Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 maart 2013, 21:07
MSI MSI is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2013
Berichten: 4
MSI is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor afstudeerstage

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn afstudeerstage gaan doen bij een gemeente. Nu heb ik de brief voor mijn gevoel redelijk ver af, alleen heb ik echt veel moeite met het netjes verwoorden van mijn motivatie. Dus waarom ik bij de gemeente wil werken..

Ik wil eigenlijk graag bij de gemeente werken omdat de bedrijfscultuur me aanspreekt. Voor mijn gevoel past dat gewoon bij me. Ik denk dat ik daar ook op de juiste plek zit.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het netjes verwoorden van bovenstaande motivatie?

Verdere tips zijn altijd welkom!

Alvast heel erg bedankt.

Dit is de brief tot nu toe:
--------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Enthousiaste en leergierige studente zoekt een uitdagende stage!

Momenteel zit ik in het vierde leerjaar van de opleiding People and Business Management, uitstroomprofiel P&A. Per 26 augustus aanstaande ben ik op zoek naar een leuke en leerzame afstudeerstage voor de duur van 20 weken.

Ik ben iemand die graag andere mensen helpt. Ik kan goed luisteren en heb veel inlevingsvermogen. Door de vele projecten die ik heb uitgevoerd tijdens mijn opleiding weet ik dat ik zelfstandig en in teamverband goed kan functioneren. Voor mij is het belangrijk dat ik iets kan betekenen, zowel in mijn werk als naar andere mensen toe.

Het lijkt mij erg leuk om bij Gemeente Echt-Susteren te werken, omdat ik graag een waardevolle bijdrage wil leveren aan de samenleving.
Middels deze weg wil ik informeren of er binnen uw organisatie mogelijkheden zijn om deze afstudeerstage te vervullen.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 april 2013, 10:22
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Hoi MSI,

Welkom in het forum! Graag wil ik je er op attent maken dat als je feedback op je brief wilt, je ook andere brieven van feedback moet voorzien. In dit forum vinden we het belangrijk dat de balans tussen geven en nemen in evenwicht is. Daarnaast leer je er ontzettend veel van om andere brieven kritisch te bekijken. Succes!

Groeten, Marieke
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 april 2013, 14:46
marie15 marie15 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2013
Berichten: 6
marie15 is on a distinguished road
Standaard

Hallo MSI,

Hopelijk wil het jou lukken om feedback aan anderen te geven. Hier is mijn feedback voor jouw brief.
Je eerste zin vind ik een goede binnenkomer.
Hier wat verbeterpunten:
- de zin "Per 26 augustus..20 weken" Zou ik anders formuleren. Bijv. 'Ik ben op zoek naar een leuke en leerzame afstudeerstage voor de duur van 20 weken, beginnend op 26 augustus aanstaande.
- In de 2e alinea beschrijf je jouw eigenschappen. Prima, maar probeer die eigenschappen uit te diepen met voorbeelden uit bijv. eerdere stages. Waar blijkt het uit dat jij veel inlevingsvermogen hebt?
- Je wilt 'iets' betekenen (laatste zin 2e alinea) Beschrijf duidelijk wat je hiermee bedoelt. Koffie zetten is ook "iets betekenen"
- de laatste zin 'middels.. te vervullen' zou ik bij de eerste alinea zetten, als laatste zin. En iets korter omschrijven. Zo is het direct duidelijk waarom je de brief schrijft.
- Zorg voor een afsluitende zin, wat wil je bereiken met deze brief?

Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 april 2013, 18:26
MSI MSI is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2013
Berichten: 4
MSI is on a distinguished road
Standaard

Oohh sorry!
Ik ga mijn best doen om ook een bijdrage te leveren bij aan de andere brieven op het forum
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 april 2013, 19:04
MSI MSI is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2013
Berichten: 4
MSI is on a distinguished road
Standaard

Beste marie15,

Heel erg bedankt voor de feedback!
Ik heb de suggesties verwerkt en ben nu helemaal tevreden over de brief.

Groetjess
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner reginn Sollicitatiebrief en cv 4 7 juni 2011 00:40
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon