Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2010, 19:34
Verpleegkundige Verpleegkundige is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 2
Verpleegkundige is on a distinguished road
Exclamation Objectieve mening gewenst over sollicitatiebrief routecoach

Hoihoi,

Ik heb mijn droombaan gevonden! Nu nog zorgen dat ze mij ook willen hebben.. Als ik mijn sollicitatie brief in privé kring laat lezen krijg ik positieve reacties, maar of iedereen nou zo objectief is??

Jullie zouden me enorm helpen door feedback te geven!!
Mijn twijfel aan de brief is dat ik het lastig vind om concrete voorbeelden aan mijn uitlatingen vast te plakken. Iedereen kan beweren flexibel te zijn, maar hoe laat je dat nou zien? Ik heb de tips op de website zo goed mogelijk geprobeerd toe te passen. Hieronder het resultaat.

Ik hoor graag jullie mening.
Alvast bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief.doc‎ (26,5 KB, 156x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2010, 23:04
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Een mening is per definitie niet objectief, maar ik wil je hier graag mijn zeer subjectieve mening geven.
Ik vind je brief heel goed, je hoeft je niet te schamen als je hem zo verstuurt. Je hebt inderdaad niet overal een concreet voorbeeld bij, maar dat hoeft ook helemaal niet.
Ik heb wel wat dingetjes die ik zou veranderen, maar dat is dus mijn heel subjectieve mening. Kijk maar of je het er mee eens bent.

De zin "De reden dat ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie, is onder andere mijn enthousiasme." vind ik het minst goed uit je brief. Ze zullen je niet aannemen omdat je enthousiast bent; alle sollicitanten zullen wel enthousiast zijn. Ik denk dat je hier beter een competentie of vaardigheid kan benoemen die heel belangrijk is voor dit beroep.
Ik begrijp niet goed wat de inhoud van dit beroep is, maar in de zin daarna geef je aan dat je het bedrijf wilt vertegenwoordigen. Moet dat niet zijn dat je de belangen van de klant/cliënt zo goed mogelijk wilt behartigen? Of begrijp ik het verkeerd?

Twee zinnen in jouw brief beginnen met een voegwoord. Stijltechnisch is dat niet zo mooi. je zou die zinnen kunnen omgooien, bv
Ik werd vooral geraakt doordat ik zag dat clienten dankzij begeleiding weer vertrouwen kregen ...enz (1e alinea, 2e zin)
Ik kan goed luisteren, omdat ik in mijn vorige functie (deze benoemen) met veel verschillende doelgroepen heb gewerkt.(3e alinea, 1e zin)

Verder nog:
(einde van je brief): je bent gemotiveerd voor (en niet tot)
volgens de spellingscontrolle is het "arbeidsre-integratie"
cv moet (dacht ik) met kleine letters

Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening, misschien helpt het je om je brief nog beter te maken

Veel succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2010, 19:50
Verpleegkundige Verpleegkundige is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 2
Verpleegkundige is on a distinguished road
Standaard

Hoi Dorine,

Objectieve mening haha, dat was dom van me. Nouja je snapt wat ik bedoel. Hartstikke bedankt voor je snelle reactie! Ik waardeer je zeer subjectieve mening

Dankzij je feedback kon ik weer even verder puzzelen, en nu heb ik een goed gevoel erover!!
cv moet idd met kleine letters, foutje. Arbeidsre-integratie zegt de spellingscontrole maar als ik het google lijkt het toch echt arbeidsreïntegratie te moeten zijn. In de vacature gebruiken ze ook deze laatste spelling dus dat houd ik maar aan.

De functie is een beetje lastig uit te leggen maar het gaat wel om het vertegenwoordigen van het bedrijf en tegelijkertijd behartigen van belangen van een cliënt.

Als bijlage stuur ik de verbeterde versie van mijn brief!
Ik ben van plan om hem morgen af te leveren bij het bedrijf in kwestie (hebben ze gelijk een gezicht bij de brief). Spannend!

Groetjes
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatie.doc‎ (23,0 KB, 63x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 september 2010, 13:06
HansHH
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard nog even de puntjes op de i...

Nog even naar de afkorting cv. Het is gebruikelijk om daar puntjes achetr te zetten, omdat c.v. nu eenmaal een afkorting is.

Veel succes!!

Hans
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 september 2010, 13:12
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansHH Bekijk bericht
Nog even naar de afkorting cv. Het is gebruikelijk om daar puntjes achetr te zetten
Nee hoor, de officiële spelling volgens het Groene Boekje is 'cv' in kleine letters en zonder puntje(s).
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 september 2010, 13:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard puntjes

Je hebt helemaal gelijk René. Betekent wel dat ik als de bliksem mijn brieven moet aanpassen, voor zover die de deur nog niet uit zijn...

Groet,
Hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag mening over mijn "gewaagde(?)" sollicitatiebrief Natasja Sollicitatiebrief en cv 5 19 juni 2009 08:35
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 12:05
Graag jullie mening om mijn sollicitatiebrief QA Officer BSDB123 Sollicitatiebrief en cv 9 9 augustus 2008 13:06
Lees mijn sollicitatiebrief en geef je mening Lalau Sollicitatiebrief en cv 3 23 augustus 2006 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon