Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2017, 18:42
Loganster001 Loganster001 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2017
Berichten: 1
Loganster001 is on a distinguished road
Unhappy Andere opleiding met autisme

Ik doe nu laboratoriumonderwijs, biotechnologie. Ik heb hiervoor het profiel NG op havo gedaan.

Ik heb erg veel last van mijn polsen, waardoor de practicums lastig gaan. En ik vind het moeilijk de practicums samen te doen met andere mensen. De laatste keer moest ik iets afwegen en dat ging niet goed. Omdat ik niet wist hoe de weegschaal werkte. Dat meisje waar ik mee samen werkte begon gigantisch te drammen, omdat ze vond dat het niet opschoot. Ik raakte helemaal in de stress en ik viel bijna flauw (ik moest echt even gaan zitten, omdat ik sterretjes zag).

En ik ben ook nogal chaotisch, waardoor de practicums bij mij altijd mislukken. En als het dan fout gaat en mijn partner geďrriteerd raakt, raak ik helemaal in de stress.

Ik heb er niet heel erg veel problemen mee om in een groep te werken. Maar wel tijdens een practicum, omdat ik dan bang ben als ik iets fout doe, mijn partner kwaad wordt.

Ik wou graag aan jullie vragen of jullie mij een opleiding kunnen aanraden die bij mij past en mijn profiel, NG.

-Samenwerken met andere mensen voor een project vind ik geen ramp. Als het er maar niet op gebaseerd is.
-Ik zou eventueel als ik mijn propedeuse haal, naar de universiteit kunnen gaan. Dus kunnen jullie mij ook wel een aansluitende universitaire opleiding aanraden.
-Het moet niet veel fysiek werk zijn, aangezien ik last heb van mijn polsen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 november 2017, 11:44
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik moest je bericht twee keer lezen, want de titel van je bericht suggereerde een probleem door je autisme, maar daar heb je het in je bericht zelf eigenlijk niet over. Indirect natuurlijk wel :-) Het is in jouw geval lastig om je via deze weg een goed advies te geven. Je hebt het over autisme, je polsen, faalangst, moeite met plannen en structuren en mogelijk dat je naar de uni wilt. Dat zijn veel zaken om rekening mee te houden en dat vereist maatwerk en meer inzicht in wie jij nu precies bent, wat je kunt en wat je wilt. Ik raad je daarom aan een gesprek aan te vragen met de decaan van je opleiding of een studiekeuzebegeleider te consulteren. Die kan je helpen om alles goed op een rijtje te zetten en je begeleiden in je keuzeproces.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 januari 2018, 18:08
CVLhc CVLhc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 december 2017
Berichten: 11
CVLhc is on a distinguished road
Standaard

Ik heb zelf ook een vorm van autisme en heb ook wel eens moeite met samenwerken. Maar het ligt vooral aan de persoon met wie ik dan moet werken.

Met praktijkexamens moet je die dag gelijk presteren en dat is wel iets wat het lastiger maakt.

Als je de keuze hebt zou ik zeggen, kies de mensen in je groep waar je het best mee kan werken. Er is denk ik ook niets mis mee om aan te geven dat je er moeite mee hebt als je opgejaagd word. Eventueel mocht het niet lukken met een groep, dan eens met de docent en/of mentor bekijken of ze je kunnen helpen door bijvoorbeeld je alleen een opdracht uit te laten voeren, eventueel aangepast. Of dat ze je kunnen helpen door middel van een begeleider die je kan helpen om dit soort situaties beter door te komen.

Helemaal ergens vanaf komen zal nooit echt gaan, maar je kan er wel mee om leren gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
autisme, hbo, hlo, social

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken! elifecoach Sollicitatiebrief en cv 7 15 december 2014 19:12
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Beroep, opleiding of cursus gedragsstoornis (Autisme) Justsuzziie Loopbaanvragen 1 8 mei 2012 09:25
Na 1 jaar mbo Metselaar switchen naar andere mbo-opleiding Lars321 Opleiding kiezen en volgen 5 9 november 2011 21:01
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon