Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 28 februari 2011, 13:59
theo theo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 15
theo is on a distinguished road
Standaard

Er zijn hierboven al vele belangrijke, zinvolle tips gegeven (persoonlijk langsgaan en vrijwilligerswerk gaan doen voor de nodige ervaring), maar ook zou je kunnen met je verhaal kunnen aankloppen bij je oude (stage)werkgever. Ook al is het vijf jaar geleden, misschien kunnen zij je helpen vanuit hun netwerk.

Ook is het goed om eens een orienterend gesprek met iemand te hebben die mogelijk een groot netwerk heeft. Het doel van dat gesprek moet dan niet zozeer zijn om een baan bij diegene te krijgen, maar om eventueel voorgedragen te kunnen worden. Mensen vinden het altijd leuk om ergens voor gevraagd te worden vanwege hun kennis op bepaald vlak. Gebruik dat.

Je verhaal is in elk geval duidelijk en je bent goed gemotiveerd. Veel succes met je te ondernemen stappen.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 1 maart 2011, 14:48
Marielle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat ik zelf altijd doe om een rommelige opmaak te voorkomen is de brief en cv in in pdf formaat opsturen. Dan weet je zeker hoe het eruit ziet als de werkgever je brief/cv opent. Office 2007 heeft een optie dat je een bestand als pdf kan opslaan - dan zal het iig niet aan de opmaak liggen!

Ik heb zelf meer dan tien jaar in de detailhandel gewerkt en ik kan uit ervaring zeggen dat het vaak wel erg belangrijk is om iemand te zien. Als wij een sollicitatiebrief kregen die was afgegeven in de winkel vroegen wij het personeelslid dat de brief in ontvangst nam ook altijd naar zijn/haar eerste indruk van de sollicitant. Het is gewoon ontzettend belangrijk dat een verkoopster er representatief uitziet.

Het is elders op dit forum uitgebreid besproken, maar misschien kun je overwegen een foto (digitaal) in je cv te plakken. Dat geeft de potentiele werkgever toch een indruk, zelfs als ze je niet gezien hebben.

Succes!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 4 maart 2011, 23:44
Amy88 Amy88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2011
Berichten: 13
Amy88 is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar Amy88
Standaard

Ook ik heb het zelfde probleem, ik ben mij helemaal suf aan het solliciteren. En tot nu toe heeft het nog niks opgeleverd. En het is niet motiverend als dat gebeurt. Maar stop je met de zoektocht, dan snij jezelf in de vingers denk ik dan weer. Heb vandaag 13 sollicitaties gedaan, en heb nu ook een brief online gezet, dus mochten er mensen zijn die de brief willen bekijken en wellicht willen corrigeren zou ik dat erg waarderen.
__________________
"At the end of the day, it comes down to this. The way we choose to see ourselves, it limits who we can be. Step outside the box, and you might learn something. Because we are more capable then we imagine. Because we all have it in us to do things we've never done before. Because sometimes we can surprise even ourselves.."
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Steeds weer twijfels: ben ik te loyaal? PeterAmsterdam Loopbaanvragen 7 2 juli 2010 11:52
Alles geprobeerd, wordt steeds afgewezen Hita Alle andere carričreonderwerpen 15 12 juni 2010 10:42
Al heel vaak afgewezen na sollicitatiegesprek Marieke J Sollicitatiegesprek 9 21 maart 2010 10:44
Word ik gediscrimineerd om mijn figuur? Annek Sollicitatiegesprek 7 10 februari 2010 19:56
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon