Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2007, 11:04
drieenzeventig drieenzeventig is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 2
drieenzeventig is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker ICT-dienstverlening

Goeie dag, dit is mijn eerste sollicitatiebrief, dus wees een beetje lief voor me . Ik heb tot nu toe alleen via een uitzendbureau gewerkt. Dus sollicitaties waren net iets anders. Alvast bedankt!

Betreft: vacature Medewerker ICT-dienstverlening

Geachte heer/mevrouw,

Ik las uw advertentie in de krant, dit trok meteen mijn aandacht. Sinds maart vorig jaar heb ik een functie waar ik veel minder met systeembeheer te maken heb. En ik mis het. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. De functie is aantrekkelijk voor mij omdat het eigenlijk precies is wat ik wil. Het werken op een ICT-dienstverlenende afdeling is waar ik naar op zoek ben.

Na het afronden van mijn opleiding tot ICT-beheerder kon ik al snel terecht bij een bedrijf bij ons in de buurt. Dit was voor mij heel spannend want werd mijn eerste echte baan. Elke dag was een verrassing. Omdat het een kleine afdeling was hadden we het wel erg druk. Maar dat heb ik altijd als positief ervaren omdat ik niet stil kan zitten.

Het leukste vond ik de diversiteit van het werk. Dat vind ik erg belangrijk. Ik krijg graag te maken met nieuwe dingen. Mijn huidige functie is voor mij niet voldoende om mijn werklust en nieuwsgierigheid in te vullen.
Graag wil ik ook af van het werken via een uitzendbureau. Het bevalt mij niet. Ik wordt maar half bij de organisatie betrokken, en men ziet je toch niet als volledig medewerker. Het grote voordeel hiervan is voor mij dat je intern cursussen mag doen die relevant zijn voor je functie. Dit zou ik heel graag willen.

Ik hoop dat ik met deze brief uw interesse heb gewekt. Graag geef ik toelichting op mijn brief in een gesprek. Ik heb als bijlage mijn c.v. bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,

Drieenzeventig
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2007, 14:54
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief medewerker ICT-dienstverlening

Hoi Drieenzeventig,

Suggesties voor je brief staan in rood weergegeven:



Betreft: vacature Medewerker ICT-dienstverlening

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen .... las ik uw advertentie in de krant, en deze trok meteen mijn aandacht. Sinds maart vorig jaar heb ik een functie waar ik veel minder met systeembeheer te maken heb [minder dan wat? Denk dat je iets bedoelt als: Sinds maart vorig jaar heb ik een functie waar ik minder met systeembeheer te maken heb dan ik graag zou willen]. En ik mis het [nieuwe zin niet beginnen met 'en'. Verder zou ik achter 'het' iets zetten als: bezigzijn met.... ]. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. De functie is aantrekkelijk voor mij omdat het eigenlijk precies is wat ik wil. [waarom?] Het werken op een ICT-dienstverlenende afdeling is waar ik naar op zoek ben.

Na het afronden van mijn opleiding tot ICT-beheerder kon ik al snel terecht bij een bedrijf in de buurt van mijn woonplaats/verblijfplaats. De functie bij dit bedrijf was mijn eerste echte baan en daarom zag ik het als een spannende nieuwe uitdaging. Elke dag was een verrassing. Omdat het een functie was op een kleine afdeling, was de werkdruk hoog. Maar dat heb ik altijd als positief ervaren omdat ik niet stil kan zitten. [Dit klinkt nogal negatief, beter zoiets als: omdat ik graag hard werk]

Het leukste vond [je werkt er nu toch nog? en weet niet zeker of je voor de nieuwe functie wordt aangenomen, dus beter vind] ik de diversiteit van het werk. Dat vind ik erg belangrijk. [zou hier een paar voorbeelden noemen van de diverse taken die je hebt] Ik krijg graag te maken met nieuwe dingen. Mijn huidige functie is voor mij niet voldoende om mijn werklust en nieuwsgierigheid in te vullen. [Je hebt net verteld dat je juist vaak met nieuwe dingen te maken krijgt. Zou ervan maken: Ik verwacht dat de functie als medewerker ICT-dienstverlening bij uw bedrijf aan mijn werklust en nieuwsgierigheid kan voldoen, omdat...]
Graag wil ik ook af van het werken via een uitzendbureau. Het bevalt mij niet. Ik wordt maar half bij de organisatie betrokken, en men ziet je toch niet als volledig medewerker. [klinkt nogal negatief. Zou er iets van maken als: Ik vind het belangrijk om bij de organisatie van een bedrijf betrokken te worden, en helaas is dit veelal niet het geval wanneer je voor een uitzendbureau werkt.]Het grote voordeel hiervan is voor mij dat je intern cursussen mag doen die relevant zijn voor je functie. Dit zou ik heel graag willen. [Zou het iets anders zeggen: Omdat ik het belangrijk vind je als werknemer te ontwikkelen, zou ik graag naast mijn werk cursussen willen volgen]

Ik hoop dat ik met deze brief uw interesse heb gewekt. [een zin met 'hoop' komt wat wanhopig over]Graag geef ik toelichting op mijn brief in een gesprek. Ik heb als bijlage mijn c.v. [is de afkorting niet met hoofdletters? weet ik niet zeker..bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,

Drieenzeventig

Verder mis ik vooral de onderbouwing waarom de DIE functie graag wil bij DAT specifieke bedrijf en misschien wat meer informatie over jouw capaciteiten.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2007, 14:58
drieenzeventig drieenzeventig is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 2
drieenzeventig is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief medewerker ICT-dienstverlening

Harstike bedankt!

Ik ga dr aan werken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Beoordeel AUB mijn sollicitatiebrief LaMa Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2006 12:51
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon