Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2009, 01:52
mama mama is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 2
mama is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor zelfde functie als je huidige

Hoi,

Omdat het voor mij al tien jaar geleden is dat ik voor het laatst heb gesolliciteerd, wil ik graag weten of de brief die ik nu heb gemaakt voldoende informatie of misschien teveel info bevat. Alle kritiek is welkom.

Ik wil solliciteren naar eenzelfde functie als wat ik nu al heb. Voor mijn gevoel geef ik al aan waarom ik bij dit bedrijf solliciteer, tw. omdat ik dichter bij huis wil werken en omdat ik plezier heb in mijn huidige baan. Moet ik dan toch nog aangeven waarom ik voor dit bedrijf wil werken?

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes


Beste heer X,

Ik heb gelezen dat u op zoek bent naar een sales assistent binnendienst. Omdat het geschetste functieprofiel goed aansluit bij mijn kennis, vaardigheden en interesses denk ik een geschikte kandidaat te zijn voor deze vacature en wil ik middels deze brief graag solliciteren.

Sinds maart 2000 ben ik werkzaam als medewerkster indoor sales bij X te ’s-Hertogenbosch. De veelzijdigheid van mijn huidige functie is de reden dat ik dit werk al bijna 10 jaar met erg veel plezier doe, echter met de steeds drukkere ochtend/avondspits begint het reizen me tegen te staan. Omdat uw geplaatste vacature perfect aansluit op mijn huidige functie kan ik dan ook zeggen dat ik hier met erg veel enthousiasme op reageer. De naam medewerker indoor sales is weliswaar anders, maar inhoudelijk betreft het vrijwel dezelfde werkzaamheden als die van een sales assistent binnendienst, te weten alle werkzaamheden die voortvloeien uit orders.

Mijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als zelfstandig, assertief, verantwoordelijk, betrokken en leergierig. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken. Ik ben gewend onder stress te presteren en ben tevens klantgericht ingesteld.

Tenslotte heb ik ruime ervaring in computergebruik en kan ik snel mijn weg vinden in voor mij onbekende systemen.

Indien u ook van mening bent dat mijn kwaliteiten een meerwaarde voor uw bedrijf kunnen betekenen, dan zou ik graag uitgenodigd willen worden voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juli 2009, 09:52
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor zelfde functie als je huidige

Hoi, ik zou de sollicitatiebrief ten alle tijde vrij houden van negatieve uitdrukkingen. Dus ipv het feit dat het reizen je tegenstaat, kun je beter focussen op de positieve uitdrukking (van hetzelfde feit!) dat de nieuwe werkgever dichter bij huis is. Maar als reistijd alleen je belangrijkste motivatie is, kom je wellicht bedrogen uit. Laat dus het hele argument reizen maar weg, verdiep je in het bedrijf waar je solliciteert, maak een lijstje van 5 punten die je aanspreken en verwerk er 2 van in je brief. Komt sterker over. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juli 2009, 12:29
jick jick is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2009
Berichten: 4
jick is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor zelfde functie als je huidige

Ik ben het met Vlammetje eens: ga meer in op waarom je bij de nieuwe werkgever wilt werken en noem evt. reistijd, maar ik zou het ook weglaten. Een werkgever kan misschien de indruk krijgen dat je alleen maar naar hem gaat om dichter bij huis te kunnen werken.
Verder ben ik niet zeker over het woord 'assertief'. Ik heb daar wat negatieve associaties bij, maar dat kan ook aan mij liggen
Succes !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
graag commentaar op mijn sollicitatiebrief - functie coördinator logistiek lenglui Sollicitatiebrief en cv 3 1 november 2012 12:15
sollicitatiebrief ter beoordeling LLS Sollicitatiebrief en cv 2 29 augustus 2008 14:38
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon