Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2006, 00:47
Boerma Boerma is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 1
Boerma is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief jongerenwerker

Hallo allemaal,
Zouden jullie eens kritisch naar zowel de inhoud als taalgebruik en taalfouten kunnen kijken?
Superrrrrrr!
Groetjes Marina

******
******
******

*****
*****
*****
*****

*********

Geachte heer of mevrouw, *****

Uw vacature voor jongerenwerker riep meteen de jongerenwerker in mij wakker!
Daarom solliciteer ik graag naar deze functie, zowel 32 als 18 uur, binnen uw instelling. In deze brief zal ik u ervan overtuigen waarom ik denk dat ik die jongerenwerker ben waarnaar u zoekt.

Ik volg de Hbo opleiding Culturele en Maatschappelijke Vorming (CMV). Ik heb gekozen voor de studierichting samenlevingsopbouw en behaal de titel Bachelor of Social Work binnen 2,5 jaar. Doordat ik een aangepaste leerroute volg en daarnaast 18 uur heb gewerkt, heb ik geleerd stressbestendig te zijn door te werken met een planning. Ook ben ik op de hoogte van trends die zich rond het jongerenwerk op het platteland ontwikkelen. Ik denk hierbij aan vergaande keetvorming, waarbij de jongerenwerker steeds minder betrokken wordt en waar illegaal drank,-drugsgebruik de kop opsteekt.

Met heel veel plezier heb ik gewerkt als jongerenwerker bij stichting Welzijn Aa en Hunze. In die tijd heb ik geleerd zelfstandig en resultaatgericht te werken. Als referentie kunt u contact opnemen met dir. Sander Gerritsen van bovengenoemde stichting. (zie bijlage; cv voor contactgegevens) Daarnaast heb ik een onderzoek gedaan in hoeverre een tienerclub levensvatbaar gemaakt kan worden in opdracht van Welzijn Midden Drenthe. Zo`n dergelijk onderzoek vond ik erg leuk om te doen en heb er geleerd hoe ik in een periode van 3 maanden een onderzoek en een rapportage kan maken. Aan de hand van mijn onderzoeksresultaten wordt er nu een tienerclub opgericht.
In totaal heb ik één jaar ervaring in het tiener- en jongerenwerk.

Uw brede welzijnsinstelling spreekt mij enorm aan door het karakter van het empowerment binnen het jongerenwerk. Ook biedt uw instelling mij de kans om meer ervaring op te doen binnen het jongerenwerk in de gemeente Emmen.

Ik hoop dat ik mijn enthousiasme over deze functie in een gesprek mag toelichten.

Met vriendelijke groet,

****

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2008, 19:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief jongerenwerker

Wat ik geven ga is opbouwende kritiek. Of je er mee eens bent en of je er wat mee doet mag je zelf uitmaken. Persoonlijk vind ik het een complete brief. Je gebruikt referenties, noemt je kwaliteiten, je ervaring, je motivatie en geeft aan dat je de juiste diploma op zak hebt. M.a.w. alles wat een sollicitatiebrief moet bevatten. Maar over het algemeen komt het toch ietwat studenterig over. Je gebruikt te vaak vage woorden als bijvoorbeeld "leuk" en het is geen lopend verhaal. Daarnaast is de openingszin, de zin waar de lezer (hopelijk jouw toekomstige werkgever) de eerste indruk van je krijgt, geen goede. Hoewel hij origineel is, impliceert de zin dat je je nooit hebt verdiept in jongerenwerk. Terwijl je juist de lezer moet overtuigen dat jij de perfecte kandidaat bent om bij hun jongerenwerker te worden. Ik ga niet zeggen hoe de perfecte brief er uit moet zien, want dat zou ik ook niet kunnen. Maar ik kan je wel twee goede tips geven:

1. Analyseer je tekst zeer kritisch. Stop bij elke woord, zin en alinea en bedenk bij jezelf "wat zeg ik hier precies en wat voegt dat toe aan de brief". Ofwel... als ik de werkgever zou zijn, zou ik dit belangrijk vinden? Houdt het verder zo kort en bondig mogelijk. Probeer met minder woorden zoveel mogelijk te zeggen.
2. Maak er een lopend verhaal van. Organiseer je brief zo dat je ten eerste vertelt waar je op solliciteert, vervolgens waarom, daarna een alinea met wat voor relevante ervaring je hebt m.b.t. jongerenwerk, gevolgd door persoonlijke kwaliteiten en eventueel je motivatie waarom je daar wilt werken en tot slot een krachtige laatste zin waar in je ze duidelijk maakt dat als ze je niet uitnodigen voor een orienterend gesprek ze heel wat mislopen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
open sollicitatiebrief controleren bia Sollicitatiebrief en cv 2 21 mei 2006 00:23
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18
Sollicitatiebrief Media- Adviseur Simply Sollicitatiebrief en cv 2 13 november 2005 13:33
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon