Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2011, 15:16
burno burno is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2011
Berichten: 4
burno is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding heb ik nodig om een eigen take-away te beginnen?

Dit is een van de beste site die ik nog niet gezien. Ik ben zo blij om het te vinden op internet. Ik deed wat zoeken op google en het kostte me op deze site. fantastisch gewoon fantastisch.

Ik denk dat Wil vele mensen helpen, die zeer nadelig beïnvloed op zoek naar begeleiding om zich te vestigen in dit land.

Ik wil een winkel te openen waar ik kan koop voedsel, gekookt voedsel, snacks (patat,Frikandel. ...). Het zal niet restaurant, maar net als "Take Away".

Ik heb een op google serach gedaan, zag ik diploma hygiëne, maar het moet alleen de verkoop van dranken.

Ik ben niet zeker wat zal ik doen, ik heb wat begeleiding.
Wat voor soort cursus of opleiding ik nodig heb?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2011, 15:50
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

Je kunt contact opnemen met de KvK. Daar kunnen ze je alles vertellen over wat er nodig is om een bedrijf te starten. Ze geven ook leuke en betaalbare cursussen.

veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2011, 15:55
burno burno is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2011
Berichten: 4
burno is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wieteke Bekijk bericht
Je kunt contact opnemen met de KvK. Daar kunnen ze je alles vertellen over wat er nodig is om een bedrijf te starten. Ze geven ook leuke en betaalbare cursussen.

veel succes.
Bedankt.

Ik heb nagedacht over KVK, maar alleen voor de registratie en met KVK nummer.

Maar denk je echt dat het idee van de winkel zal vergelijkbaar zijn met bedrijf?

Ik had nooit gedacht over dat!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 mei 2011, 15:57
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

Een winkel is een bedrijf. De KvK is er voor alle ondernemers, dan maakt het niet uit of je een winkel, een adviesbureau of een reclamestudio gaat beginnen. Het maakt ook niet uit of je alleen of met z'n tienen aan het werk gaat.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 mei 2011, 17:08
burno burno is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2011
Berichten: 4
burno is on a distinguished road
Standaard

Ik belde net KVK, ze hebben geen cursus voor dit soort, ze vertelde me
om colleges of instituten te bellen. Ze kunnen alleen advies geven over de opening van het bedrijf, natuurlijk, die is te betalen per gesprek.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 mei 2011, 18:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Je moet denk ik twee dingen onderscheiden:
  1. Welke opleidingen je denkt nodig te hebben om iets te leren wat je nog niet kunt
  2. Welke vergunningen vereist zijn, aan welke regels je je moet houden enz. voor de onderneming die je wilt starten

De kamer van koophandel en Antwoord voor Bedrijven kunnen je in het algemeen voorlichten over punt 2. In de regels kunnen opleidingseisen zitten, maar dat is lang niet bij alle soorten ondernemingen het geval. De instanties kunnen je misschien voorlichten over die opleidingseisen, maar ze kunnen je geen specifieke opleiding adviseren. Wat dat betreft is de rol van de voorlichtende instanties nu eenmaal beperkt.

Wat punt 1 betreft, de opleidingen, moet je onderscheid maken tussen:
  1. Algemene ondernemersvaardigheden (vroeger verplicht, tegenwoordig optioneel; in verschillende vormen te volgen, ook in de vorm van cursussen/workshops bij de KvK)
  2. Vakinhoudelijke vaardigheden (in dit geval bijvoorbeeld: maaltijden bereiden)

Welke opleidingen je wilt volgen hangt o.a. af van wat je al weet en kunt (vakinhoudelijk en qua ondernemersvaardigheden), wat je vooropleiding is, hoe belangrijk je een opleiding vindt voor je onderneming, wat je mogelijkheden zijn (studiefinanciering, tijd en geld) etc. Daar zou je wat meer over moeten vertellen, willen wij je daarover in dit forum kunnen adviseren.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Welke opleiding om later een eigen adviesbureau te beginnen? Dennis28 Opleiding kiezen en volgen 12 30 december 2010 14:57
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
De Twijfelaar twijfelde vertwijfeld (studievraag en carrièrekeus) De Denker Opleiding kiezen en volgen 7 12 januari 2010 16:04
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon