Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 mei 2014, 18:08
meibloem14 meibloem14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2014
Berichten: 16
meibloem14 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief medewerker informatiedienstverlening/documentalist

Hallo allemaal,

Graag zou ik feedback willen ontvangen op onderstaande open sollicitatiebrief. Momenteel ben ik bezig met een HBO-opleiding informatiedienstverlening en
-management (te vergelijken met de vroegere bibliotheekacademie) en ik zoek werk in deze richting (ook werkervarings- of opleidingsplaats). Ik heb een lijstje van organisaties waar ik graag zou willen werken en ik pas uiteraard de brief aan per organisatie.

Geachte mevrouw, mijnheer,

Met deze brief wil ik interesse tonen in een functie bij uw instelling als medewerker documentatiebeheer of documentalist i.o. Momenteel volg ik een deeltijdopleiding informatiedienstverlening en -management; ik ben nu in het laatste jaar. Het is gebruikelijk dat deeltijdstudenten die nog niet in het werkveld werkzaam zijn, 100 dagen werkervaring opdoen alvorens af te studeren.

Na jarenlang als secretarieel medewerker gewerkt te hebben, merkte ik dat een bepaald onderdeel van mijn werk - het zoeken naar en beschikbaar stellen van informatie - mij toch wel bijzonder trok. Persoonlijk hou ik ook van uitdagingen; daarnaast ben ik nieuwsgierig en leergierig. Mede door mijn passie voor geschiedenis en archivering heb ik gekozen voor een baan als vrijwilliger bij het Utrechts Archief, waar ik doop- en sterfboeken ontsluit (1 dag in de week). Vorig jaar heb ik al drie maanden stage gelopen bij de plaatselijke bibliotheek, waar ik naast een inleiding in het bibliotheekwerk (helpen bij de uitlening, informatie verschaffen) ook bezig was met een project betreffende het voorlezen van boeken via de Ipad.

Competenties
Zorgvuldig en nauwkeurig kunnen werken
In mijn werk als vrijwilliger bij de bibliotheek zorg ik ervoor dat de indeling van de bibliotheekcollectie gehandhaafd blijft. Daarnaast beschik ik ook over een accurate werkhouding: het is voor mij belangrijk dat boeken netjes zijn geordend en op die manier makkelijk terug te vinden zijn voor bezoekers.

Dienstverlenend zijn
Ik vertel bezoekers waar ze de door hun gezochte boeken kunnen vinden. Daarnaast denk ik mee: wanneer een bepaalde auteur niet aanwezig is, welke andere boeken van een soortgelijke auteur zouden dan geschikt kunnen zijn?

Goed kunnen samenwerken met collega's en bezoekers
Mijn communicatieve vaardigheden zijn goed: wanneer een bezoeker iets vraagt over een bepaald boek, luister ik niet alleen, maar vraag ook zoveel mogelijk door. Op basis van de informatie die de bezoeker verstrekt, kan ik hem een advies geven.

Nieuwsgierig zijn
Nieuwsgierigheid is, evenals leergierigheid, voor mij een belangrijke eigenschap. Ik vind het leuk om me overal in te verdiepen en heb een brede interesse.

Graag zou ik deze open sollicitatie in een gesprek willen toelichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 mei 2014, 11:49
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

beste Meibloem,

Ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van jouw brief, in de zin van dat het in een origineel format geschreven is en veel vragen van een potentiële lezer beantwoord:
- jouw motivatie
- situatie
- je competenties
- en wat ze van je kunnen verwachten

Je schrijft ook dat je elke brief aanpast op de werkgever. Wat ik in dat geval nog even zou doen is beschrijven waarom juist die werkgever jouw aanspreekt.

Als je vervolgens deze brief vergezelt met een ijzersterk CV moet dit helemaal goed gaan komen!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2014, 22:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Tom, dank je wel voor je reactie. Ik zal inderdaad in mijn brief beschrijven waarom een werkgever me aanspreekt. Hoop dat dit tot resultaten gaat leiden!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief administratief medewerker Kaatje65 Sollicitatiebrief en cv 3 19 oktober 2012 12:41
Open sollicitatiebrief administratief medewerker bij een gemeente Shahida Sollicitatiebrief en cv 3 15 juni 2012 21:29
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Open sollicitatiebrief HR medewerker. Graag commentaar Asal Sollicitatiebrief en cv 3 28 september 2011 12:47
Open sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in kinderdagopvang carli Sollicitatiebrief en cv 2 19 juli 2010 16:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon