Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2007, 21:09
An23 An23 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 7
An23 is on a distinguished road
Standaard Ik twijfel over een zinnetje

Hey mensen,
Ik heb hier een alinea uit mijn sollicitatiebrief.
Ik heb moeite met de tweede zin "Mocht... mensen."
Ik had eerst: "De stichting X krijgt een flexibel, integer, respectvol, rustig en empatisch persoon die affiniteit heeft met de doelgroep en geďnteresseert is in het gedrag van mensen."

Aangezien iemand in mijn omgeving 't een vreemde zin vond (bovenstaand) heb ik hem veranderd(onderstaand)
Maar ik kom er nie echt uit, of ik nu goed zit of het beter kan veranderen?
Komt het:

Ik vind het interessant en leuk werk om voor de cliënten een sfeer te creëren waarin ze zich thuis voelen en om mogelijkheden bij de cliënten te ontdekken en te ontwikkelen.
Mocht er voor mij een functie binnen de stichting X tussen zitten dan werkt er een flexibel, integer, respectvol, rustig en empathisch persoon die affiniteit heeft met de doelgroep en geďnteresseerd is in het gedrag van mensen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2007, 22:23
Loezie Loezie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 6
Loezie is on a distinguished road
Standaard Re: Ik twijfel over een zinnetje!??

Dag An,

Wat ik bij allebei de zinnen merk, is dat je de neiging hebt om erg lange zinnen te maken.

Die eerste zin kan je bijvoorbeeld beter opsplitsen door "enerzijds, anderzijds" te gebruiken.
bijvoorbeeld:
"Enerzijds vind ik het interessant om voor de cliënten een sfeer te creëren waarin ze zich thuis voelen. Anderzijds is het boeiend om mogelijkheden bij de cliënten te ontdekken en te ontwikkelen."

Je andere zin begrijp ik nog steeds niet helemaal. Ik kan er niet voldoende uit opmaken dat je het daar over jezelf hebt.
Niet echt goed geformuleerd, maar wat misschien beter zou zijn:
Mocht er...zitten, dan hebt u aan mij een flexibel, integer, ....
Naar mijn mening is het toch belangrijk dat je duidelijk aangeeft: hee, ik heb het hier over mezelf en IK ben de moeite waard voor jullie bedrijf.

Ik hoop dat je er iets mee kan

Loes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 18:35
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ik twijfel over een zinnetje!??

Hoi An,

Je kunt ook aangeven wat anderen van je zeggen;

Mensen uit mijn nabije omgeving beschrijven mij als een `sterk, sociaal, medelevend en ...... (noem hier jouw 5 beste en relevante eigenschappen), wat eigenschappen zijn welke ik op een natuurlijke manier goed kan inzetten in de beschreven functie


Is dat iets

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon