Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2008, 18:17
ipwzyd ipwzyd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2008
Berichten: 3
ipwzyd is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stageplek P&O 'Graag commentaar'

Hallo,

Ik heb een brief geschreven voor een stage plek voor het derde jaar van mij HBO studie. De brief is niet geschreven naar aanleiding van een vacature.

Graag zou ik willen weten hoe de brief overkomt, is hij overtuigend, makkelijk leesbaar, trekt hij de aandacht, mist er nog iets enz.?
Ik vind persoonlijk de brief nog iets te lang, hij past net niet op 1 A4, mischien heeft iemand tips om de brief in te korten? Zelf vind ik het namelijk moeilijk om dingen weg te laten.

Dit is de brief:

Betreft: sollicitatie stage P&O

Geachte mevrouw/meneer,

Ik heb zeer veel interesse in een stage op het gebied van P&O binnen Albert Hein. Op dit moment zit ik in het tweede jaar van de studie Human Resource Management (HRM) aan de Hogeschool van Amsterdam. De kennis en vaardigheden die ik tijdens mijn studie heb opgedaan wil ik graag toepassen in de praktijk. Dit kan op een P&O afdeling op het hoofdkantoor, distributie centrum of een lokale Albert Hein, allen te omgeving Amsterdam. De stageperiode is van 1 september t/m 31 maart ’08, het gaat om vier dagen in de week.

Van nature heb ik interesse in organisaties en een passie voor mensen, dit uit zich in mijn motivatie voor het HRM vak. Ik houd van hard werken en ben resultaatgericht. Voor personele problemen kan ik creatieve oplossingen bedenken en, niet onbelangrijk, deze oplossingen vertalen naar acties. Fouten zie ik als leer en verbeter moment, ik ben niet bang om nieuwe dingen te proberen en zowel zelfstandig als groepswerken gaat mij goed af. Ik ga professioneel om met conflicten, ben gedreven en gemotiveerd. Deze kwaliteiten maken mij tot een professionele en leuke collega om mee samen te werken.

Als HRM student weet ik maar al te goed dat de mensen in de organisatie de organisatie maken tot wat hij is. Deze visie is een rode draad binnen mijn werkzaamheden. Wat mij interesseert in de organisatie Albert Hein is de open cultuur en de klantgerichtheid. Als ik binnen een organisatie werk neem ik mijn beslissingen vanuit het idee dat klant de beste dienstverlening moet krijgen. Dit is ook terug te zien in mijn HRM capaciteiten. Als HR medewerker vind ik het belangrijk dat personeel de mogelijkheid krijgt om optimaal te functioneren. In mijn werken hou ik rekening, zoals hierboven vermeld, met de klanten maar ook met de tevredenheid en wensen van het personeel. Een evenwicht tussen beide zal naar mijn mening ervoor zorgen dat medewerkers optimaal functioneren. Tevreden medewerkers brengen hun tevredenheid immers over op de klanten.

Ik hoop dat deze brief u aanleiding geeft om mij uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2008, 20:06
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stageplek P&O 'Graag commentaar'

Beste ipwzyd,

Omdat ik vind dat je brief veel beter kan heb ik hieronder tips voor je neergezet. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Probeer je brief zo te maken, dat het in de eerste zin al gelijk duidelijk wordt dat je een stageplaats zoekt bij AH in Amsterdam en waarom je juist daar je stage wilt lopen. Ook vermeld je in dit stukje wanneer je daar graag je stage wilt lopen.

Vervolgens vertel je in het kort wat je tijdens je stage zou willen leren en wat je hen denkt te kunnen bieden.

Vervolgens laat je weten dat je graag uitgenodigd wordt voor een kennismakingsgesprek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 maart 2008, 09:58
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Hoi,

Ik heb hier een bijlage bij gedaan, zodat je kan zien dat het wel past op een A4-tje... Maar de tips die hierboven staan zou ik er ZEKER in verwerken als ik jou was...

Verder veel succes met solliiciteren en met je opleiding!
Groetje TumTummm
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Brief voor stageplek.doc‎ (21,5 KB, 1271x gelezen)
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon