Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2008, 20:03
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard Soliciatiebrief leerlingmentor

Ik wil volgend jaar leerlingmentor worden en moet daarvoor een -officiële- solicitatiebrief inleveren bij een leraar. Het moet z.s.m. ingeleverd worden. Ik zou er graag (snel) feedback op krijgen.
De namen zijn natuurlijk veranderd en de adressen weggelaten.

Het begin lijkt me erg slecht, maar ik had gelezen dat je met de eerste zin de aandacht moet krijgen, dus... Hoewel dit niet echt de juiste manier is, lijkt me.
Hoe dan ook, alvast bedankt.



Amsterdam, 7 juni 2008


Betreft: solicitatie leerlingmentor

Geachte heer/meneer "leraar",

Van mijn eigen leerlingmentoren had ik niet veel gemerkt, daarom leek het me eerst nutteloos en wou ik geen leerlingmentor worden. Dit jaar waren echter veel mensen die ik ken leerlingmentor en ze waren er erg mee bezig. Nu ik weet dat je als leerling mentor ook echt wat doet en kan betekenen voor de nieuwe leerlingen, zou ik dat natuurlijk graag doen! Het lijkt me dus erg leuk om volgend jaar als leerling mentor aan de slag te gaan, daarom schrijf ik deze soliciatiebrief.

Ik herinner me nog hoe het was toen ik in de eerste zat en kan me goed in hun situatie verplaatsen. Ik zou de nieuwelingen graag wegwijs maken in de school en uitleggen hoe het hier allemaal werkt, ze geruststellen door eigen ervaringen te delen.
In tegenstelling tot mijn eigen leerlingmentoren, zou ik me bereikbaarder opstellen, zodat de klas makkelijker de weg weet met vragen. Ik ben vrij ‘open minded’, dus ook als leerlingen vragen hebben over of problemen hebben met persoonlijkere dingen, zouden ze bij me terecht kunnen.
Ik kan goed omgaan met jongere kinderen. Qua humor en gedrag bijvoorbeeld, kan ik heel goed op dezelfde golflengte zitten, terwijl ik ook serieus met ze kan zijn als de situatie daarom vraagt.
Werken met verschillende typen mensen (leerlingen) is helemaal geen probleem, dat lijkt me juist leuk!

Het bijwonen van kennismakingsdagen, sportdagen, ouderavonden en dergelijke van de eerste klas, hoort erbij en daar ben ik mij van bewust. Daar heb ik natuurlijk ook over nagedacht en vind ik helemaal niet erg.

Al met al lijkt het me een leuke ervaring, waar ik vast veel van opsteek. Graag zou ik in een gesprek meer over het leerlingmentor-zijn te weten komen.

Hoogachtend,



"Kiddo"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2008, 00:23
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Soliciatiebrief leerlingmentor

Hierbij mijn versie van jouw brief. Ik vind hem nu sterker en directer.

Amsterdam, 7 juni 2008


Betreft: sollicitatie leerlingmentor

Geachte heer/meneer "leraar",

Nieuwe leerlingen wegwijs maken in de school en uitleggen hoe het hier allemaal werkt, ze geruststellen en ervaringen met ze delen, dat ik wat ik wil.

Ik kan mij nog goed herinneren hoe het was toen ik in de eerste zat. Helaas had ik geen leerlingmentoren die toegankelijk waren. In tegenstelling tot mijn eigen leerlingmentoren, zou ik me bereikbaar opstellen, zodat de leerlingen weten waar ze met vragen terecht kunnen. Omdat ik ‘open minded’ ben kunnen leerlingen ook met vragen of persoonlijke dingen bij mij terecht.

Qua humor en gedrag zit ik op dezelfde golflengte met de leerlingen, maar ik kan ook serieus zijn als de situatie daarom vraagt. Het lijkt mij leuk om met de verschillende typen leerlingen om te gaan.

Het bijwonen van kennismakingsdagen, sportdagen, ouderavonden horen erbij. Daar ben ik mij van bewust en dat vind ik helemaal niet erg.

Al met al lijkt het me een leuke ervaring, waar ik vast veel van leer. Ik stel het dan ook zeer op prijs dat ik uitgenodigd word voor een kennismakingsgesprek.

Hoogachtend,



"Kiddo"[/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon