Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 april 2014, 16:32
angela1027 angela1027 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 april 2014
Berichten: 1
angela1027 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief ziekenhuis

Hoi allemaal,

Ik zit met een klein dilemma. Ik wil graag gaan werken in het ziekenhuis, dit weet ik al jaren zeker. Ik heb na mijn examen havo in 2011 de studie hbo verpleegkunde gevolgd. Door meerdere sterfgevallen en mijn vriend die wekenlang op de ic lag, heb ik toen zoveel achterstand in het begin opgelopen dat dit niet meer was in te halen en heb toen besloten te stoppen met mijn opleiding. Ik ben toen gaan werken en besloot me het schooljaar erop opnieuw in te schrijven voor de opleiding hbo verpleegkunde. Helaas kreeg ik opnieuw heel veel tegenslagen te verwerken dat schooljaar, waardoor ik in een depressie raakte en ik mijn stage niet behaalde, waardoor ik weer niet het eerste jaar haalde van de opleiding.
Hierna heb ik therapie gehad en het gaat ondertussen een stuk beter met me. Ik werk momenteel 1 dag in de week (ben opzoek naar meer werk) en doe een thuisstudie (financial assistant) maar dit is niet wat ik later wil gaan doen.
Mijn droom is om een baan in het ziekenhuis te krijgen, als verpleegkundige of iets paramedisch. Het liefst werkend leren maar voltijd vind ik ook prima.

Nu zijn er veel ziekenhuizen die voor september leerlingen zoeken maar tot nu toe ben ik bij veel al afgewezen. Heb zelfs gesolliciteerd bij ziekenhuizen aan de andere kant van het land (jaja ik wil het echt graag!). Nu hebben ze vna de week een advertentie van een ziekenhuis hier vlak om de hoek neergezet op hun website, voor de opleiding operatieassistent.

Het lijkt me echt een geweldige opleiding, echt helemaal iets voor mij. Het enige probleem is alleen dat ik bang ben dat ze denken dat ik hiermee ook ga stoppen. Mijn sollicitatiebrief heb ik tot nu toe zo opgesteld:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Betreft: Sollicitatie opleiding tot operatieassistent

Geachte heer/mevrouw,

Op de website van het xxxxxxxxx ziekenhuis las ik dat u een opleiding aanbiedt tot operatieassistent. Daarom wil ik op deze wijze mijn interesse en enthousiasme laten blijken voor het volgen een opleiding tot operatieassistent bij het xxxxxxxxxxxx ziekenhuis.

In 2011 heb ik mijn HAVO-diploma gehaald. Vervolgens ben ik een HBO-studie ‘Verpleegkunde’ gaan doen, die spijtig genoeg niet is afgerond. Echter heb ik in deze periode veel ervaring op praktisch en theoretisch vlak opgedaan. Ik beschik over een flinke dosis inlevingsvermogen, kan goed functioneren in een teamverband en ben leergierig van aard. Daarnaast vind ik het prettig om met mensen te werken en om mensen te helpen.

Vervolgens ben ik een opleiding ‘Financial Assistant’ gaan volgen, die ik bijna met succes heb afgerond. Ik heb hier o.a. geleerd met de computer te werken en leren te calculeren. Na het behalen hiervan wil ik mijn kennis van Natuurkunde bijspijkeren op HAVO-niveau.

De hoofdreden om deze studie te willen doen, is omdat ik iemand ben die praktisch is ingesteld en deze studie lijkt mij daarom uitermate geschikt. De vaardigheden die ik in mijn vorige studies heb geleerd zou ik graag verder uit willen bouwen.

Graag zou ik deze brief in een nader gesprek toe willen lichten en praten over de mogelijkheden voor de eventuele invulling van deze studie. Ik verneem graag spoedig van u.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx x
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx x

Graag tips/verbeterpunten/op of aanmerkingen. Alles kan ik gebruiken! Ik wil een zo goed mogelijke indruk maken!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2014, 20:18
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angela1027 Bekijk bericht
In 2011 heb ik mijn HAVO-diploma gehaald. Vervolgens ben ik een HBO-studie ‘Verpleegkunde’ gaan doen, die spijtig genoeg niet is afgerond.
Een optie om het anders te omschrijven:
In 2011 heb ik mijn HAVO-diploma gehaald. Vervolgens ben ik een HBO-studie ‘Verpleegkunde’ gaan doen, deze heb ik door omstandigheden niet kunnen afronden.

Later zou je kunnen vermelden dat je wel leergierig bent en een beroep in de zorg je aanspreekt. Hiervoor is de studie nodig die jullie aanbieden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angela1027 Bekijk bericht
De hoofdreden om deze studie te willen doen, is omdat ik iemand ben die praktisch is ingesteld en deze studie lijkt mij daarom uitermate geschikt. De vaardigheden die ik in mijn vorige studies heb geleerd zou ik graag verder uit willen bouwen.
Je vaardigheden passen bij de studie, dat is wat je hier vermeld als belangrijkste hoofdredenen. en het uitbreiden (verrijking?) is een goede reden. Zijn er nog meer hoofdredenen? Toekomst? passie? interesse?

En waarom zouden ze JOU aan moeten nemen? zelfstandige werker? leergierig?


Ik hoop dat het lukt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief gastvrouw ziekenhuis sjettie Sollicitatiebrief en cv 3 13 december 2012 09:37
Sollicitatiebrief afroepverpleegkundige ziekenhuis MargrietN Sollicitatiebrief en cv 3 21 februari 2012 17:03
Sollicitatiebrief medisch secretaresse in een ziekenhuis Lunaslagter Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 13:42
Sollicitatiebrief functie stagiare SPH ziekenhuis Aine Sollicitatiebrief en cv 2 20 februari 2009 23:21
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon