Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 maart 2009, 17:15
snowgirl snowgirl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 1
snowgirl is on a distinguished road
Standaard Stage sollicitatie spw 4 activiteitenbegeleiding

Zou iemand naar mijn brief kunnen kijken.
Alvast superrrrrrrrrrrrrrrrrrr bedankt.

Gegevens stage plek


Davos Zwitserland, 20 maart 2009

Betreft: Aanvraag van een stageplaats

Geachte heer Scheppers

Bent u opzoek naar een leergierige stagiaire.
Dit jaar beëindig ik mijn opleiding kopstudie SPW 4 Activiteitenbegeleiding. En in kader van mijn opleiding ben ik op zoek naar een stageplaats. In totaal moet ik verplicht 300 uur stage lopen.

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is ................, geboren in ......... en opgegroeid in ......... De afgelopen 2 jaar heb ik als au pair gewerkt in Zwitserland. Op dit moment woon ik in Davos. Waar ik afgelopen februari begonnen ben met een online kopstudie SPW 4 activiteitenbegeleiding via het NHA. Begin mei verhuis ik weer terug naar Nederland voor onbepaalde tijd. Om me op mijn studie te concentreren en mijn stage af te ronden. Ik ben opzoek naar een stageplek met een wijde keuze aan activiteiten en mogelijkheden. Waarbij ik actief bezig kan zijn en in de buitenlucht kan werken. En een bijdragen kan leveren aan een positieve invulling van de dagbesteding en daarmee aan een waardige en waardevolle toekomst.

Hard te werken is iets wat ik graag doe, en wil dat alles er tip top in orde uitziet, maar sta open voor feedback en leer graag. Variërend werk ga ik niet uit de weg. Ik hou van afwisseling. Zo hou ik mezelf graag bezig met mijn vereniging, mijn studie, mijn sociale leven, sporten en reizen. Al deze verschillende dingen maken mijn leven erg leuk en uitdagend. Ik denk dat ik met mijn eigenschappen een bijdrage kan leveren aan uw organisatie.
Tijdens mijn studie SPW 3 basisonderwijs heb ik 1 jaar stage gelopen op een basisschool. Waarbij ik de leraar ondersteunde in verschillende activiteiten. Van lesgeven tot knutselactiviteiten. Verder heb ik verschillende jaren als kamporganisator gewerkt bij een vereniging. Met taken als groepsleiding begeleiden, activiteiten opzetten, Planningen maken en taken verdelen.

Ik hoop dat het mogelijk is bij uw bedrijf een stageplaats te verkrijgen en ik ben altijd bereid om mijn CV in een mondeling gesprek te komen toelichten.

Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 maart 2009, 17:50
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Stage sollicitatie spw 4 activiteitenbegeleiding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowgirl Bekijk bericht

Gegevens stage plek


Davos Zwitserland, 20 maart 2009

Betreft: Aanvraag van een stageplaats

Geachte heer Scheppers

Bent u opzoek naar een leergierige stagiaire?
Dit jaar beëindig ik mijn opleiding kopstudie SPW 4 Activiteitenbegeleiding. In het kader van mijn opleiding ben ik op zoek naar een stageplaats, voor minimaal 300 uur.

Mijn naam is ................, geboren in ......... en opgegroeid in ......... De afgelopen 2 jaar heb ik als au pair gewerkt in Zwitserland. Op dit moment woon ik in Davos, waar ik afgelopen februari begonnen ben met een online kopstudie SPW 4 activiteitenbegeleiding via het NHA. Begin mei verhuis ik weer terug naar Nederland, om me op mijn studie te concentreren en mijn stage af te ronden. Ik ben op zoek naar een stageplek met een wijde keuze aan activiteiten en mogelijkheden, waarbij ik actief bezig kan zijn en in de buitenlucht kan werken. Graag zou ik een bijdrage leveren aan een positieve invulling van de dagbesteding en daarmee aan een waardige en waardevolle toekomst.

Hard werken is iets wat ik graag doe. Ik zie graag dat alles er tip top in orde uitziet, maar sta open voor feedback en leer graag. Variërend werk trekt mij aan. Ik hou van afwisseling. Zo hou ik mezelf graag bezig met mijn vereniging, mijn studie, mijn sociale leven, sporten en reizen. Al deze verschillende dingen maken mijn leven leuk en uitdagend. Ik denk dat ik met mijn eigenschappen een bijdrage kan leveren aan uw organisatie.

Tijdens mijn studie SPW 3 basisonderwijs heb ik 1 jaar stage gelopen op een basisschool, waar ik de leraar ondersteunde in verschillende activiteiten. Van lesgeven tot knutselactiviteiten. Verder heb ik verschillende jaren als kamporganisator gewerkt bij een vereniging. Met taken als groepsleiding begeleiden, activiteiten opzetten, Planningen maken en taken verdelen.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en activiteiten verwijs ik u naar mijn CV. Dit treft u in de bijlage. Het zou mij veel plezier doen, mijn verzoek om een stageplaats bij uw bedrijf in een persoonlijk gesprek te kunnen toelichten.

Met vriendelijke groet

Hoi,

Ik heb een paar wijzigingen aangebracht. Oa wat grammaticale kleinigheden, zoals 'waarbij' of 'om' wat achter een komma hoort en niet achter een punt. Woorden als 'moeten' of 'verplicht' geven een wat negatievere lading, alsof je solliciteert omdat het moet en niet omdat je zo graag wilt. En juist in deze functie lijkt het enthousiasme me een cruciale factor. Sowieso probeer ik zelf in mijn brieven alle 'negatieve' ofwel ontkennende woorden te vermijden. Ipv wat je niet wilt, focus je op wat je WEL wilt. In taal gebruik je positievere taal en dat uit zich op een sterkere manier. Dus geen woorden als 'niet', 'nooit' etc.

Je laatste alinea heb ik in zijn geheel vervangen. Een paar dingen. 'Hoop' is de laagste vorm van commitment. Je legt hiermee je lot in andermans handen. Je wilt juist een sterke brief maken, dus ik zou geen hoop gebruiken. Een gesprek is per definitie mondeling. Dit is dubbelop. Een 'persoonlijk gesprek' is een veelgebruikte combinatie om het wat meer 'body' te geven.

Lees het op je gemak nog eens door, kijk vooral ook of het nog voelt als 'van jou'. Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32
Sollicitatie stage Openbare Ministerie stijger Sollicitatiebrief en cv 4 14 oktober 2008 19:50
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
sollicitatie voor stage bij zorginstelling! MLS Sollicitatiebrief en cv 1 7 juni 2008 20:57
Sollicitatie stage Chris_lieuw Sollicitatiebrief en cv 0 22 november 2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon