Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2008, 11:58
babysitter babysitter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 7
babysitter is on a distinguished road
Standaard (Open)Sollicitatiebrief voor BBL Activiteitenbegeleiding

Geachte heer/mevrouw,



Mijn naam is ***, ik woon in ***en ik ben 00 jaar. Ik heb zojuist mijn opleiding Sociaal pedagogisch medewerker (niveau 3 kinderopvang) afgerond.

Momenteel werk ik in de kinderopvang.

Ik heb me voor het komende schooljaar aangemeld voor de opleiding Sociaal pedagogisch medewerker ( niveau 4 activiteitenbegeleiding). Met deze brief wil ik solliciteren naar een werkplek bij *** voor het schooljaar 2008-2009.


Ik ben al een langere tijd geintresseerd in het werken in de vrouwenopvang, daarom heb ik mij aangemeld voor de opleiding tot activteitbegeleider(ster). Mijn intresse in de vrouwenopvang is onstaan toen ik op school een videoband keek over tienermoeders. Als pedagogisch medewerker in de kinderopvang heb je namelijk ook te maken met tienermoeders en dien je dus te weten en hoe je ze kunt doorverwijzen en kunt helpen. Ik wilde na deze opleiding verder studeren en de vrouwenopvang leek me een erg leuke uitdaging en een totaal nieuwe doelgroep. Maar ik vind het ook belangrijk voor mezelf om mijn horizon te verbreden.

Daarom lijkt het me erg leuk om op die manier ervaring op te doen.

Het lijkt me leuk om mee te denken en te helpen bij het begeleiden van deze vrouwen en hun kinderen.

Wat ik zelf ook als voordeel zie bij het begeleiden van vrouwen (bijvoorbeeld tienermoeders)is dat je ook te maken hebt met kinderen. Waar mijn vooropleiding dus goed op aansluit.

Ik ben doelgericht, en ga van het positieve uit.
Ik ben ook zelfstandig ingesteld maar kan ook goed in een groep samenwerken.

Voor een overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd CV.

Ik hoop op een spoedige reactie van u en graag zou ik deze brief willen toelichten in een sollicitatiegesprek.



Met vriendelijke groet,



***


Bijlage: CV
--------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf het idee dat er veel niet klopt in deze sollicitatiebrief maar kan zo 123 niet zien wat precies, zoals een goede openingszin, kernzinnen, en een goede afsluiting. Heeft iemand tips voor mij?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2008, 11:40
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: (Open)Sollicitatiebrief voor BBL Activiteitenbegeleiding

Mijn naam is ***, ik woon in ***en ik ben 00 jaar. Ik heb zojuist mijn opleiding Sociaal pedagogisch medewerker (niveau 3 kinderopvang) afgerond.
Momenteel werk ik in de kinderopvang.
Dat zie je ook op het CV. Dat kan daarom weg. Jouw motivatie is sterk, daarom zou ik ermee openen. Met wat schuifwerk kom ik hierop:

Al een langere tijd geintresseerd in het werken in de vrouwenopvang, daarom heb ik mij aangemeld voor de opleiding Sociaal pedagogisch medewerker ( niveau 4 activiteitenbegeleiding). Met deze brief wil ik solliciteren naar een werkplek bij *** voor het schooljaar 2008-2009.

Mijn intresse in de vrouwenopvang is onstaan toen ik op school een videoband keek over tienermoeders. Als pedagogisch medewerker in de kinderopvang heb je namelijk ook te maken met tienermoeders en dien je dus te weten en hoe je ze kunt doorverwijzen en kunt helpen. Ik wilde na deze opleiding verder studeren en de vrouwenopvang leek me een erg leuke uitdaging en een totaal nieuwe doelgroep. Maar ik vind het ook belangrijk voor mezelf om mijn horizon te verbreden.

Daarom lijkt het me erg leuk om op die manier ervaring op te doen. Het lijkt me leuk om mee te denken en te helpen bij het begeleiden van deze vrouwen en hun kinderen.

Ik ben doelgericht, en ga van het positieve uit.
Ik ben ook zelfstandig ingesteld maar kan ook goed in een groep samenwerken.

Voor een overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd CV. Ik hoop op een spoedige reactie van u en graag zou ik deze brief willen toelichten in een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groet,



***
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juni 2008, 12:23
babysitter babysitter is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 7
babysitter is on a distinguished road
Standaard Re: (Open)Sollicitatiebrief voor BBL Activiteitenbegeleiding

harstikke bedankt Catbert! voor je commentaar daar heb idd gelijk mee, ik zag even de bomen door het bos niet meer..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon