Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 november 2006, 23:58
Frank Frank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 5
Frank is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

Hallo Mensen,

Graag zou ik van jullie wat kritiek willen hebben op de sollicitatiebrief die ik heb gemaakt. Ik heb het helemaal gehad met mijn oude bedrijf. Ik moet weg wegens een reorganisatie. Ik heb verschillende keren intern gesolliciteerd voor een andere baan waarmee ik beter af was. Elke keer kreeg ik een een of ander rotexcuus waarom ik het niet was geworden. Ik kan nu terug als tweede drukker (ik was eerste drukker) maar zie daar geen heil in. Ik heb gewoon het gevoel dat ik nooit meer verder zal komen (ondanks het riante salaris wat ik nu verdien) Ik wil nu gaan voor plezier in het werk en doorgroeimogelijkheden.

Ik wil nu bij een ander bedrijf solliciteren dat exact dezelfde producten maakt. Ook hier kan ik aan de slag als tweede drukker (dus ook een stap terug) maar vind dat minder erg omdat ik hoop dat er hier wel doorgroeimogelijkheden zijn.

Wat ik eigenlijk wil vragen (sorry voor het lange verhaal) is of ik genoeg benadruk dat ik een stap terug , zowel financieel als in functie, geen probleem vind. Ook al heb ik papieren voor een veel hogere.

Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Met vriendelijke groet,
Frank



Datum: 10-11-06

Onderwerp: Sollicitatie op vacature van drukker

Geachte mevrouw (naam),

Vandaag werd ik attent gemaakt op de vacature van offset rotatiedrukker binnen uw bedrijf. Ik vind dat ik aan alle voorwaarden voldoe en wil daar graag op solliciteren. Ik zal u proberen uit te leggen waarom ik vind dat ik de juiste persoon ben.

Ten eerste ben Ik reeds 18 jaar werkzaam bij de (naam bedrijf) als offset rotatiedrukker, waarvan 6 jaar als eerste drukker. Deze werkzaamheden gebeuren allemaal zowel in ploegendienst als in teamverband. Twee manieren van werken die mij erg aanstaan.

Ten tweede ben ik het gewend om onder grote tijdsdruk opdrachten uit te voeren. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik veel doorzettingsvermogen heb en zeer stressbestendig ben. Ook weet ik goed alternatieven te vinden voor onverwachts opkomende problemen.

Zoals u misschien weet is er bij de (naam bedrijf) een reorganisatie aan de gang. Als gevolg hiervan ben ik boventallig geworden. Een uitgelezen kans om mijn loopbaan een nieuwe impuls te geven. Ik kan terugkeren in een lagere functie, maar ben van mening dat ik dat liever bij een ander bedrijf doe. Een bedrijf waar meer toekomstperspectief aanwezig is wat betreft doorgroeimogelijkheden. Met het feit dat ik daarbij in een lager functie in moet stappen heb ik totaal geen probleem.

Bijgevoegd heb ik een curriculum vitae. Met daarin onder andere de diverse opleidingen die ik doorlopen heb. Ik hoop van harte dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijk groet,
(mijn naam)

Bijlage: curriculum vitae

Laatst gewijzigd door Frank; 11 november 2006 om 17:39 Reden: Aanpassing tekst
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2006, 03:12
ano ano is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 6
ano is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

ik vindt het een mooie sollicitatiebrief
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2006, 13:47
Frank Frank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 5
Frank is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

Bedankt, maar waar het om gaat is of ik genoeg benadruk dat ik met een "mindere" baan genoegen neem en dat ik er geen probleem mee heb dat ik minder ga verdienen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 november 2006, 16:08
Elmo Elmo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Berichten: 15
Elmo is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

Hoi Frank,

Ik zal eff reageren, (niet dat ik bijster goed ben in sollicitatiebrieven schrijven, maar dat neemt niet weg, ondanks dat mijn cv hier onaangeroerd blijft, dat ik niet kan reageren.)

Je zegt het volgende:

Citaat:
Ik denk dat ik daar zeer geschikt voor ben en wil daar graag op solliciteren. Ik zal u proberen uit te leggen waarom ik vind dat ik de juiste persoon ben.
Je komt nogal onzeker over: 'Ik denk''.

Citaat:
Zoals u misschien weet is er bij de (naam bedrijf) een reorganisatie aan de gang. Helaas ben ik daar het slachtoffer van geworden.
Hier lijkt het alsof je der helemaal geen zin in hebt, om opnieuw te solliciteren.

Citaat:
Ik hoop dat u voldoende vertrouwen in mij heeft om de selectieprocedure voort te zetten
Kun je dat niet veranderen in bijv. ''' Ik hoop van harte dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek.


Zo iets..!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 november 2006, 17:28
Frank Frank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 5
Frank is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

Hallo Elmo,

Bedankt voor de kritiek. Hier heb ik wat aan!
Ik zal het een en ander aanpassen in de brief. Meer suggesties zijn altijd welkom.

Mvg. Frank
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 november 2006, 19:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

daarbij in een lager functie in moet stappen

het is.. lagere functie

Ook zou ik een opsomming van 2 zaken niet doen met ten eerste.. ten tweede.. dit wordt meestal alleen gedaan bij langere opsommingen. Bij de eerste hoeft niks te staan en dan bij de tweede kun je bv. beter gebruiken: daarnaast...

onverwachts opkomende problemen.
ik vind "opkomende" een beetje raar klinken, wordt volgens mij zelden zo gebruikt. Is het niet.. onverwachts opduikende problemen?

Verder lijkt het me een goede brief
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 april 2007, 20:54
ridgeback ridgeback is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 april 2007
Berichten: 2
ridgeback is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief offset rotatiedrukker

Hoi,

Goede brief Ik vind het alleen niet van belang dat jij solliciteert naar een mindere functie. Dit moet je volgens mij niet te veel benadrukken. Je solliciteert naar een andere nieuwe functie in een ander bedrijf en dat deze beneden jouw niveau is weet het bedrijf ook wel. Je komt zo erg wanhopig over en dat is volgens mij niet je bedoeling
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief administratief bediende Koshi Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 22:55
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon