Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juli 2006, 10:58
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard cv

ik weet uit ervaring dat een cv heel belangrijk is...en dat je er meer dingen in kunt zetten dan iedereen denkt. Nu heb ik het op deze manier gedaan. Dat wilde ik toch even laten zien.
Ik heb de laatste tijd 3 keer gericht gesolliciteerd, en ben drie maal op gesprek uitgenodigd geweest. 1 keer heb ik zelf afgeblazen en die 2 keer zat ik in de laatste ronde..helaas twee keer tweede maar dat ligt buiten het onderwerp van dit item. Ik heb wel alle keren een compliment op mijn brief en CV gekregen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen: wat zetten jullie in je cv en hoe.. hoe lang is ie.. wat zet je er absoluut niet in..

clair1991
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV voorbeeld.doc‎ (27,0 KB, 816x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juli 2006, 12:53
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: cv

Mijn cv is een chronologisch cv. eigenlijk een saai, maar duidelijk cv, dus tips zijn welkom.

wat ik er niet in zet zijn niet-relevante bijbaantjes en alle gevolgde (mbo) workshops en projecten, wanneer iets relevants daarbij zou zitten vermeld ik dit in de brief.

groetjes nicky
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc tijgercv.doc‎ (26,0 KB, 339x gelezen)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juli 2006, 11:40
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: cv

hallo nicky... ziet er volgens mij goed uit.. alleen zou ik de verdeling die je hebt gemaakt anders inkleden... de gevolgde cursussen/workshops kun je denk ik beter onderbrengen bij je opleidingen.. dat is toch een heel breed begrip en cursussen en workshops zijn ook opleidingen
Je maakt ook een onderscheid in vrijwilligerswerk en werk.. waarom stop je dit niet allemaal onder het kopje werkervaring? het is allemaal niet vrijblijvend immers.. Je kunt beter van betaald en onbetaalbaar(!!!) werk spreken denk ik als je toch een tweedeling wilt maken..
Ik vind dat je je taken goed benoemd, maar wat zijn je taken bij het afnemen van assesments? Dat lijkt me ook interessant om te noemen.. maar net zo als alles uitgebreid als het relevant voor de gevraagde functie is.
Hobbies vind ik zelf altijd een moeilijke... is het wel of niet relevant.. daarom kies ik ervoor om ze weg te laten en ze te vertalen naar competenties en vaardigheden
Ik zie dat je werkt met PGB voor asperger... kun je dat niet iets verbreden... als daar je interesse ligt
grts
clair1991
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juli 2006, 12:22
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: cv

Bedankt voor je feedback!!!!
Ik heb mijn cv aangepast. Ik heb er nog een aantal competenties aan toegevoegd, kijk maar eens wat je er van vindt, of dit meer is wat je bedoelt. Ik vind het competentielijstje nuy wel een beetje lang en twijfel om de schuin gedrukte weg te laten. teamplayer is vrij algemeen en inlevend valt ook weer deels onder integriteit. Met Asperger hoef ik niet perse verder, maar wel met deze leeftijdsgroep. dat benadruk ik meestal sterk in mijn brief.
Is mijn cv nog duidelijk genoeg?

groetjes Nicky
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc tijgercv2.doc‎ (26,5 KB, 257x gelezen)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 juli 2006, 18:25
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: cv

Ja hoor nog steeds duidelijk.. zelfs duidelijker... enne competenties... je kunt er niet genoeg van hebben.. binnen het onderwijs moet je er sowieso 8 hebben en dat zijn nog maar de basiscompetenties.. wat ik altijd doe met competenties is diegene welke ze vragen bovenaan mijn lijst zetten en niet relevante competenties laat ik weg. Dat betekent dat ik ik weet niet hoeveel cv-s op mijn pc heb.. LOL... want ik zorg wel dat ik overal een kopie van heb.
Voor mij zelf gebruikt ik bij elke competenties ook het vierkant van huppeldepup ( kan even niet op de naam komen oja Kernkwadrant van Daniel Ofmann) waarin ik zorg dat ik weet wat mijn valkuilen zijn, mijn uitdagingen en mijn allergieen (eigen notities)
Inlevend en integer zijn is voor mij iets heel anders....teamplayer is alleen algemeen als je het als kreet gebruikt zonder er voorbeelden bij te hebben.... Want dat is dan het vervolg: zorg dat je STAR voorbeelden hebt van de belangrijkste gevraagde competenties.. maar dat is huiswerk als je voor een gesprek wordt uitgenodigd.... offe daarvoor ook al want weet wat je opschrijft )

clair
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pasfoto bij je cv? René Sollicitatiebrief en cv 63 22 november 2014 05:33
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01
Sollicitatiebrief & CV - Project engineer Qube Sollicitatiebrief en cv 1 26 juni 2006 12:54
CV controleren? NeuroticFish Sollicitatiebrief en cv 5 1 mei 2006 20:17
is dit een behoorlijke CV (..of kan die naar de prullenbak)? roccoblok Sollicitatiebrief en cv 1 18 februari 2006 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon