Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2017, 15:01
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Feedback open sollicitatiebrief

Hallo Tijgers!

Tot nov 2016 was ik werkzaam op de crediteurenafdeling waarna de financiële afdeling verplaatst is naar een ander land.
Sindsdien werk ik op de afdeling Logistiek van hetzelfde bedrijf, maar eigenlijk bevalt dit mij niet echt.
Nu wil ik elders terug aan de slag als Financieel Administratief medewerker.

Op mijn CV staat natuurlijk dat ik nu werkzaam ben op een logistieke afdeling. Hoe maak ik duidelijk in de solbrief en CV dat ik terug aan de slag wil als fin.adm.medewerker?

Hieronder vinden jullie mijn brief die ik wil versturen.
Graag jullie feedback

------------------------------------------------------------------------------------

Naam bedrijf
T.a.v. Personeelszaken
Adresgegevens
Postcode, plaats

Plaats, december 2017

Betreft; Open sollicitatie afdeling Finance.

Geachte heer,mevrouw,

Hoewel er op dit moment geen openstaande vacature is, wil ik mezelf middels deze brief graag voorstellen zodat wij alvast kennis hebben gemaakt wanneer er een vacature is.

De afgelopen jaren heb ik werkervaring opgedaan als medewerker crediteurenadministratie bij x in (plaats), onderdeel van x.
Naast o.a. het voorbereiden van betalingen aan klanten wereldwijd en ondersteuning geven in de maand en jaarafsluiting, werkte ik ook nauw samen met andere afdelingen( bijv. Logistiek en Inkoop) om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Uit servicegerichtheid, oplossend vermogen en een gedreven leergierige instelling haal ik veel energie en voldoening.

De reden dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer is omdat de ambitie om Europa hart-veilig te maken mij enorm aanspreekt . Samen met gemotiveerde collega’s een product verkopen dat levens redt is een mooie uitdaging. De manier waarop motiveert mij. Zeker na het lezen van de bijdragen van werknemers op uw website en het horen van een enthousiaste kennis die bij u werkt.
Daarom zou ik graag deel willen uitmaken van uw dynamische organisatie waarin ik verder mee kan groeien en ontwikkelen als Financeel Administratief Medewerker.

Meer informatie vindt u in bijgesloten Curriculum Vitae.

Ik hoop dat mijn brief alsnog een reden voor u is mij uit te nodigen voor een gesprek. Mocht u daar op korte termijn geen behoefte aan hebben, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid.

Met vriendelijke groet,

(naam)

Bijlage; cv
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 december 2017, 13:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani Bekijk bericht
Hoe maak ik duidelijk in de solbrief en CV dat ik terug aan de slag wil als fin.adm.medewerker?
Volgens mij staat dat er zo goed, luid en duidelijk. In een sollicitatiegesprek zul je de vraag krijgen "waarom wil je weg bij je huidige werkgever" en dat is het moment om het uit te leggen. Dat het werk dat je graag wilt doen is verdwenen, lijkt me een prima reden.

Een paar detailopmerkingen op je tekst:
  • 'middels' is wat formeel/ouderwets. Zeg liever "door middel van" of gewoon "met"
  • 'betalingen aan klanten' klinkt raar. Normaliter betaal je toch aan leveranciers en verzoek je klanten met facturen en herinneringen te betalen?
  • maand- en jaarafsluiting (met koppelstreepje)
  • Kun je de enthousiaste kennis eventueel bij naam noemen (met zijn toestemming)? Dat zou een mooie referentie zijn.
  • Prima dat je je motivatie aangeeft, maar "uw dynamische organisatie" komt mij een beetje overdreven over.

Zou Financeel Administratief Medewerker een ontwikkelingsstap voor je zijn, of was je dat eigenlijk al in je vorige functie bij je huidige werkgever? Dan zou je wat mij betreft best iets meer ambitie mogen tonen, door aan te geven hoe of in welke richting je je verder wilt ontwikkelen. Misschien kun je daarvoor aanknopingspunten vinden via je kennis, of in eerdere vacatures van het bedrijf.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 december 2017, 20:23
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dag René,

Bedankt voor uw reactie.
Wat aanpassingen gedaan.

Wat betreft uw laatste alinea; ik heb een deeltijdopleiding Financieel Administratief Medewerker in de avonduren gevolgd omdat ik bij het huidige bedrijf, vanwege de bedrijfsgrootte, alleen crediteurenadministratie gedaan heb.
Als ik dit vermeld in de brief toon ik mijn ambitie, toch?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 december 2017, 23:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani Bekijk bericht
ik heb een deeltijdopleiding Financieel Administratief Medewerker in de avonduren gevolgd omdat ik bij het huidige bedrijf, vanwege de bedrijfsgrootte, alleen crediteurenadministratie gedaan heb.
Als ik dit vermeld in de brief toon ik mijn ambitie, toch?
Jazeker, maar dat zou ik dan wat explicieter maken. Iets als "Ik heb veel ervaring opgedaan als medewerker crediteurenadministratie en wil mij de komende jaren ontwikkelen tot allround Financieel Administratief Medewerker".
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2018, 19:44
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

De stoute schoenen aangetrokken en open sollicitatie gedaan eind vorig jaar.
Ik kreeg direct een automatisch bericht dat ze zo snel mogelijk zouden reageren.

Na ruim een week nog geen reactie ontvangen en daarom zelf even gebeld.
Vandaag bericht gehad dat momenteel geen passende vacature open hebben staan, maar dat ze wel mijn gegevens bewaren.

Dat laatste voor wat het waard is, wellicht zeggen ze dat uit beleefdheid.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
feedback gevraagd, open sollicitatiebrief commercieel technische functie oliver Sollicitatiebrief en cv 3 26 mei 2012 22:00
Open sollicitatiebrief ouderenzorg, graag feedback! verzorgende27 Sollicitatiebrief en cv 8 22 februari 2011 13:58
Graag feedback op open sollicitatiebrief SjaccoPopino Sollicitatiebrief en cv 2 1 oktober 2009 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon