Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2007, 15:30
stickysteez stickysteez is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 1
stickysteez is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Medewerker Informatiemaganement en produktieondersteuning

Kunnen jullie me helpen ? ik heb totaal geen werkervaring voor deze vacature toch wil ik het proberen.

OPLEIDING
Vereist: niveauopleiding

Gewenst: --

ERVARING
Vereist:
• Ervaring in de documentaire informatievoorziening.
• Kennis van het beheer en gebruik van (geautomatiseerde) informatiesystemen.
• Inzicht in administratieve processen.

Gewenst: --

PERSOONLIJKE EIGENSCHAPPEN
Goede contactuele en communicatieve vaardigheden, klantvriendelijkheid.

hier mijn sollicitatiebrief

Betreft: Medewerker Informatiemaganement en produktieondersteuning

Vacature nr:

*********, 20 januari 2007

Geachte ****,


Met grote belangstelling heb ik uw vacature op ***** gelezen. U bent opzoek naar een Medewerker Informatiemanagement en productieondersteuning aldoch heb ik geen ervaring, ik ben erg ambiteus.

Ik heb 5 weken stage gelopen als ******. Ik hield me daar vooral bezig met het beantwoorden van de telefoon, ID-Smartcard beheer, het ontvangen van klanten en personeel, het sorteren van post en pakketjes, dit beviel mij enorm.

In mijn huide functie als **** bij de ****** heb ik ervaren dat ik een groot doorzettingvermogen heb en stressbestendig ben.

Ik denk dat ik de kandidaat ben voor deze vacature aangezien ik nu al vier jaar voor dit bedrijf werk en dit een bedrijf is, dat me erg aan blijft spreken en me daarbij wil blijven inzetten.

Met vriendelijke groeten,

*******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2007, 01:25
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Medewerker Informatiemaganement en produktieondersteuning

Hoi, mijn opmerkingen in rood, en onderaan wat algemene tips!

Geachte ****,


Met grote belangstelling heb ik uw vacature op ***** gelezen. U bent opxzoek (spatie ertussen) naar een Medewerker Informatiemanagement en productieondersteuning (dit leest slordig: medewerker heb je met een hoofdletter, informatiemanagement ook, en productieondersteuning niet, wees consequent: mooier is alle drie met een hoofdletter)aldoch (dit kan ik niet vinden in mijn woordenboek, volgens mij is dit geen Nederlands) heb ik geen ervaring, ik ben erg ambiteus. (Benadruk niet dat je geen ervaring hebt op dit gebied, want dat zien ze wel aan je CV. Beter is om dit helemaal weg te laten; als ik dit zo lees, had ik je brief nu al aan de kant gelegd. Het feit dat je ambitieus bent, kun je in 1 van de volgende alinea's terug laten komen.)

Ik heb 5 weken stage gelopen als ******. Ik hield me daar vooral bezig met het beantwoorden van de telefoon, ID-Smartcard beheer, het ontvangen van klanten en personeel, het sorteren van post en pakketjes, (Beter is om hier een punt te plaatsen en een nieuwe zin te beginnen met zoiets als: Deze stage is mij erg goed bevallen. Sluit vervolgens de volgende alinea hier op aan, dus doorschrijven en geen witregel. Want de volgende zin gaat ook weer over werk.) dit beviel mij enorm. In mijn huide (huidige)functie als **** bij de ****** heb ik ervaren dat ik een groot doorzettingvermogen heb en stressbestendig ben. (Noem een voorbeeld waarom je dit hebt. Leg dit uit.)

Ik denk dat ik de kandidaat ben voor deze vacature aangezien ik nu al vier jaar voor dit bedrijf werk en dit een bedrijf is, dat me erg aan blijft spreken en me daarbij wil blijven inzetten. (Deze motivatie begrijp ik niet. Je zegt dat je huidige bedrijf je bevalt, maar toch wil je weg. Dit moet je niet als zodanig als motivatie noemen (dit is geen motivatie dat je bij het nieuwe bedrijf wil gaan werken, maar geeft aan dat je loyaal bent aan je werkgever). Dus als volgt: Bovendien ben ik erg loyaal ingesteld. Zo werk ik inmiddels al vier jaar voor mijn laatste werkgever, en zet me nog steeds voor de volle 100% in. Geef vervolgens in je eigen woorden aan, dat je desondanks op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Hier kun je ook nog weer wat zeggen over het feit dat je ambitieus bent)

Met vriendelijke groeten,

*******

Ik mis heel sterk in je brief waarom de functie je aanspreekt, en waarom je nou juist bij dit bedrijf wil gaan werken. Dit moet je ook zeker in je brief verwerken. Verder zie ik geen enkele koppeling naar de vacature. Welke eigenschappen heb jij, waardoor jij geschikt bent? Heb je kennis van geautomatiseerde systemen? Heb je inzicht in administratieve processen? Wat zijn jouw sterke kanten? Geef op al deze vragen een antwoord in je brief. Natuurlijk niet letterlijk vraag-antwoord doen, maar benoem alles wat voor jou van toepassing is, en beschrijf je motivatie waarom je zo enthousiast bent over de functie en het bedrijf, en waarom jij geschikt zou zijn. M.b.t. de laatste vraag (sterke kanten), noem je nu alleen dat je loyaal bent, dus probeer meer kwaliteiten van jezelf te benoemen en uit te leggen. Een paar punten moeten dan ook wel overeenkomen met de functie-beschrijving en de persoonlijke eigenschappen, want nu heb je nog geen enkele genoemd die daarop aansluit.

Verder heb je geen afsluiting. Kijk maar eens op dit forum voor voorbeelden: je wilt bijvoorbeeld graag je sollicitatie toelichten in een gesprek.

De volgorde van de alinea's is nu nog niet zo mooi, en de brief is ook te kort. Maar je moet ook eerst proberen de brief uit te breiden aan de hand van onze tips. Kijk ook eens op dit forum voor tips voor een goede brief: http://www.carrieretijger.nl/carrier...tiebrief-en-cv, als je dit tenminste nog niet gedaan hebt.

Succes, en groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58
sollicitatiebrief interventiemedewerker sath Sollicitatiebrief en cv 7 17 oktober 2006 14:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon