Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 26 maart 2009, 14:58
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Hoi Pamo,

Wat je in ieder geval niet moet doen is de moed verliezen. Zie het als een ontwikkelingsproces. Solliciteren is ontzettend leerzaam en waarbij je volop de kans krijgt over jezelf te leren en jezelf te ontwikkelen.

Gedrevenheid blijkt niet per definitie uit het volgen van een opleiding in de avonduren. Gedrevenheid kan wel blijken uit het enthousiasme over een opleiding en enthousiasme over het kunnen toepassen van het geleerde in een toekomstige functie.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat je er niet te gemakkelijk vanuit moet gaan dat een handeling (opleiding) automatisch leidt tot bewijs van (in dit geval) gedrevenheid. Er is verschil tussen het volgen van een opleiding omdat je nu eenmaal een papiertje nodig hebt of de opleiding en het geleerde interessant vinden, er enthousiast over zijn en dat als vanzelfsprekend uiten. Als jij een ingetogen en/of bescheiden persoon bent, dan past een bedrijf die zichtbare gedrevenheid verlangt misschien ook niet bij jou. Dat ligt niet aan jou of aan het bedrijf, in dat geval is de match gewoon niet optimaal. Voor jezelf kan het goed zijn om eens na te gaan hoe gedreven je van nature bent en of die gedrevenheid gekoppeld is aan een ijzeren doorzettingsvermogen. Zo ja, durf je dat dan ook te laten zien?

Bij een gezellig sollicitatiegesprek kan het zomaar zijn, dat men een zakelijke klik mist. Ik zou in ieder geval aan de bel blijven trekken om een duidelijk antwoord te krijgen waarom men niet voor jou heeft gekozen. En er zeker niet vanuit gaan, dat jij iets fout zou doen. Bedrijven kunnen het soms moeilijk hebben met een keuze tussen kandidaten. Dat jij het dan niet werd, wil nog niet zeggen dat jij geen goede kandidaat was.




In dat geval zou ik mijn gedrevenheid tonen door zelf nog eens te bellen. Degene die aangenomen is, zal ongetwijfeld een proeftijd hebben. Stel je voor dat die persoon tegenvalt of zelf opstapt. Als het gesprek een positief verloop heeft, dan zou je daarna ook nog een brief kunnen schrijven ter bevestiging van het positieve gesprek en eventuele toekomstige mogelijkheden. Hoezo niet gedreven?




Misschien wil je te graag en straal je iets uit van neem me alsjeblieft?

Weten wat je wilt en wat je waard bent, houdt in dat ook jij waar voor je geld wilt en het niet vanzelfsprekend is om zomaar met elk bedrijf in zee te gaan. Best lastig als je snel werk wilt hebben, maar daarmee straal je wel zekerheid uit t.o.v. een toekomstige werkgever. Staan voor wie je bent, wat je wilt en kritisch zijn t.a.v. een toekomstige werkgever zal eerder overkomen als te maken hebben met iemand die iets in z’n mars heeft dan een ‘smeekbede’ (als ik maar iets heb) en wat twijfel bij een werkgever kan oproepen.

Voor een part-time functie kun je je misschien het beste richten op tijdelijke functies waarbij van tevoren al zo goed als zeker is dat er geen vervolg zal komen. Overigens kun je altijd aangeven, dat je open staat voor eventuele vervolgmogelijkheden na het behalen van je diploma. Dus een achteraf bang voor risico voor zijn door dit risico vooraf bespreekbaar te maken.
Bedankt voor je reactie Rianne,
Nee ik kom niet hopeloos over zo van: neem me alstublieft, ik vind dat ik juist zo heb gereageerd, dat ik een zekerheid uitstraalde naar hun,maar kennelijk werd dat vertaald in een gebrek aan gedrevenheid..
Mischien dat een gebrek aan gedrevenheid hetzelfde is als zakelijk en zeker overkomen? ik vind ook dat ik wel enthousiast ben geweest, ik had ook een hoop vragen opgeschreven en gesteld. Zo kom je dus toch ook pro-actief en dus gedreven over?
  #32  
Oud 26 maart 2009, 15:19
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Zakelijk en zeker gaan prima samen met gedrevenheid, kan zelfs een voorwaarde zijn.

Om te weten hoe jij overkwam op hen en waardoor is het dus belangrijk, dat je dat van hen hoort. Je kunt jezelf enthousiast voelen, belangrijk is of je dat ook weet over te brengen zodat anderen het oppakken. Het zou me niet verbazen als je ondanks je enthousiasme toch wat terughoudend overkomt.

Zoals ik al eerder schreef: het zit er wel in, maar het komt er niet uit. Heb ik het mis of zou dat kunnen kloppen?
__________________
Rianne
  #33  
Oud 26 maart 2009, 15:39
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Zakelijk en zeker gaan prima samen met gedrevenheid, kan zelfs een voorwaarde zijn.

Om te weten hoe jij overkwam op hen en waardoor is het dus belangrijk, dat je dat van hen hoort. Je kunt jezelf enthousiast voelen, belangrijk is of je dat ook weet over te brengen zodat anderen het oppakken. Het zou me niet verbazen als je ondanks je enthousiasme toch wat terughoudend overkomt.

Zoals ik al eerder schreef: het zit er wel in, maar het komt er niet uit. Heb ik het mis of zou dat kunnen kloppen?
Dit zou zeker kunnen kloppen met wat je zegt.
Probleem is: hoe kan ik dat het beste oplossen?
  #34  
Oud 26 maart 2009, 16:56
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Door met jezelf aan het werk te gaan. Jezelf durven zijn zonder bezig te zijn met wat je denkt dat anderen van je (zouden) verwachten.

Misschien zou dit iets voor je kunnen zijn? (Nee, ik heb geen aandelen )

Ook interessant: Lichaamstaal

Kortom: Lef kweken of om met de slogan van Tessa te spreken: Ontdek wie je bent en wees het dan expres!
__________________
Rianne
  #35  
Oud 26 maart 2009, 17:18
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Unhappy Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Door met jezelf aan het werk te gaan. Jezelf durven zijn zonder bezig te zijn met wat je denkt dat anderen van je (zouden) verwachten.

Misschien zou dit iets voor je kunnen zijn? (Nee, ik heb geen aandelen )

Ook interessant: Lichaamstaal

Kortom: Lef kweken of om met de slogan van Tessa te spreken: Ontdek wie je bent en wees het dan expres!
Bedankt Rianne voor je hulp en steun!
Ik ga er zeker naar kijken.
  #36  
Oud 26 maart 2009, 18:02
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Thumbs up Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Succes!

En...... kop op!
__________________
Rianne
  #37  
Oud 27 maart 2009, 13:00
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Bedankt Rianne voor de steun..
  #38  
Oud 27 maart 2009, 14:58
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Is goed, graag gedaan.

Ik vind het leuk als ik mijn kennis, ervaring en inzichten kan overdragen en daarmee mensen soms een klein beetje op weg kan helpen. Bovendien houdt het me bij de les en daar help jij me dan weer mee.

Doe er je voordeel mee.
__________________
Rianne
  #39  
Oud 27 maart 2009, 15:11
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Zal ik zeker doen! je bent nog niet van me af!!!
  #40  
Oud 30 maart 2009, 16:31
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Mooi om te lezen hoe jullie van elkaar leren.

Als ik feedback geef op een vraag is dat ook een leermoment voor mij. Het houdt mij scherp en het zet mij aan tot denken.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Referentie nachecken bij oud-werkgever: is kritisch over mij, advies gevraagd bloemje Loopbaanvragen 8 17 december 2010 15:44
Advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 5 februari 2009 14:52
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
brief HR adviseur": advies gevraagd boschje Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2008 21:52
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon