Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2006, 19:03
bruin bruin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 1
bruin is on a distinguished road
Standaard Help ik heb een gat in mijn CV

Wie heeft goede adviezen voor me?
  • 1996 afgestudeerd HBO docent in iets creatiefs, maar eigen bedrijf gestart
  • 2001 ontslag wegens econ. redenen en mijn bedrijf moest ophouden
  • vanaf 2001 burn-out thuis
  • administratieve opleiding gevolgd
  • sinds 2001 geen betaald werk gehad, sinds 2003 wel vrijwilligerswerk
  • wil nu andere opleiding doen (NIMA Communicatie A) en graag weer aan (betaald) werk
MAAR HOE? Ik loop aan tegen de volgende dingen:
  • te veel creatieve ervaring
  • gat in mijn CV, hoe en wanneer vertel ik over Burn-Out (moet dit in CV?)
  • al heel lang geen betaald werk
  • oja ik ben nu 30+6
Is het een idee om mijn CV te laten opstellen door een bedrijf oid? Die het zo kunnen verwoorden dat het aantrekkelijk lijkt voor werkgevers?

Graag wil ik adviezen en desgewenst stuur ik mijn CV toe!
  #2  
Oud 28 augustus 2006, 21:59
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik heb een gat in mijn CV

Beste Bruin,

Toevallig hebben we een artikel op de site over jouw vraag: Gat in je cv. De conclusie die je daaruit kunt trekken is dat je in elk geval géén onwaarheden in je cv moet zetten en verzwijgen dat je een tijd geen betaald werk hebt gedaan werkt ook niet. De periode dat je niet gewerkt hebt, heeft je (hopelijk) ook iets positiefs gebracht dat je in je cv kunt melden. Bijvoorbeeld het vrijwilligerswerk dat je hebt gedaan.

Als ik jouw opsomming lees, zou ik zeker geen geld besteden aan een bedrijf dat een cv voor je gaat opstellen. Een goed cv is de uitkomst van een denkproces over de richting die je met je loopbaan op wilt. Je schrijft hem 'op' de professionele toekomst die je voor je ziet. Als jij een communicatiebaan wilt vinden (bijvoorbeeld in de creatieve industrie) dan zal je in je cv je commerciële ervaring moeten benadrukken.

Ook de keuze voor een opleiding zit pas aan het eind van je beslissingen over je carrière. Kun jij straks aan een werkgever uitleggen waarom je van een lerarenopleiding, via administratief werk naar de communicatie wilt?

Hoezo heb je 'te veel creatieve ervaring'? Vanuit welk beeld van het soort baan waarop je wilt solliciteren zeg je dat?

Ik raad je aan om te investeren in een goed boek over keuzes maken in je loopbaan. Je vindt er genoeg in de boekhandel. Ben nog aan het uitzoeken welke ik nu de beste vind, maar ik ben nu heel enthousiast over Baanbreker. Vind de baan die bij je past van Nicholas Lore (uitgeverij Scriptum).

Succes,
__________________
Isabelle
Projectleider Carrièretijger

www.helderenwijzer.nl
  #3  
Oud 5 juni 2008, 15:20
Gast S
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help ik heb een gat in mijn CV

Hoe vul je het gat in je CV op als je een jaar thuis ziek bent geweest omdat je borstkanker hebt gehad? Chemo's, bestraling een hoop psychisch gedoe, maar nu weer up and running.
En zeer gemotiveerd!
  #4  
Oud 10 juni 2008, 18:01
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Help ik heb een gat in mijn CV

Hoe minder je er een probleem van maakt, des te minder zullen anderen het als een probleem ervaren. Je kan de periode aan kunnen geven, met daarin 'ziek (nu volledig hersteld)' of iets dergelijks. Of je geeft jouw werkervaring alleen in jaartallen weer en verbloem je daarmee het gat. Dat laatste zou ik je toch aanraden.

Wanneer je vaak weg bent voor controle, dan is het wel relevant om het te melden, anders krijg je tijdens je proeftijd problemen. Maar maak er vooral geen zielig verhaal van en benadruk je beterschap, in plaats van je ziekte. Je bent namelijk geen slachtoffer maar een overlever en daar mag je trots op zijn.
  #5  
Oud 15 juni 2008, 06:38
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help ik heb een gat in mijn CV

Wees eerlijk maar zakelijk over je burn-out en vertaal je creativiteit naar toevoegde waarde voor de functie.

Iets anders: waarom ga je niet lesgeven? In de semi-overheid (onderwijs enzovoorts) heeft men meer begrip voor een divers verleden dan in het bedrijfsleven.

Let op: de economie verslechtert zeer snel en binnen een aantal maanden gaat ook NL een zware recessie in. Dan is het veel beter en veiliger om in de semi-overheid te werken. Beslist ook omdat het bedrijfsleven zeer snel en heftig reageert op recessies.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon