Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2010, 11:33
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Het klinkt mischien wel als een vreemde vraag, maar ik wil hem toch stellen.

Door een probleem met rekenen heb ik na de basisschool eerst een technische school doorlopen en ik ben niet bepaald technisch. Ik heb een diploma voor elektro assistent maar ik kan gewoon slecht met mijn handen werken. De opleiding is niet compleet verspild, als een electricien mij vertelt wat hij gaat doen begrijp ik dat wel, ik zou het zelf alleen niet kunnen doen.
En daarnaast heb ik ook veel respect gekregen voor iedereen met een soortgelijk beroep, mits ze hun werk goed doen.
Veel te veel mensen kijken heel arrogant neer op deze mensen, en dat hoort gewoon niet.

Maar goed, na deze school heb ik anderhalf jaar een ICT opleiding gevolgd, maar dit was geen succes. Ik had weinig problemen met het software gedeelte, maar het hardware gedeelte was blijkbaar ook te technisch voor mij.
Ook weer heb ik er wel wat van geleerd. Ik weet een beetje hoe de computer in elkaar zit en kan onderdelen vervangen en heb meer algemene kennis over computers opgedaan. Ook zat ik in de klas met leerlingen van vele culturen, daar heb ik ook het een en ander van geleerd.
Maar weer heb ik hier geen bruikbaar diploma aan overgehouden.

Hierna ben ik begonnen aan een opleiding detailhandel, wetende dat ik een rekenprobleem heb maar verschillende tests op school wezen uit dat dit de juiste opleiding zou zijn en ik kreeg dit advies.

Op school leerde ik vrij weinig, het was een erg rommelige opleiding. Met de stages heb ik wel veel geleerd, en ik heb ook express in verschillende winkels stage gelopen om goed te kijken wat mij het meeste zou aanspreken.
Altijd was er wel hetzelfde probleem: dat ik niet snel genoeg was bij de kassa. Ik heb daar gewoon meer tijd voor nodig dan anderen.
Verder was ik er meer voor de klanten dan voor mijn baas, tevreden klanten vind ik belangrijker dan omzet.
Maar weer een opleiding waar ik weinig mee kan doen.

Hierdoor werk ik nu al 4 jaar in een supermarkt waar vakkenvullen eerst mijn bijbaan was.

Ook in de supermarkt heb ik veel geleerd, maar vrijwel elke werkgever negeerd die werkervaring, alsof het niet meetelt. Dat is erg arrogant en dwaas, maar het gebeurt toch.


Aangezien ik nog nooit de juiste opleiding heb gekozen en de consequenties voor een foute HBO opleiding kiezen heel erg duur kunnen uitpakken, lijkt het mij het beste om een baan te zoeken waarin ik verder kan groeien. Een baan waar weinig eisen worden gesteld aan werkervaring en opleiding. Eventueel ben ik wel bereid om cursussen en een interne opleiding te volgen, als ik eenmaal aangenomen ben zal ik kunnen laten zien wat ik waard ben, en daar gaat het mij vooral om. Dit is een kans die ik nooit krijg omdat ik niet de specifieke werkervaring of opleiding heb, maar ik kan in de praktijk snel leren.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2010, 15:03
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Heb je al eens gedacht aan een opleiding/ baan op administratief/ secretarieel gebied? Een deeltijd opleiding met een stage erbij bijvoorbeeld.
Ik zie in je c.v. dat je kennis hebt van Windows en ook kunt typen. Je schrijft in eerdere berichten dat je onder andere klantvriendelijk bent, misschien een baan als balie/ receptie medewerker?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2010, 20:50
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Ik heb inderdaad nagedacht over een baan op kantoor en heb ook naar vacatures hiervoor gekeken.

Er zijn alleen veel functies voor op kantoor, en in de vacatures doen ze goed hun best om het ingewikkeld te laten klinken terwijl het waarschijnlijk in de praktijk flink zal meevallen.

Receptie medewerker zou inderdaad iets voor mij kunnen zijn, maar ik geloof dat ze daar vrijwel altijd liever een vrouw voor hebben. Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2010, 23:51
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Ik denk dat je niet teveel in hokjes moet denken, dat werkgevers voor een balie/ receptie liever een vrouw hebben. Wat betreft kantoorbanen, dat klinkt saai en ingewikkeld, maar is niet zo. Ik werk bijvoorbeeld op de administratie van een re-integratiebedrijf.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 juni 2010, 13:53
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Receptiewerk is er zat, over het algemeen is dit juist de categorie waar reïntegratiebedrijven nogal op mikken omdat daar gewoon wel werk in te vinden is. Een cursus of opleiding hiervoor hoeft niet lang te duren. Ik heb trouwens wel in een bedrijf gewerkt met 4 mannelijke en maar 1 vrouwelijke receptionist dus het vooroordeel van "vrouwenberoep" valt echt wel mee.

Mocht je het nou helemaal niets vinden, dan zou je zelfs nog aan de politie kunnen denken. Politiewerk is het werk bij uitstek waar je op alle niveaus kunt instromen, betaald opgeleid word en bijna eindeloos kunt doorgroeien.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 juni 2010, 23:22
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Ik ben niet bang voor een beetje saai werk, momenteel is het vooral belangrijk dat ik meer ga verdienen. Ik heb genoeg gespaard om op mijn eigen te gaan wonen, de vaste maandlasten kan ik alleen nog niet aan, daar moet ik gewoon meer voor verdienen.

Als het werk leuk is dan is dat een bonus, zolang ik er maar geen hekel aan heb is het al goed. Uitdagingen en plezier zijn evengoed buiten werk te vinden.

Receptionist kan inderdaad mischien wel een goede baan voor mij zijn, politie agent lijkt me dan weer niets om eerlijk te zeggen. Ik geef de voorkeur aan regelmatige werktijden zodat ik de ruimte heb mijn vrije tijd in te plannen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juli 2010, 17:38
Angel-JB Angel-JB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 6
Angel-JB is on a distinguished road
Standaard Re: Banen waarvoor opleiding/werkervaring niet sterk meetelt?

Ik zoek ook een baan in de administratie naar 8 jaar in de ict gezeten te hebben, keer ik terug naar mijn oude vertrouwde baan, maar de eisen zijn hoog. Gelukkig heb ik meao oude stijl en mavo gedaan. En denkwerk niveau HBO. Maar zal wel onderaan de ladder beginnen en me omhoog moeten werken.

Jij ook succ6 met zoeken naar een leuke baan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon