouwing van jouw geschiktheid. Denk aan relevante werkervaring, vaardigheden en eigenschappen. Benadruk al die zaken waarom men jou zou moeten aannemen. Wat maakt jou uniek? Mocht je niet helemaal aan de eisen voldoen (wat in 9 van de 10 gevallen zal zijn), wat kun je dan over jezelf vertellen ter compensatie?

4. Afsluiting (Graag kom ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie toelichten). De laatste alinea kun je gebruiken als formele afsluiting van de brief. Je kunt ook een 'uitsmijter' gebruiken. Lees daarvoor de advertentie nog eens goed door. Misschien staat daar een bepaalde uitspraak in.

Je kunt er in mijn ogen nog veel meer uit halen vertel wat over je zelf, laat de brief overtuigend overkomen. Laat hem keurig aansluiten op je CV.

Succes toe gewenst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bereid tot verhuizen vermelden in sollicitatiebrief? Overdereven? Mac01 Sollicitatiebrief en cv 5 20 april 2014 20:27
Sollicitatiebrief in de zorgsector, of als kapster Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 16 januari 2008 14:27
Sollicitatiebrief kapster in een kapsalon melissje Sollicitatiebrief en cv 2 27 september 2006 22:26
Sollicitatiebrief intern tot assistent therapie onno123 Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2006 20:56
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon