Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 december 2006, 23:12
Daantje Daantje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 6
Daantje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker deelnemersadministratie

Hai luitjes, hoort datum tussen 2 adresblokken of er onder??
Intro too much??


bedrijf
Mevrouw
Adres

Stad, 5 december 2006

Betreft: vacature medewerker deelnemersadministratie (vacaturenummer xxxx)

Geachte mevrouw xxxx,

U zoekt een medewerker deelnemersadministratie die vragen durft te stellen en initiatief toont. Zoek niet verder, U heeft de aangewezen persoon gevonden.
Mijn naam is xxxxxxx, ik ben 26 jaar. Momenteel ben ik werkzaam als officemanager bij een ict bedrijf in xxxxx. In deze functie fungeer ik als een “spin in het web”. Een werkdag kan bestaan uit het verzorgen van correspondentie, coördineren van de cursussen, telefonisch en soms persoonlijk klanten inlichten over hun bestellingen. Daarnaast alle adhoc taken oplossen, zonder overzicht te verliezen.
Als antwoord op de vraag waarom juist ik deze functie moet bekleden zou ik zeggen dat deze functie zeer goed aansluit op mijn werkervaring. Het uitvoeren van administratieve taken in een bruisende onderwijsomgeving werkt voor mij inspirerend en motiverend. Dat heb ik al eerder bij het xxxxxx mogen ervaren waar ik als administratieve kracht werkzaam ben geweest. Helaas was destijds de werkweek niet lang genoeg. Het xxxxxxx is een begrip in Noord-Holland en ik wil graag weer een onderdeel uitmaken van een organisatie waar ik een zeer prettige herinnering aan heb.

Mijn kwaliteiten en werkervaring hebben zeker een meerwaarde voor uw bedrijf en in een persoonlijk gesprek leg ik graag uit wat wij voor elkaar kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

naam


Bijlage CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 december 2006, 11:19
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Is dit uitnodigend??

Hoi Daantje,

In mijn ogen is het té uitnodigend. Mij komt het wat opdringerig over.
Wat zou jij met zo'n brief doen wanneer jij de selectie uit de brieven maakt.

Je verwoord de nodige competenties wel, maar ik zou ze op een andere, niet zo "schreeuw het van de daken", manier vermelden.

Dat je goed bent in je vak is geweldig, maar laat dat zien je door kwaliteit van je werk. Ik ben meer het type van gepaste bescheidenheid.

Ik bedoel dit niet als het afkraken van je brief, maar mijn opvatting is wat meer bescheiden. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 december 2006, 12:17
Daantje Daantje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 6
Daantje is on a distinguished road
Standaard Re: Is dit uitnodigend??

Hai Rens,

bedankt voor je reactie.....
Ja mijn openingszin is waarschijnlijk te....., maar ik wil afstappen van die standaard zinnen. Dit is een vacature waarbij ze een hoop reactie op zullen krijgen. Hoe spring je er dan tussen uit??
Ik had een openingszin gelezen op de site die ik wel goed vond, maar dat vond mijn vriend niks.

"Een pakkende openingszin?? Hopelijk volstaat het u te zeggen dat ik enthousiast werd van de vacature" (weet ff niet meer precies hoe het ging)
Het is een risico, maar je moet toch durven??

Vond je de rest van mijn brief ook te of ging het alleen om mijn openingszin? en mijn afsluiting??

Ik waardeer je mening, kan heel goed tegen opbouwende kritiek.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 december 2006, 12:24
Daantje Daantje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 6
Daantje is on a distinguished road
Standaard Re: Is dit uitnodigend??

Hai Rens,

hier ben ik weer...

Ik heb nu ff je reactie geknipt en geplakt. Zou je aan kunnen geven over welk deel van de tekst je het gevoel krijg van nee dit is het niet.

"Je verwoord de nodige competenties wel, maar ik zou ze op een andere, niet zo "schreeuw het van de daken", manier vermelden."

"Dat je goed bent in je vak is geweldig, maar laat dat zien je door kwaliteit van je werk. Ik ben meer het type van gepaste bescheidenheid."

Tu
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 december 2006, 12:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Is dit uitnodigend??

Hoi Daantje,

Ik kan nog snel even reageren.

Om jouw brief extra kracht mee te geven is door vooraf te bellen met de contactpersoon die waarschijnlijk in de advertentie vermeld staat. Anders bel je naar het bedrijf en vraagt naar degene die over die vacature gaat. In dat gesprek ga je wat dieper in op de functie en die info gebruik je in jouw brief.

Zij hebben jou dan al gehoord en van de 100 andere briefschrijvers hebben ze er misschien 3 aan de telefoon gehad. Als je aan de telefoon al een goede indruk hebt achtergelaten dan wordt jouw brief er zeker uitgevist.

Niet dat ik alle wijsheid heb, maar ik begeef me nu nog geen 3 weken op, deze manier, actief op de arbeidsmarkt en ik heb vandaag al keuze uit 2 aanbiedingen. Waarschijnlijk komt daar morgen of overmorgen nog een keuze bij.

Dus, bellen is mijn motto. Daarna kun je eventueel de openingszin uuit mijn brief "pikken".

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 december 2006, 12:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Is dit uitnodigend??

Ik ga bellen

Tu
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 december 2006, 17:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief medewerker deelnemersadministratie

Hai,

Even over het bellen. Zelf ben ik telefoniste, en vooral van het strikte soort dat meteen roept: Mag ik vragen waar het over gaat? Onze PZ afdeling laat geen telefoontjes toe met vragen over de vacature. Die beantwoord ik zelf.
De brief komt echter niet bij mij terecht...

Het is natuurlijk afhankelijk van het bedrijf, maar volgensmij heeft het alleen zin als er duidelijk bij staat dat je info kan krijgen door te bellen naar die en die... Anders vang je negen van de tien keer toch bot.

Groeten José
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52
sollicitatiebrief technische medewerker medische uitrusting Mathieu Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2006 15:37
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon