Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juli 2008, 01:48
faruknl faruknl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juli 2008
Berichten: 1
faruknl is on a distinguished road
Standaard sollicitatie teamleider

Beste mensen,

Ik werk al 3 jaar als teamleder bij een bedrijf via een uitzendbureau, gelukkig is er nu eindelijk een plaats vrijgekomen bij dit bedrijf en ik mag gaan solliciteren voor deze functie.

Ik moet mijn sollicitatie brief aanstaande donderdag inleveren en heb met een beetje haas hulp nodig om een goede sollicitatiebrief te schrijven.

Bij deze wil ik je vriendelijk verzoeken om je mening te schrijven.

Alvorens veel dank,
Farouk

*
**
***
*****
************************************************** ********

Amsterdam, 3 juli 2008


Naam bedrijf
T.a.v.
Adres
Postcode Plaats

Betreft: Sollicitatie Teamleider op de afdeling ???

Geachte ..........,

Naar aanleiding van de vacature van teamleider (…afdeling...) solliciteer ik hiermee met veel belangstelling naar deze functie.

Mijn naam is ( …naam…) momenteel ben ik werkzaam als teamleider van de afdeling (…afdeling naam...). Met veel enthousiasme verricht ik mijn werkzaamheden en zie nog veel uitdagingen in deze functie.

Als teamleider van de afdeling (…afdeling naam...) ben ik mij dagelijks bewust van het gewicht dat aan deze verantwoordelijkheid hangt. Omdat ik zelf als medewerker in het team van (…afdeling naam...) werkzaam ben geweest heb ik empathie met deze doelgroep. Ik voel feilloos aan welke behoeften er binnen het team zijn en welke kwesties er spelen. Hierdoor ben ik in staat om op een goede en coachende wijze sturing te geven aan dit team en om op een efficiënte en effectieve manier escalaties onder controle te krijgen en deze op te lossen. Door het aansturen van het team, het leidinggevend coachen, het communiceren en rapporteren van bevindingen aan het management, ben ik van mening dat mijn huidige functie een veelzijdig karakter heeft waardoor ik mij op verschillende terreinen hen kan ontwikkelen.

Momenteel volg ik de opleiding Middle Management I Kort & Intensief – dagvariant. Mijn motivatie hierdoor is gelegen in de wens mij verder in deze richting te blijven ontplooien.

Wat mij in deze functie bijzonder aanspreekt, zijn de verantwoordelijkheden voor de functionele aansturing en uitvoering van alle ……werkzaamheden en het functioneel leidinggeven aan de medewerkers.

Wat de functie-eisen betreft wil ik graag het navolgende opmerken. Ik ben van mening dat ik voldoe aan de gevraagde criteria. Ik beschik momenteel dan wel niet over de Middle Management diploma maar ben van mening dat ik deze in oktober 2008 in mijn bezit heb.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar het bijgevoegde curriculum vitao.

Ik hoop dat ik in deze brief en mijn curriculum vitae aanleiding ziet voor een sollicitatie gesprek. Ik zie uw reactie dan ook met grote belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,


(ruimte voor je handtekening)

(naam)

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juli 2008, 21:13
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie teamleider

Hoi Faroek,

Je brief is erg vanuit de ik situatie geschreven. Heel vaak komem de woorden ik en mij voor in je brief. Hierdoor lijkt het alsof je de link van wat het bedrijf voor jou kan betekenen niet.

Kijk eens naar het AIDA model en pas je brief hierop aan. Zorg ervoor dat de brief door jezelf geschreven is en dat je niet overal vandaan stukjes knipt en plakt. Nu lijkt het alsof je je brief niet helemaal zelf hebt geschreven.

laat ook zien wat jij aan meerwaarde hebt voor het bedrijf zonder met modder te gooien. Overaal is wel eens zakelijke onenigheid. Hierover schrijf je dat je deze problemen (op deze manier) oplost. Ik vraag me af welke manier dat is???

Beter is iets te zeggen in de vorm van:
doordat ik situaties met een vooruitblik benader, ben ik in staat om eventule escalaties voor te blijven.

Lees je brief nog eens na (liefst een geprinte versie) dan zie je wat ik bedoel.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 juli 2008, 11:56
piet calis
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie teamleider

Het is curriculum vitae, en niet curriculum vitao!
Verder vind ik deze brief te veel in de IK persoon geschreven.
Wel geef je goed aan wat jij kan en wat je vaardigheden en competenties zijn.
Maar wat is nou juist jou meerwaarde voor de organisatie, ondanks dat jij je diploma nog niet hebt?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Sollicitatie teamleider moet vandaag nog weg!! zeekameel Sollicitatiebrief en cv 3 11 maart 2008 20:45
Sollicitatiebrief verpleegkundig teamleider Isis Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2007 16:41
Sollicitatiebrief (interne)vacature teamleider voortgezet onderwijs lagraauwr Sollicitatiebrief en cv 1 3 september 2007 00:15
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon