Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2006, 15:34
markvis markvis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 4
markvis is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Aan: xxxx
Afdeling Personeelszaken
Postbus xxxxx
xxxx xx xxxxxxx


xxxxxxxx, 16 november 2006

Betreft: Vacature Pedagogisch medewerker B.



Geachte Heer/Mevrouw,


Toen ik jullie vacature voor de functie “Pedagogisch medewerker B” bekeek en de informatie las over “(instelling)” wist ik dat dit de baan is die ik wil hebben.
Ik reageer daarom ook meteen op deze vacature omdat ik heel graag in de hulpverlening wil werken.

Wat mij het meest aanspreekt in de functie is het begeleiden van problematische kinderen en jongeren.
De vereiste verantwoordelijkheid en het zelfstandig beslissingen kunnen nemen spreekt mij erg aan maar ook in teamverband kan ik heel goed werken.
Mijn ervaring met jongeren heb ik opgedaan bij jongerencentrum “xxxxxxxx” in xxxxxxx. Hier heb ik als vrijwilliger gewerkt. Ik hielp de leiding met het constateren en bespreekbaar maken van problemen bij de jongeren van 12 t/m 18 jaar, draaide bardiensten en ging mee met de survivaltochten.
Regelmatig moest ik als tussenpersoon dienen voor jongeren om problemen aan te kaarten bij het jongerencentrum of om te communiceren met de politie. Hierdoor heb ik geleerd om goed te communiceren en duidelijk de grenzen aan te geven. Ik kan me goed inleven in situaties, waardoor er vaak wederzijds begrip ontstaat. Ik ben creatief in het bedenken van oplossingen waar beiden partijen zich meestal in kunnen vinden. Ik ben in staat om problemen te signaleren en hier actie in te ondernemen.
Ook hielp ik als vrijwilliger bij het organiseren van wijkactiviteiten in xxxxxx voor de jeugd.
In het vrijwilliger jeugdwerk heb ik geleerd dat ik het liefst als jongeren werker wil werken. Het werken met jongeren vind ik belangrijk omdat de jeugd de toekomst heeft en daar wil ik mijn steentje aan bij dragen. Veel jongeren die ontsporen missen een goed gezin waarin ze veilig op kunnen groeien. Mijn ideaal is dat ik ze mede kan ondersteunen in hun dagelijkse levensvoorwaarden.
Verder heb ik de afgelopen jaren ervaring opgedaan in o.a. administratieve en leidinggevende functies. Daar deze banen een hoge mate van flexibiliteit, accuraat en stressbestendigheid met zich mee brengen, ben ik er van overtuigd dat ik op een goede wijze kan omgaan met stress.

Met mijn kwaliteiten denk ik dat u aan mij een geschikte kandidaat hebt voor deze functie.
Graag wil ik mij de komende tijd scholen omdat ik me meer wil verdiepen in dit werk.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.


Met vriendelijke groet



(naam)




Bijlage: curriculum vitae





----------------------------------------------------------------
Curriculum Vitae






Persoonlijke gegevens

Naam : xxxx
Voornaam : xxxx
Adresgegevens : xxxxx x
Xxxx xx Xxxxxxxx
Telefoonnummer : xxx-xxxxxxx
Geboortedatum : 11 december 1968
Geboorteplaats : Amsterdam
Nationaliteit : Nederlandse
Burgerlijke staat : Samenwonend
E-mail : xxx@xxxxx.nl

Opleidingen

1997 – 1998 : Marketing, Hogeschool Schoevers te xx
1993 – 1994 : Opleiding Timmerman Centrum
vakopleiding te ..
1986 – 1987 : M.E.A.O. Stichting
Samenwerkingsschool te xxxxxxx
1982 – 1986 : L .E.A.O. Christelijke
Scholengemeenschap te xxxxxxxx

Cursussen

2004 : Elektriciteit, Volksuniversiteit xxxx
2002 : Microsoft Excel
2001 : BHV – Bedrijfs Hulp Verlening
1999 : Microsoft Word
1999 : Microsoft Windows
1998 : Professional Selling
1989 : Inleiding Bankbedrijf, Nederlands
Instituut voor het Bank en
Effectenbedrijf


Vrijwilligerswerk

1988 – 1993 Jongerenwerker in Jongerencentrum “xxxxxxxx”
1993 – 1995 Decorbouwer Filmacademie xxxxxxx
2000 – 2004 Ontwikkelen en opstarten van wijkactiviteiten




Werkervaring


2005 – 2006
Escargotskwekerij xxxxxxx
Escargotskweker
Het opzetten van een escargotskwekerij.
Het kweken van de Escargots.
alle voorkomende werkzaamheden die zich voordoen op de kwekerij.
Potentiële klanten benaderen.

1999 – 2004
xxxxx
Seniormedewerker administratie
Begeleiding van afdelingsmedewerkers alsmede de afhandeling van vragen en problemen welke voort komen uit het wel/niet of foutief boeken van goederenfacturen.
Afhandeling rekeningoverzichten met betrekking tot de goederenstroom.
Begeleiding van 120 vestigingen in de afhandeling van de goederenproces.
Het vereenvoudigen/verbeteren van werkmethode binnen het goederentraject.
Het inwerken, ondersteunen en controleren van de werkzaamheden van nieuwe medewerkers.
Beheerder, afhandeling facturen welke gescand dienen te worden.
Prijscorrecties afhandelen m.b.t. prijsverschillen (in- en verkoop).
Neemt waar voor/Vervangt chef/hoofd Administratie bij afwezigheid
3 jaar OR-lid geweest.

1997 – 1999
xxxxxxx Nederland BV
Medewerker verkoopbinnendienst
Orderafhandeling, Klachtenbehandeling.
Actieve verkoop: bestaande en potentiële klanten benaderen.
Commerciële ondersteuning: Administratieve afwikkeling van verkoopacties ten behoeve van de accountmangers.
Telefonisch verstrekken van informatie aan (nieuwe) klanten over prijzen, condities en levertijden.
Uitwerken en verzenden van offertes en huurovereenkomsten.

1993 – 1997
Diverse banen via het uitzendbureau.
o.a. Onderhoudsmonteur Douwe Egberts BV (1/2 jaar) Steigerbouwer Altrex BV (1/2 jaar) Bijrijder Bierwagen Heineken NV (gedurende ieder jaar een half jaar) Horecamedewerker, havenwerker, Administratief medewerker, Standbouwer

1988 – 1993
ABNAMRO Bank NV
Medewerker Balie en Kasverkeer
Het afhandelen van opnames en stortingen aan de balie.
Het geven van verkoopadvies, het afsluiten van reisverzekeringen.
Cross-selling naar beleggen, hypotheken, verzekeren.
Verstreken van informatie en advies n.a.v. signalen en vragen van klanten.

1987 – 1988
Evenement Reizen BV
Medewerker Cliëntenservice en Reisadministratie.
Administratieve ondersteuning ticketverwerking.
Registreren van kwaliteitsklachten van de klant (en), deze telefonisch of schriftelijk correct afhandelen en rapporteren aan de Supervisor.


Persoonlijke eigenschappen


Mijn karakter is goedaardig, vrolijk en vriendelijk. Mijn positieve kanten zijn kenmerkend voor wie ik ben, ik ben een harde werker en kan goed leidinggeven, daarnaast kan ik goed met mensen omgaan en sta open voor andere ideeën en gedachten, ook laat ik andere mensen altijd in hun waarde en onderschat ik niemand.

Ik luister goed en analyseer snel, ook heb ik een sterke wil om dat wat ik doe goed te willen doen. Verder beschik ik over een goed doorzettingsvermogen maar kan ook goed inschatten wanneer ik moet stoppen.
Ik sta achter mijn beslissingen maar geef ook eerlijk toe wanneer ik fout zit.
Door mijn diversiteit aan banen heb ik een brede ervaring in meerdere beroepsgroepen.
Ik ervaar al mijn banen als een leerproces die mij ten goede komen in mijn zelfontplooiing.
Ik ben erg handig met mijn handen maar ben ook zeker cijfermatig en administratief goed onderlegd. Zo zie ik problemen als een uitdaging maar besef ik ook dat ik niet alles zelf kan oplossen, ik zie echter snel in, in welke situatie ik welke hulp zal moeten raadplegen.

Familie en vrienden omschrijven mij als een aardige, lieve, betrouwbare en humoristische man en een goede vader voor mijn kinderen. Ik houd van mijn gezin. Mijn familie en mijn vrienden zijn heel belangrijk voor mij.

Mijn zwakkere kanten zijn dat ik mensen snel vertrouw, ik ga er nou eenmaal van uit dat een mens van nature goed is, helaas is dit niet altijd het geval. Ook ben ik eigenwijs en helaas schijn ik niet de vrolijkste te zijn op het moment dat ik wakker wordt, na mijn kopje koffie merk je hier gelukkig niets meer van.

Hobby’s

Videobewerking op de pc
Knutselen, verbouwen, bouwen.
Escargots kweken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2006, 10:31
tiffanny tiffanny is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 4
tiffanny is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hallo

Ik wil wel eens iets vragen, je persoonlijke eigenschappen, zet je dit altijd in je cv?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 november 2006, 10:37
tiffanny tiffanny is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 4
tiffanny is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Ik nog eens, je brief vind ik goed, maar persoonlijk te lang...dat is mijn gedacht he, kheb er ook niet zo veel verstand van. Ik heb het gewoon meer voor korte brieven omdat ik denk dat een korte en originele brief sneller gelezen wordt. Als ze er 100 moeten lezen bijvoorbeeld en er is nog zo een lange brief...snap je...
Ik schrijf ook nooit in de vorm van ik denk dat...Gewoon omdat dit onzeker over komt...Er staan tips op de site hoe je dit kan anders schrijven. VB met ik ben er zeker van...

Groetjes, je mag altijd op de mijne commentaat geven ze, want die is ook niet super...

xxx
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 november 2006, 12:07
markvis markvis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 4
markvis is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi Tiffany,

dank je voor je bericht.

1) normaal zet ik die persoonlijke eigenschappen niet zo neer maar
omdat ze best veel persoonlijke eigenschappen eissen, dacht ik dat
zo op te kunnen lossen.

2) de lengte van de brief is inderdaad lang, maar omdat mijn opleiding niet zo
goed aansluit dacht ik dat te compenseren met mijn ervaringen, die vind
ik wel belangrijk te vermelden bij deze baan.

maar bedankt voor je opmerkingen.

groet,
mark
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 november 2006, 22:37
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Je kunt bij persoonlijke eigenschappen i.p.v. verhaaltjes een opsomming maken. Zie hieronder alvast een voorbeeld.

-doorzetter
-analytisch
-creatief

Kun jij je andere eigenschappen bedenken en die aan het rijtje toevoegen?

Succes!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 december 2006, 14:47
Peerke
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

(afzender, daaronder datum, geadresseerde, referteregel)

Aan: xxxx
Afdeling Personeelszaken
Postbus xxxxx
xxxx xx xxxxxxx


xxxxxxxx, 16 november 2006

Betreft: Vacature Pedagogisch medewerker B. (Betreft: vacature pedagogisch medewerker B)



Geachte Heer/Mevrouw, (kleine letters en naam uitzoeken van degene, die je moet aanschrijven)


Toen ik jullie (u: beleefdheidsvorm hanteren) vacature voor de functie “Pedagogisch medewerker B” bekeek en de informatie las over “(instelling)” wist ik dat dit de baan is die ik wil hebben. (Daarvoor niet dan? Dus je solliciteert min of meer toevallig.)
Ik reageer daarom ook meteen (dat is te merken, je richt hem niet aan een persoon, het is beter om je enthousiasme iets te temperen ten gunste van een goed voorbereide sollicitatiebrief) op deze vacature omdat ik heel graag in de hulpverlening wil werken.

Wat mij het meest aanspreekt in de functie is het begeleiden van problematische kinderen en jongeren. (Wat wil je daarmee mededelen? In iedere functie is er iets, wat je het meest en minst aanspreekt. Vermijd die clichés!)
De vereiste verantwoordelijkheid en het zelfstandig beslissingen kunnen nemen spreekt mij erg aan (wat wordt er toch veel 'aangesproken') maar ook in teamverband kan ik heel goed werken (dit is een goede combinatie; veel mensen schrijven, dat ze goed in teamverband, maar ook zelfstandig kunnen werken; jij geeft echter aan, wanneer dat zelfstandig werken belangrijker is dan in teamverband werken).
Mijn ervaring met jongeren heb ik opgedaan bij jongerencentrum “xxxxxxxx” in xxxxxxx. Hier heb ik als vrijwilliger gewerkt. (... heb ik opgedaan als vrijwilliger in.., het voordeel van schrijven boven spreken is, dat je flexibeler kunt corrigeren) Ik hielp de leiding met het constateren en bespreekbaar maken van problemen bij de jongeren van 12 t/m 18 jaar, draaide bardiensten en ging mee met de survivaltochten.
Regelmatig moest ik (vervelen corvee of deed je dat graag?) als tussenpersoon dienen voor jongeren om problemen aan te kaarten bij het jongerencentrum of om te communiceren met de politie. Hierdoor heb ik geleerd om goed te communiceren en duidelijk de grenzen aan te geven. Ik kan me goed inleven in situaties, waardoor er vaak wederzijds begrip ontstaat. Ik ben creatief in het bedenken van oplossingen waar beiden partijen zich meestal in kunnen vinden. Ik ben in staat om problemen te signaleren en hier actie in te ondernemen.
Ook hielp ik als vrijwilliger bij het organiseren van wijkactiviteiten in xxxxxx voor de jeugd.
In het vrijwilliger jeugdwerk heb ik geleerd dat ik het liefst als jongeren werker (jongerenwerker) wil werken. Het werken met jongeren vind ik belangrijk (Deze funcite vind ik van maatschappelijk belang) omdat de jeugd de toekomst heeft (En de vergrijzing dan? Ouderen zijn de belangrijkste doelgroep.) en daar wil ik mijn steentje aan bij dragen. (dat laatste zou ik weglaten, je solliciteert op de functie en je vindt het belangrijk) Veel jongeren die ontsporen (,) missen een goed gezin waarin ze veilig op kunnen groeien. Mijn ideaal is dat ik ze mede kan ondersteunen in hun dagelijkse levensvoorwaarden. (Wat zijn dagelijkse levensvoorwaarden?)
Verder heb ik de afgelopen jaren ervaring opgedaan in o.a. administratieve en leidinggevende functies. (En nu naar een medewerkersfunctie, dat kan je opbreken; administratie is bijzaak in de functie van pedagogisch medewerker.) Daar deze banen een hoge mate van flexibiliteit, accuraat (accuratesse, blijf in dezelfde woordsoort opsommen) en stressbestendigheid met zich mee brengen, ben ik er van overtuigd dat ik op een goede wijze kan omgaan met stress.

Met mijn kwaliteiten (die heb je nergens 'bewezen', op je bemiddelingskwaliteiten na, in je brief) denk ik dat u aan mij een geschikte kandidaat hebt voor deze functie.
Graag wil ik mij de komende tijd scholen omdat ik me meer wil verdiepen in dit werk.

Graag licht ik deze sollicitatiebrief en mijn curriculum vitae in een persoonlijk gesprek toe.


Met vriendelijke groet



(naam)

Naschrift:

Redelijke brief, alleen denk ik dat je wat geschikter bent voor administratie en conflictbemiddeling dan voor het zware werk van pedagogisch medewerker. Ook je leidinggevende ervaring kan je gaan opbreken, als je moet gaan doen, wat een ander zegt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 december 2006, 12:22
markvis markvis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 4
markvis is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi,

bedankt voor je opmerkingen, het maakt het een stuk duidelijker voor mij, voor mijn volgende brief.

ik heb helaas (maar wel verwacht) een afwijzing ontvangen.

maar toch bedankt.

groet,
mark
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 december 2006, 14:06
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker

Hoi Mark,

Jammer voor die (verwachtte) afwijzing. Wat nu handig is om te doen, is even bellen met degene die jou de afwijzing verstuurd heeft. Je vraagt dan de reden van de afwijzing. Door dit te doen leer je weer waar je op moet letten bij een volgende sollicitatie.

Succes met bellen.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker jekkie Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2006 15:50
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon