Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2006, 21:58
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan????

[font='Arial Narrow']Wat een handige site! Het blijft echt serieus lastig om sollicitatie brieven te maken... ik ben bijna afsgestudeerd en wil nu echt 'serieus' gaan solliciteren op vacatures... Ik hoop dat jullie feedback kunnen geven.. of ik op de 'goede weg' ben Alvast heel erg bedankt! [/font]
[font='Arial Narrow']Hier komt ie: [/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow']Naam van mezelf[/font]
[font='Arial Narrow']Adres blabla[/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow']Naam instelling[/font]
[font='Arial Narrow']T.a.v.[/font]
[font='Arial Narrow']Blabla[/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow']Betreft: sollicitatie educatie [/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow']Rotterdam, 17 april 2006[/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow']Geachte heer XX [/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow']Met grote interesse las ik de vacature voor educatief medewerker op de website van het Natuurhistorisch Museum Rotterdam. Deze baan trekt mij aan, omdat ik cultuureducatie als iets onmisbaars zie in ieders leven en het als een uitdaging beschouw om door middel van educatie jongeren en kinderen een positieve museumervaring te bieden. [/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow']Op dit moment studeer ik Culturele Maatschappelijke Vorming (richting kunst en cultuur) aan de Hogeschool Rotterdam en verwacht in juni af te studeren. Vanzelfsprekend ben ik op zoek naar een leuke, afwisselende baan in de kunst- en cultuursector. Mijn interesse ligt op het gebied van cultuureducatie en publieksbereik. Tijdens mijn stage bij Witte de With, centrum voor hedendaagse kunst, heb ik deze interesses kunnen ontwikkelen en professionaliseren. Hier heb ik ervaring opgedaan om tentoonstellingsinformatie om te zetten in ‘taal’ voor jongeren en kinderen, zowel schriftelijk – bijvoorbeeld in folders en persberichten – als mondeling - tijdens persoonlijk contact (rondleidingen) met diverse doelgroepen. Hier heb ik bijzonder veel plezier in gehad. En door mijn communicatieve vaardigheden, publieksvriendelijke instelling en inlevingsvermogen ging mij dit bijzonder goed af. Ook heb ik tijdens deze stage ervaring opgedaan in het plannen en uitvoeren van verschillende educatieve activiteiten. Zo heb ik in samenwerking met het Nederlands fotomuseum een educatief project ontwikkeld tijdens het Jeugdvakantiepaspoort. Ook de ervaring die ik heb opgedaan tijdens het geven van introductielessen op verschillende middelbare scholen (VMBO en Praktijkschool niveau), maakt mij tot een geschikte kandidaat. [/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow']Graag zou ik door u worden uitgenodigd om het een en ander toe te lichten in een persoonlijk gesprek.[/font]
[font='Arial Narrow'][/font][font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow']Met vriendelijke groet,[/font]
[font='Arial Narrow'][/font]
[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

[font='Arial Narrow'] Br XX[/font]

[font='Arial Narrow'][/font]

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2006, 09:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan????

Vind niemand er iets van Kmoet t vandaag opsturen.. beetje laat er op gezet idd.. maar khoop wel dat iemand reageert!!! xxxxxxx
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2006, 15:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan????

Hey, ik lees het net en vind het een erg goede brief!
Ik vind persoonlijk wel dat je jezelf nogal ophemelt, ik zou misschien ietsje bescheidener blijven maar dat is iets wat je zelf kiest. Schrijfstijl is in ieder geval goed en het leest vlot, succes ermee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 april 2006, 15:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan????

Beste Brigitte,

Heb je je brief al verstuurd? Ziet er prima uit!
Nog een paar tips:

Aan het einde van de eerste alinea mis ik een zin als: daarom wil ik graag solliciteren op de vacature van.. (of iets dergelijks)
De tweede alinea is nu wel een erg lange opsomming van wat je allemaal hebt gedaan. In principe staat dat ook in je CV. Ik zou deze alinea iets korter en daardoor pakkender te maken. Misschien kun je nog iets meer naar voren laten komen wat je aantrekt aan functie en werkgever..

Op dit moment studeer ik Culturele Maatschappelijke Vorming (richting kunst en cultuur) aan de Hogeschool Rotterdam en verwacht in juni af te studeren. Vanzelfsprekend ben ik op zoek naar een leuke, afwisselende baan in de kunst- en cultuursector. Mijn interesse ligt op het gebied van cultuureducatie en publieksbereik. (hier nog iets over het natuurmuseum en waarom je werken daar zo trekt..)

Nieuwe alinea!
Tijdens mijn stage bij Witte de With, centrum voor hedendaagse kunst, heb ik deze interesses kunnen ontwikkelen en professionaliseren. Hier heb ik ervaring opgedaan om tentoonstellingsinformatie om te zetten in ‘taal’ voor jongeren en kinderen, zowel schriftelijk – bijvoorbeeld in folders en persberichten – als mondeling - tijdens persoonlijk contact (rondleidingen) met diverse doelgroepen. Hier heb ik bijzonder veel plezier in gehad. En door mijn communicatieve vaardigheden, publieksvriendelijke instelling en inlevingsvermogen ging mij dit bijzonder goed af. Ook heb ik tijdens deze stage ervaring opgedaan in het plannen en uitvoeren van verschillende educatieve activiteiten. Zo heb ik in samenwerking met het Nederlands fotomuseum een educatief project ontwikkeld tijdens het Jeugdvakantiepaspoort. Ook de ervaring die ik heb opgedaan tijdens het geven van introductielessen op verschillende middelbare scholen (VMBO en Praktijkschool niveau), maakt mij tot een geschikte kandidaat. (misschien nog iets korter en er een draai aan geven zodat echt blijkt dat ze jou moeten hebben!!!)

Hoop dat je er iets aan hebt! Succes!


Groetjes
Suzan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Sollicitatiebrief projectleider ICT. Wat vinden jullie ervan? Joris van de Wijngaard Sollicitatiebrief en cv 4 12 april 2006 15:53
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50
wat vinden jullie? jeroen Sollicitatiebrief en cv 2 20 oktober 2005 13:16
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon