Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2007, 20:52
Gipsy Queen Gipsy Queen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2007
Berichten: 3
Gipsy Queen is on a distinguished road
Standaard motivatiebrief, graag jullie mening

Is het niet té lang voor een motivatiebrief voor een stageplaats?
Ben ik niet té veel over mezelf bezig? Is het niet te oppervlakkig?
Ik wou er ook wat humor in brengen.. is dat gelukt volgens jullie?
By the way ik heb soms ook gebruik gemaakt van bepaalde zinsbouw die ik hier op deze forum ben tegengekomen, maar heb het volledig mijn ding gemaakt toch..

Geachte heer/mevrouw,


Toen ik de lijst met beschikbare stageplaatsen in handen kreeg, heb ik niet lang getwijfeld bij wie ik eerst zou aankloppen. Een aantal creaties van [bedrijf X] waren me zeker al bekend en ik hou enorm van de affiniteit die jullie werk bevat met af en toe dat vleugje humor en tegelijk oog voor klasse.
Het straalt, het is jong, fris, kortom, alles wat ik ook voor jullie kan betekenen, maar met mijn persoonlijke visie, die jullie hopelijk zal verrijken en kan bijdragen tot extra succes voor [bedrijf x].

Ik heb plezier in het doen ontstaan van een product en het zien van het uiteindelijke resultaat ervan, meestal met een kritische blik: kan het ook beter? Innovatieve oplossingen vinden, ter voldoening van de (behoeften van de) klant is, kort samengevat, waar ik de afgelopen 6 jaar voor gestudeerd heb.

In het vierde jaar humaniora ben ik begonnen met het volgen van Grafische Technieken in xxxx, waar ik onder andere een stevige basis heb meegekregen van: Adobe Indesign, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator en Quarck Xpress. Momenteel zit ik in mijn 3de jaar grafische vormgeving in xxxx. Hier hebben ze mij op het gebied van software van alles een beetje laten proeven, beperkte kennis van: Html, Processing (programeertaal), Macromedia Flash en Fireworks.

Een aantal zomermaanden heb ik doorgebracht op de afdeling dtp in drukkerij xxxx te xxxx als bijverdienste, waar ik ook enige kennis van desktop publishing heb opgedaan.

Wat mij misschien onderscheidt van anderen is dat ik -te danken aan mijn roots- heel eerlijk rechtuit ben (op een beleefde manier uiteraard). Ik communiceer heel goed en graag in groep, en kan ook zelfstandig en doelgericht werken. Vrienden vinden mij humoristisch, levendig, impulsief, en ze zeggen dat ze op me kunnen rekenen.
Het zou hypocriet om de nadelen er niet bij te zetten, daarom:
Nadelen: geen

Minder blabla, en meer persoonlijk werk kan u bekijken op mijn website <url>

Ik ben zeer gemotiveerd om tijdens mijn stageperiode mijn kennisveld te verbreden. Indien dat zou kunnen bij [bedrijfX] zou dat voor me een enorme meerwaarde betekenen. De stage duurt twee maanden en een half:van 18 september 2007 tot en met 16 november 2007.

Ik hoop dat u na deze korte introductie geïntereseerd bent in een kennismakingsgesprek in het kader van een mogelijke samenwerking. Mochten er nog onduidelijkheden zijn mag u uiteraard steeds even bellen of mailen.

Alvast bedankt voor een antwoord,



Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2007, 08:47
Dickkol Dickkol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2007
Berichten: 5
Dickkol is on a distinguished road
Standaard Re: motivatiebrief, graag jullie mening

In het vierde jaar humaniora ben ik begonnen met het volgen van Grafische Technieken in xxxx, waar ik onder andere een stevige basis heb meegekregen van: Adobe Indesign, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator en Quarck Xpress. Momenteel zit ik in mijn 3de jaar grafische vormgeving in xxxx. Hier hebben ze mij op het gebied van software van alles een beetje laten proeven, beperkte kennis van: Html, Processing (programeertaal), Macromedia Flash en Fireworks.

Een aantal zomermaanden heb ik doorgebracht op de afdeling dtp in drukkerij xxxx te xxxx als bijverdienste, waar ik ook enige kennis van desktop publishing heb opgedaan.

*******Dit hele stuk hoort in je cv te staan! Is meteen je brief wat korter.
Ik vind je zinnen ook nog al lang, die kun je best wat inkorten. Verder vind ik het een leuke brief!

Dickkol
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 april 2007, 15:18
Gipsy Queen Gipsy Queen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2007
Berichten: 3
Gipsy Queen is on a distinguished road
Standaard Re: motivatiebrief, graag jullie mening

Bedankt voor je reactie, maar voor een stageplaats hebben we niet echt een cv erbij nodig! Dus ik prop alles in de motivatiebrief...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 april 2007, 21:18
Sarahtje Sarahtje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1
Sarahtje is on a distinguished road
Standaard Re: motivatiebrief, graag jullie mening

Hallo Gipsy Queen

allereerst een typfoutje "geïntereseerd" is met dubbele ss

Daarnaast heb ik ooit eens gezien op school (of gelezen) dat je best niet kan zeggen dat er géén nadelen zijn, dit komt nogal 'hautain' over. Ik denk dat je deze zin er beter gewoon af laat... Het gaat er bij een sollicitatie toch immers over om je mooie kanten in de verf te zetten hé!

Voor de rest vind ik de brief wel heel vlot en aantrekkelijk! Knap gedaan!
Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag mening over mijn "gewaagde(?)" sollicitatiebrief Natasja Sollicitatiebrief en cv 5 19 juni 2009 08:35
Graag jullie reactie op mijn sollicitatiebrief en CV lieke Sollicitatiebrief en cv 5 3 april 2007 22:01
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Open sollictatie aan de Rabobank, graag controle en eerlijke mening? Ansje Sollicitatiebrief en cv 0 3 augustus 2006 13:23
Sollicitatiebrief communicatieadviseur; hoor graag jullie mening sabo Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2005 02:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon