Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2007, 12:48
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard wat vinden jullie ervan als iemand stukken uit je brief overneemt?

Ik wist zelf eerst niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Ik kwam toevallig een brief tegen die letterlijk een aantal zinnen er in had staan, die ik ook in mijn brief op het forum had staan.
Dat vind ik eigenlijk wel een eer, van de andere kant moest ik ook lachen dat er zelfs dezelfde typefouten in stonden.
Mij lijkt het wel fijner dat als je op gesprek gaat je je brief aan past naar je eigen kennis, zodat je niet denkt wanneer ze er naar vragen, oh ja, dat had ik geschreven, maar wat bedoel ik er ook weer mee.
Vond het wel grappig, maar ben eens benieuwd wat anderen hier van vinden.

groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2007, 20:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie ervan als iemand stukken uit je brief overneemt?

Hey Nicky,

Ben het met je eens dat het een eer is als mensen jou citeren. Natuurlijk zijn we hier om elkaar te helpen en om iedereen naar een baan te begeleiden.

Meestal geef ik iets van een sugestie waar ieman dan zelf nog wat bij moet bedenken. Zo kunnen ze zinssnedes van me gebruiken maar heben ze wel nagedacht over wat ze opschrijven.

Dus aan iedereen die zomaar klakkeloos kopieert of knipt en plakt, denk eraan dat je tijdens een gesprek sneller door de mand kunt vallen.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2007, 21:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie ervan als iemand stukken uit je brief overneemt?

Ik raad het niemand aan om een brief -of gedeeltes van een brief- van een ander over te nemen. Het is erg belangrijk dat een brief uit iemands hart komt. Bij het lezen van een sollicitatiebrief moet de brieflezer het gevoel krijgen dat iemand die baan echt wil hebben. Je moet als het ware de zweetdruppels nog op het papier zien.
Inderdaad, het schrijven van een geslaagde sollicitatiebrief is een tijdrovende -en soms frustrerende- bezigheid, maar ik kan je verzekeren dat een ervaren recruiter de brieven waarop is gezwoegd er zo uitpikt.

Ooit heb ik eens van twee verschillende sollicitanten dezelfde brief ontvangen. Beide sollicitanten hadden gebruik gemaakt van een of ander bureau dat tegen betaling standaard sollicitatiebrieven levert. Je kunt je voorstellen op welke stapel deze brieven zijn beland...
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 maart 2007, 07:40
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie ervan als iemand stukken uit je brief overneemt?

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor stukken er uit je brief zijn overgenomen. Ikzelf heb ook wel eens gekeken of ik uit andermans brieven ideeën op kon doen qua woordkeuze, of zinsopbouw.

Sommige dingen kun je ook op een andere, mooiere manier verwoorden, alleen je moet er maar net opkomen.

Wat betreft het uiteindelijke resultaat van de brief is het alleen maar van belang welke woorden de schrijver uiteindelijk heeft gekozen. In dit geval, denk ik, heeft de schrijver of schrijfster ervoor gekozen om jouw woorden te gebruiken, en ik zou het dan ook zeker als een eer beschouwen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan???? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 21 april 2006 15:10
Sollicitatiebrief projectleider ICT. Wat vinden jullie ervan? Joris van de Wijngaard Sollicitatiebrief en cv 4 12 april 2006 15:53
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon